Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@08:02:08 GMT

چشم امید پروژه تحریمی به کمک آلمان

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۵۶۱۸

چشم امید پروژه تحریمی به کمک آلمان

پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ انتظار دارد رگولاتورها تا ماه مه درباره این که آیا این خط لوله متصل کننده آلمان به روسیه می‌تواند طبق برنامه فعالیت کند تصمیم بگیرند.

به گزارش ایسنا، پروژه نورد استریم ۲ که توسط گازپروم در دست ساخت است، هدف تحریمهای آمریکا قرار گرفته و اکنون به رگولاتور Bnetza آلمان امید بسته است تا موانعی که از سوی مقامات ضدانحصارطلبی کمیسیون اروپا ایجاد شده است را رفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق مقرراتی که سال گذشته در اتحادیه اروپا اعلام شد، مالک گاز و کسانی که آن را از طریق خط لوله یا کشتی تحویل می‌دهند باید نهادهای حقوقی مجزایی داشته باشند حتی اگر گاز از خارج از این بلوک وارد شود.

شرکت گازپروم و شرکایش ماه میلادی جاری از رگولاتور آلمانی درخواست کردند مقررات رقابت را شفاف سازی کند و انتظار دارند حداقل تا ۲۴ ماه مه پاسخی دریافت کنند.

این کنسرسیوم توسط شرکت رویال داچ شل، یونی‌پر و وینترشال در آلمان، انژی در فرانسه و شرکت OMV اتریش فاینانس شده است.

سخنگوی این کنسرسیوم گفت: این شرکتها روی معافیت اتحادیه اروپا برای پروژه‌هایی که پیش از مهلت مه ۲۰۱۹ تکمیل شده‌اند حساب می‌کند. قانون‌گذاران آلمان سال گذشته اظهار کردند تصمیم علیه نورد استریم ۲ ممکن است این پروژه را مجبور کند از طریق مناقصه یا انتقال دارایی، به دنبال مالک دیگری باشد.

نتیجه رایزنی رگولاتورها تکلیف تکمیل این پروژه را مشخص خواهد کرد. تصمیمی که گرفته می‌شود ممکن است هزینه‌ها را افزایش داده و باعث تاخیر بیشتر در تکمیل این پروژه شود که پیش از این به دلیل تحریمهای آمریکا زمان تکمیل ساخت آن به تاخیر افتاده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مالکان خط لوله نورد استریم ۲ اعلام کرده‌اند که اگرچه این پروژه هنوز به طور کامل تکمیل نشده است اما آنها تاکنون ۵.۸ میلیارد یورو (۶.۴۳ میلیارد دلار) در آن سرمایه گذاری کرده و دو میلیون تن خط لوله را احداث کرده‌اند. بعلاوه بخشی از این خط لوله در آبهای سرزمینی آلمان در سال ۲۰۱۸ تکمیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خط لوله نورد استریم 2 آلمان تحریم های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته

جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۲۹ فروردین‌ماه) در حیاط هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ با سرمایه‌گذاری مؤثر در بخش‌های بالادست و پایین‌دست صنعت نفت توانست پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار را به سرانجام برساند، گفت: از محل تکمیل این پروژه‌ها رشد تولید در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و به‌دنبال آن ثبت رشد اقتصادی بالای ۲۰ درصدی در بخش نفت و گاز را شاهد بودیم.

وی افزود: امسال برای سرمایه‌گذاری‌های تازه در پروژه‌های نیمه‌تمام باقی‌مانده در صنعت نفت برنامه‌ریزی جامعی شده است تا امسال هم جهش تولید مطلوبی در این صنعت داشته باشیم.

وزیر نفت تصریح کرد: امیدواریم سال ۱۴۰۳ هم مانند پارسال رکوردهای مطلوبی در زمینه جهش تولید داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • جشنواره‌ای مستقل برای استریمرها برگزار می‌شود
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شهرکرد
  • توضیح «های‌وب» درباره نحوه اجرای پروژه فیبر نوری در کرمان
  • شرکت ملی نفت صاحب کارخانه آسفالت می شود
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲
  • استفاده از توان دانش بنیانی کشور بسترساز افزایش ظرفیت تولید و فروش نفت و گاز
  • ضرورت تکمیل پروژه های مهم و زیر ساختی شهرستان های شمال استان