Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: یکی از نقاط ضعف طرح مثلث توسعه اقتصادی تاب‌آوری و پایداری آن است؛ یعنی این طرح باید در برابرشوک‌ها، عدم ثبات سیاست‌ها، تحریم‌ها و شرایط اضطراری تاب‌آور باشد وکمترین خسارت به مردم وارد شود.

محسن شرکا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اجرای یک ساله طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی در استان اظهار کرد: تاب‌آوری و پایداری این برنامه‌ یکی از دغدغه‌های اصلی ماست، بدین معنا که اگر آقای رزم‌حسینی دو یا پنج سال دیگر از استان برود و استاندار دیگر این طرح را ادامه ندهد، چه می‌شود؟

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: امروز تمام استان بسیج شده و قوی‌ترین بخش‌های اقتصادی استان همچون سپاه، شهرداری، کمیته امداد و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. معین اقتصادی شده‌اند و تفاهم‌نامه‌ای با معین‌های اقتصادی برقرار می‌شود که توسط نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، دادگستری و دادستانی امضا می‌شود و به طور کلی همه پای کار هستند، اما اگر این مسیر ادامه پیدا نکند، چه خواهد شد؟

شرکا عنوان کرد: طبیعتا نقدهایی بر این طرح وارد است و تا زمانی که یک طرح کار نکند، ایرادات آن مشخص نمی‌شود، بنابراین باید از نهادهای علمی درخواست کنیم این طرح را در نشست‌های مختلف به نقد و بررسی گذاشته و ایرادات آن را رفع کنند تا به سمت توانمندی روستاها و مناطق کم‌برخوردار و کوچک حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: اگر تعامل خوبی که در استان ایجاد شده، با رفتن آقای رزم‌حسینی و آمدن استاندار بعدی ادامه پیدا نکند، وجهه خوبی نخواهد داشت. بنابراین این برنامه باید نهادینه و پایداری و تاب‌آوری آن دیده شود تا به عنوان استانی که بارگاه ملکوتی ثامن‌الائمه در آن قرار دارد، به عنوان الگویی برای دیگر استان‌ها تبدیل شود.

رئیس کانون کارآفرینان توسعه‌گرا خراسان در خصوص نقاط ضعف این طرح ادامه داد: یکی از نقاط ضعف این طرح تاب‌آوری و پایداری است؛ یعنی این طرح باید در برابر شوک‌ها، عدم ثبات سیاست‌ها، تحریم‌ها و شرایط اضطراری تاب‌آور باشد و کمترین خسارت به مردم وارد شود، همچنین هدف اصلی این طرح باید توانمندکردن مردم باشد.

رئیس کمیسیون مشورتی توسعه اقتصادی خراسان رضوی با اشاره به این موضوع که سیاست‌زدگی به اقتصاد کشورخسارت‌های زیادی وارد کرده است، بیان کرد: امیدوارم تعامل خوبی که در بین گروه‌های اقتصادی استان در طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی صورت گرفته تداوم داشته باشه و اقتصاد استان را از هرگونه سیاست زدگی‌ها مصون کنیم، همچنین تاکید استاندار بر فعالیت‌های اقتصادی بدون توجه به مسائل سیاسی کاملا درست است، زیرا از دری که فقر وارد می‌شود، کفر نیز وارد می‌شود. باید به این توجه کنید که امروز آمارها نشان می‌دهد عمده طلاق‌ها و زندان‌ها ریشه فرهنگی و اقتصادی دارد. اقتصاد و فرهنگ، دوبال پیشرفت هستند و ما در هر دو ضعیف عمل کردیم.

شرکا در خصوص تاثیر اجرای این طرح بر بهبود شاخص‌های پیشرفت اقتصادی استان اظهار کرد: نتایج این طرح دو تا سه سال زمان لازم دارد، باید از شعاری شدن این طرح پرهیزکنیم، انطباق این طرح با طرح‌های بالادستی، تاب‌آوری، ماندگاری، توانمندسازی و مردمی بودن طرح برای موفقیت آن بسیارمهم است.

وی افزود: ورود نهادهای علمی استان به صورت مستقل در راس مثلث، برای رصد، پایش و گزارش‌های مستقل و فصلی می‌تواند در موفقیت طرح بسیار مثبت باشد. چیزی که در این میان اهمیت دارد، ایجاد تعامل در استان است که نبود آن در گذشته سبب شده درآمد سرانه مردم خراسان نسبت به میانگین کشوری حدود 25 درصد کمتر باشد.

رئیس کانون کارآفرینان توسعه‌گرا خراسان بیان کرد: اگر این طرح تداوم پیدا کند و نهادهای علمی استان به عنوان نهادی مستقل مسئولیت رصد، پایش و هم‌راستایی باطرح‌های بالادستی را عهده دار باشند، مطمئنا موفق خواهیم شد و مردم و روستانشینان توانمندتر می‌شوند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۵۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر جالب توجه منتشر شده از سوی قسام در دویستمین روز جنگ+ عکس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس امروز در دویستمین روز جنگ علیه غزه تصویری جالب منتشر کرده که در آن یکی از صفرهای عدد ۲۰۰ به نشانه عملیات های مقاومت فلسطین علیه اشغالگران در نبرد زمینی غزه به شکل مثلث معکوس درآمده است.

علامت مثلث معکوس از آغاز نبرد زمینی غزه از سوی مقاومت فلسطین برای نشان دادن محل دقیق حمله به نظامیان و ادوات جنگی صهیونیستی مورد استفاده قرار می گیرد که به تدریج شهرتی جهانی پیدا کرده و در بسیاری از شبکه های اجتماعی و رسانه ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 6086817 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور
  • عکس | تصویر جالب توجه منتشر شده از سوی قسام در دویستمین روز جنگ
  • تصویر جالب توجه منتشر شده از سوی قسام در دویستمین روز جنگ+ عکس
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • عملکرد دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • موفقیت مخترعان شیرازی در اختراع کیسه مدرج جمع آوری خون از ناحیه جراحی
  • جمع آوری بیش از ١١ هزار انشعاب غیر مجاز آب در اهواز
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»