Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری گلستان از ابطال اسناد و قرارداد‌های غیرقانونی در اراضی ناهارخوران گرگان خبر داد و دانشجویان وعده دادند که اسناد جدیدی از زمین‌خواری قضات سابق گلستان ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشجویان قرارگاه شهید احمدی روشن گلستان، چندماهی است که اسناد جنگل خواری در روستای زیارت و اراضی ناهارخوران را جمع آوری کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مستند کوتاهی هم درباره آن ساختند.   جلساتی هم با مسئولان دادگستری گلستان برگزار کردند و این اسناد را در اختیار دستگاه قضایی قرار دادند. حتی نامه‌ای به حجت الاسلام رئیسی نوشتند و این اسناد به دفتر رئیس قوه قضاییه هم رسید.
حالا نتیجه همه این تلاش‌ها و پیگیری‌های دانشجویان مطالبه گر گلستان به این رسید که دادگستری این استان از سنددار شدن ۹۰ هکتار اراضی نهارخوران خبر داد.
هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان روز گذشته به رسانه‌ها گفته است که حدنگاری اراضی ناهارخوران گرگان به اتمام رسیده است.
به گفته او بررسی اراضی ملی برای جلوگیری از صدور سند به نام سودجویان از سال گذشته به یکی از قضات توانمند گلستان سپرده شد که پس از یکسال بررسی اسناد، ۹۰ هکتار از اراضی ملی جنگلی حاشیه شهر گرگان شناسایی و به نام منابع طبیعی سند صادر شد.
هاشمیان تصریح کرده که این اراضی شامل زمین‌های متنهی به خیابان صیاد شیرازی، شهرک دخانیات، فرهنگشر، میناگل، شهرک سروش و اراضی سروش به سمت ناهارخوران و پل سیدمسعود تا میدان ناهارخوران گرگان می‌شود.
این اراضی پیش از این سند رسمی نداشته و همین امر سبب شده تا سودجویان با دست اندازی به این اراضی به خرید و فروش آن بپردازند.
البته هاشمیان اذعان کرده که دادگستری گلستان، اداره منابع طبیعی این استان را مکلف کرده تا زمین‌هایی را که در این محدوده قرار دارند و سودجویان برای آن‌ها به نام خود سند صادر کرده اند، شناسایی و اسناد ابطال شود.  بر این اساس، قرارداد‌هایی هم که براساس این اسناد غیرقانونی منعقد شده اند، ابطال می‌شوند.
به گفته رئیس کل دادگستری گلستان تاکنون منابع طبیعی برای ابطال هشت فقره سند به دادگستری درخواست ارائه کرده که فقط دو فقره از آن‌ها در شهرک سروش و فرهنگشهر بوده و هر کدام ۱.۵ هکتار مساحت و میلیارد‌ها تومان ارزش دارند.   بیشتر بخوانید: اسناد جنگل خواری ۴۵ قاضی سابق گرگان به رئیس قوه قضائیه ارائه می‌شود غارت منابع ملی در روستای زیارت / دانشجویان علیه زمین‌خواری در جنگل گلستان طوفان توئیتری به راه انداختند درخواست دادگستری گلستان از دانشجویان / دستگاه قضا را در پیگیری پرونده‌های ویژه استان یاری کنید دست‌های آلوده در جنگل‌خواری گلستان / سیل بر خرابه‌های جنگل جاری شد
محمد شاهکوهی، دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن گلستان نیز در اینستاگرام خود، این اتفاق را یک گام رو به جلو دانست و اظهار کرد: پس از گذشت ۵ ماه از ارسال تحقیقات زمین خواری گرگان به ویژه روستای زیارت، نماینده عالی دستگاه قضایی در استان گلستان خبر خوبی به ما داد.
وی در ادامه وعده داده است که درباره پرونده زمین خواری قضات سابق این استان، به زودی گزارش مفصلی ارائه می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دادگستری گلستان جنگل خواری گلستان روستای زیارت زمین خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۵۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان

سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده آمیا را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده آمیا را به شدت محکوم کرد.

کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجدداً تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضائی سایر کشور‌ها از هیچ‌گونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات آرژانتینی توصیه نمود که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشور‌های دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

دیگر خبرها

  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی در استان یزد
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • محکومیت تکرارتقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • کشف زمین خواری ۳۰ میلیاردی در زاهدان
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد