Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@19:52:29 GMT

نتانیاهو: ایران چیز بسیار بدی است

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۵۶۶۹

نتانیاهو: ایران چیز بسیار بدی است

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) به تکرار ادعا‌های قبلی خود علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

به نوشته صفحه نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در مصاحبه با شبکه «تی. بی. اِن.» گفت: «درسی که از آشویتس گرفتم این است که چیز‌های بد را زمانی که کوچک هستند، متوقف کنید. ایران چیز بسیار بدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوچک نیست، اما می‌تواند با سلاح اتمی بزرگتر هم شود».

وی با ادعای اینکه ابتدا باید حرکت ایران به سمت سلاح اتمی را متوقف کنند، به رجزخوانی درباره توانایی رژیم صهیونیستی در دفاع از خود در برابر کشور‌هایی که قصد نابودی آن را دارند، پرداخت: «ایران روزانه و علنی می‌گوید که خواستار محو کردن اسرائیل از چهره زمین است... ما اکنون می‌توانیم از خود دفاع کنیم».

در بخش کوتاهی که از این مصاحبه منتشر شده، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با درخواست از جامعه بین‌المللی برای تحریم کردن دادستان‌ها و اعضای «دیوان کیفری بین‌المللی»، مدعی شد: «آن‌ها در خط مقدم حمله به حقوق دموکراسی‌ها در دفاع از خود، حقوق اسرائیل و حقوق یهودیان برای زندگی کردن در اسرائیل هستند».

بیست‌ونهم آذرماه بود که «فاتو بنسودا»، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی از تلاش این دادگاه برای تحقیق در مورد «جنایت‌های جنگی» رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری خبر داد.

آخرین تحقیق بین‌المللی که درباره جنایات اسرائیل انجام شد تحقیق «گلدستون» بود. در پی جنگ ۲۲روزه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه در سال ۲۰۰۸، قتل عام بیش از ۱۵۰۰ فلسطینی و زخمی کردن بیش از ۵۰۰۰ نفر دیگر، سازمان ملل متحد با اعزام کمیته‌ای حقیقت یاب به ریاست «ریچارد گلدستون» -قاضی سابق دادگاه قانون اساسی آفریقای جنوبی- به نوار غزه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان این منطقه را مورد بررسی قرار داد.

روزنامه «معاریو» هفته قبل گزارش داده بود مقدمات در لاهه برای صدور حکم بازداشت بین‌المللی علیه مقامات اسرائیلی آغاز شده و اگر قضات همکاری کامل داشته باشند طی ۹۰ روز این کار انجام خواهد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نتانیاهو رژیم صهیونیستی ادعای ضدایرانی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۵۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرلند به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی ورود خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل الجزیره، مایکل مارتین، وزیر خارجه ایرلند اعلام کرد که این کشور در پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی که در دیوان بین‌المللی دادگستری گشوده شده است، به آفریقای جنوبی ملحق خواهد شد.

مارتین در بیانیه‌ای اعلام کرد: محبوس کردن اسرا، محروم کردن عامدانه غیرنظامیان از کمک‌های بشردوستانه، هدف گرفتن غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی، استفاده نامتناسب از مواد و تسلیحات انفجاری در مناطق پرجمعیت و مجازات جمعی همه و همه نقض فاحش قوانین بشردوستانه بین‌المللی در مقیاس گسترده است.

وی تاکید کرد: این فهرست ادامه دارد و باید جلوی آن گرفته شود. نگاه جامعه بین‌الملل روشن است. جنگ باید تمام شود؛ کافی‌ست.

به گفته مارتین، شرایط(در غزه) از این بیشتر نمی‌تواند آشکار و عریان باشد. وی اضافه کرد: نیمی از جمعیت غزه با قحطی قریب‌الوقوع و ۱۰۰درصد جمعیت به طور وخیم با عدم امنیت غذایی مواجه هستند. همانطور که دبیرکل سازمان ملل درباره مشاهدات عینی خود از صفوف طولانی کامیون‌های حامل مواد غذایی که در انتظار ورود به غزه بودند و راه بر آنها بسته شده بود، گفته است، «حالا زمان آن رسیده است تا سیل کمک‌های نجات‌بخش به غزه وارد شود. انتخاب مشخص است؛ فوج کمک‌ها یا گرسنگی»؛ امروز من حرف‌های او را تکرار می‌کنم.

دیوان لاهه در ماه ژانویه در حکمی رژیم صهیونیستی را به خودداری از هرگونه اقدام ذیل کنوانسیون نسل‌کشی در غزه ملزم کرد. با این حال، حملات و بمباران وحشیانه صهیونیست‌ها بدون وقفه ادامه یافته است.

عمر شاکر، مدیر دفتر سازمان دیده‌بان حقوق بشر در فلسطین اشغالی ۲۶ فوریه گفته بود که «اسراییل به ۲.۳ میلیون فلسطینی در غزه گرسنگی می‌دهد و در مقایسه با پیش از اعلام حکم الزام‌آور دیوان بین‌المللی، آنها را در معرض خطر بیشتری قرار داده است!

با گذشت حدود ۶ ماه از جنگ غزه، اشغالگران رژیم صهیونیستی در حملات وحشیانه‌شان به این باریکه، تاکنون حدود ۳۲ هزار و ۵۰۰ فلسطینی که عمده آنها زنان و کودکان هستند را به شهادت رسانده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته جاری سرانجام قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه و همچنین آزادی اسرای نزد حماس را تصویب کرد.

کد خبر 6064017

دیگر خبرها

  • ایرلند به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی ورود خواهد کرد
  • ایرلند در پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی شرکت می‌کند
  • نتانیاهو: هدفم از لغو سفر هیئتی به واشنگتن ارسال پیام به حماس بود
  • واکنش ایران به قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه؛ ناکافی است
  • واکنش ایران به تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه
  • قطعنامه شورای امنیت در مورد آتش‌ بس غزه گامی مثبت اما ناکافی است
  • واکنش ایران به قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت در غزه
  • اقدام شورای امنیت درباره آتش بس در غزه کافی نیست
  • قطعنامه شورای امنیت در مورد آتش‌بس غزه گامی مثبت اما ناکافی است
  • واکنش تهران به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در غزه