Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@21:33:16 GMT

ساخت دستبند نجات غریق در کرمان

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۵۶۰۴

ساخت دستبند نجات غریق در کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  افشین سالاری مدیرعامل شرکت دانش بنیان ساخت این دستگاه گفت: سالانه در ایران بیش از هزاران نفر جان خود را در اثر غرق شدن از دست می‌دهند که در بین این افراد بعضاً حتی غواصان و شناگران ماهر نیز دیده می‌شود.

اوافزود: محققان این شرکت جهت پیشگیری از این حوادث اقدام به طراحی و تولید دستبند نجات غریق کردند که بدون نیاز به منجیان فرد را روی آب می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری گفت: این نجات غریق هوشمند مجهز به فناوری جی پی اس بوده که از طریق آی پی اختصاص یافته برای هر شناگر، فرد آسیب دیده را ردیابی می‌کند.

او اظهار کرد: از مزیت‌های این محصول نسبت به نمونه آمریکایی آن می‌توان به ظرفیت بیشتر کپسول، قابلیت تغییر شکل کیسه هوا، قابلیت نصب در تمام قسمت‌های بدن، خدمات پس از فروش و قیمت تمام شده یک دهم نمونه خارجی اشاره کرد.

سالاری گفت: در حال حاضر تیم تحقیق و توسعه این شرکت با ۵ نفر متخصص مرتبط با ایده مشغول فعالیت و بهینه‌سازی محصولات هستند.

این دستبند دارای سوپاپ کنترل فشار هوا برای استفاده در اعماق زیاد توسط غواصان، قطب‌نما برای جهت‌یابی و چراغ اضطراری است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نجات غریق پارک علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی برای پیشگیری از غرق شدگی +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، غرق شدگی یکی از حوادثی است که هر سال با گرم شدن هوا در استان‌های ساحلی ازجمله خوزستان اتفاق می‌افتد.

امید جشان زاده، رئیس هیات نجات غریق و غواصی خوزستان با اشاره به کاهش ۷۵ درصدی حوادث غرق شدگی در استان در تعطیلات نوروزی امسال با اجرای گشت پیشگیری از غرق شدگی در ۳۲ نقطه از سواحل استان، گفت: به کسانیکه به فنون شنا مهارت ندارند، توصیه می‌شود از شناکردن در رودخانه‌ها و آب‌های آزاد خودداری کنند.

وی افزود: درصورتیکه قصد تفریح آبی در رودخانه‌های استان را دارید، این محل‌ها را در روز‌های تعطیل و پایان هفته و در محدوده‌هایی که ناجیان غریق حضور دارند، انتخاب کنید و در طول هفته که ناجیان حضور ندارند یا با وضعیت آب آشنایی ندارید، از شناکردن خودداری کنید.

جشان زاده با بیان اینکه خوزستان بیشترین آمار غرق شدگی منجر به فوت در سطح کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: بطور میانگین سالانه ۱۱۵ نفر در رودخانه‌ها و آب‌های آزاد استان غرق می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند، بنابراین توصیه می‌شود به هم استانی ها، فرزندان و اطرافیان هشدار دهید که برای شناکردن در رودخانه‌ها و آب‌های آزاد به نکات ایمنی توجه کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لیست قیمت لوله جدار چاه کالوپ در ضخامت های مختلف
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • غرق شدن کودک شبستری در استخر
  • بازوی رباتیک جایگزین نیروی کار انسانی می‌شود + فیلم
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از غرق شدگی +فیلم
  • پلتفرم جامع خدمات به‌زودی راه‌اندازی می‌شود!
  • همایش یک روزه دانش افزایی منجیان غریق در ارومیه