Web Analytics Made Easy - Statcounter

​مستند سینمایی «خط باریک قرمز» در ۵ سانس در سینماهای مردمی در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده می شود و تماشای آن به گروه سنی زیر ۱۲ سال، توصیه نمی‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مستند سینمایی «خط باریک قرمز» داستان یک گروه مجرم نوجوان در زندان است که با کمک چند مربی نمایش تصمیم می گیرند یک تیاتر را روی صحنه ببرند تا اگر موفق بود، به این بهانه و برای اجرا یک روز از زندان خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم روز یکشنبه ۲۰ بهمن در چهارمین سانس در سینمای رسانه‌های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده می‌شود.

همچنین برنامه نمایش مستند سینمایی «خط باریک قرمز» در سینماهای مردمی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر بدین شرح است:

سه شنبه ۱۵ بهمن: ساعت ۱۶:۳۰ پردیس کورش

چهارشنبه ۱۶ بهمن: ساعت ۱۹:۳۰ پردیس زندگی/ ساعت ۲۲ سینما استقلال

پنجشنبه ۱۷ بهمن: ساعت ۱۷ باغ کتاب

دوشنبه ۲۱ بهمن: ساعت ۱۹:۳۰ مگامال

گفتنی است بر اساس پروانه نمایش این فیلم، تماشای مستند سینمایی «خط باریک قرمز» به گروه سنی زیر ۱۲ سال، توصیه نمی‌شود.

این فیلم بر مبنای تئوری تأثیر سایکودرام بر کاهش خشونت و تأثیرات مثبت آن بر تغییر شخصیت افراد بزهکار و مجرم طراحی شده که با نتیجه‌ای درخشان به یک پایان‌بندی رسیده است.

«خط باریک قرمز» تاکنون موفق به دریافت جوایزی چون بهترین فیلم هنرو تجربه در سیزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت، بهترین فیلم با موضوع آسیب‌های اجتماعی در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت، بهترین فیلمبرداری در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت و نیز جایزه ویژه سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت شده است.

همچنین این فیلم به عنوان اولین مستند جایزه نت‌پک را در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر دریافت کرد.

این اثر پیشتر نامزد نهایی بهترین فیلم در یازدهمین دوره آسیاپاسیفیک استرالیا و نامزد بهترین مستند سال در جشن خانه سینما شده بود.

عوامل این مستند سینمایی عبارتند از: 

پژوهش، نویسنده و کارگردان: فرزاد خوشدست، با حضور: توماج دانش بهزادی- فرهاد اصلانی- هنگامه قاضیانی- امیر دژاکام- افشین هاشمی- آرش آبسالان- یاسرخاسب و همراهی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت، تهیه کنندگان: نگار اسکندرفر، فرزاد خوشدست- فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی با همکاری فرزین خسروشاهی، تدوین: آرش زاهدی اصل، صدابردار: محمود کاشانی، صداگذاران: بهروز شهامت- شاهین خاکپور، موسیقی: صبا ندایی، طراح صحنه و‌دکور: محمدرضا موحدی، طراح لباس: الهام شعبانی، طراح گریم: محمدرضا عباسی، اتالوناژ: کامران سحرخیز- فربد جلالی، تروکاژ: احمد رضایی راد- نازنین رفاهی، عکاس: ارسلان امانتی، دستیارکارگردان و برنامه ریز: محسن بنی هاشمی، مدیر تولید و مجری طرح: دُری رضایی.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر زندان فرهنگ و هنر کورش موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاپیتان به صورت آنلاین اکران شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اکران آنلاین (بر خط) فیلم سینمایی «کاپیتان»، دومین ساخته محمد حمزه‌ای از محصولات بنیاد سینمایی فارابی در شبکه فیلیمو آغاز شد.

«کاپیتان» روایت‌گر قصه ۲ پسربچه به نام عیسی و علی است که رؤیای فوتبالیست‌شدن دارند و در بخش کودکان سرطانی یک بیمارستان بستری هستند. آن ۲ تصمیم گرفته‌اند قبل از آخرین عمل سنگین علی، دور از چشم پزشکان و پرستاران به رؤیای خود دست پیدا کنند.

«کاپیتان» که در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش درآمد، فیلمی در گونه کودک و نوجوان است که از مضمون امید و گذشت بهره می‌برد و پاسداشت مقام پرستار و ادای دینی به کودکان سرطانی است؛ پانته‌آ پناهی‌ها، پژمان بازغی، امیرحسین بیات، بهار نوحیان، ارغوان شعبانی، شایان دارمی‌پور، پرهام غلاملو بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند و سید صابر امامی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته است.

این فیلم حضور بسیار موفقی را تاکنون در جشنواره‌های مختلف سینمایی خارج از کشور تجربه کرده است.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888607

دیگر خبرها

  • اکران آنلاین فیلم سینمایی «کاپیتان» آغاز شد
  • ادامه جشنواره نوروزی تلویزیون با «تنگه ابوقریب»
  • درخشش یک مازندرانی در جشنواره ملی کتاب و رسانه
  • راهیابی آثار ۵ سینماگر ایرانی به جشنواره هات داکس
  • کاپیتان به صورت آنلاین اکران شد
  • مستند «متخصصان فرار بزرگ» از شبکه فراتر 
  • «جنگل پرتقال» به اکران آنلاین رسید
  • نظرسنجی بهترین مستند جبهه فرهنگی انقلاب در سال ۱۴۰۲
  • تلویزیون امسال هم به نفع سینما کنار نکشید؟
  • جشنواره بازی و گردشگری در همه مناطق تهران | آدرس اماکنی که شب ها پاتوق موسیقی و تفریح خانوادگی است