Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایجاد ارتباط علمی مفید میان پژوهشگران ایرانی و دانشمندان دیگر کشور‌ها می‌تواند در توسعه علمی کشور موثر باشد. در این راستا، فدراسیون سرآمدان علمی از اعضاء هیأت علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان دکتری تخصصی (Ph.D) برای شرکت در دوره‌های مطالعاتی نزد افراد معتبر خارج از کشور حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه با هدف افزایش تعاملات علمی و حضور محققان در مراکز علمی معتبر نزد افراد معتبر و سرآمد جهانی اجرا می‌شود.

شرایط دریافت حمایت

پژوهشگران و محققانی که خواهان برخورداری از این حمایت هستند، باید دارای شاخصه‌های علمی قابل قبولی باشند. همچنین آن‌ها باید از یکی از چهره‌های علمی شاخص خارج از کشور دعوت نامه دریافت کنند. ارسال کنندگان دعوت نامه برای محققان ایرانی به سه گروه تقسیم می‌شوند.

گروه الف، برندگان جوایز معتبری، نظیر: نوبل، کاولی، فیلدز، مصطفی (ص) و. می‌باشند. گروه ب، افردی هستند که حداقل ۲ مقاله در معتبرترین نشریات جهانی (به تایید فدراسیون سرآمدان علمی) منتشر کرده باشند.

افراد گروه ج نیز باید حداقل ۱۵ مقاله در نشریات متعلق به گروه ب (از نظر اعتبار) منتشر کرده باشند.

نشریات مورد قبول

فدراسیون سرآمدان علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دراین‌باره می‌گوید: ضروری است محققان متقاضی دقت کنند، نشریات گروه الف فقط به ۲ نشریه Nature و Science گفته می‌شود و سایر نشریات انتشارات نیچر شامل این گروه نمی‌شوند. نشریه‌ای مانند Nature Genetic در گروه ب و Nature Biotecnology در گروه ج قرار دارند. یا نشریه Scientific Reports با وجود اینکه از زیر مجموعه انتشارات نیچر است شامل هیچ کدام از این گروه‌ها نمی‌شود.

مبلغ حمایت

بسته به اینکه این دوره مطالعاتی نزد چه کسی سپری شود و شخص فرستنده دعوت نامه از چه جایگاه علمی در جهان برخوردار باشد، مبلغ حمایت تخصیص یافته نیز فرق می‌کند. مبلغ پرداخت شده از ۷ میلیون ریال تا ۳۰ میلیون ریال در ماه متغییر است.

۵۰% این تشویقی‌ها قبل ازاعزام و مابقی نیز بعد از برگشت و ارائه گزارش، پرداخت خواهد شد. این حمایت‌ها حداکثر برای یک سال، قابل پرداخت است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۵۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز دوشنبه گروه هفت را به "پایبندی به ذهنیت جنگ سرد، تشکیل گروه‌های انحصاری، تشدید تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای و مشارکت در حمایت‌گرایی تجاری" متهم کرد.

این گروه هفته گذشته نشستی برگزار کرد و در آن نگرانی‌های خود را در مورد شیوه‌های تجاری چین و همچنین رفتار آن در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان ابراز کرد. 

وانگ از گروه هفت خواست تا از مداخله در امور داخلی سایر کشور‌ها و آسیب رساندن به توسعه سایر کشور‌ها دست بردارد.

فایننشال تایمز پیش از این اعلام کرد وزیر خارجه آمریکا ممکن است چین را به دلیل حمایت از مجتمع نظامی - صنعتی روسیه به تحریم تهدید کند. وزارت خارجه آمریکا آمادگی واشنگتن را برای اتخاذ تدابیر اضافی علیه شرکت‌های چینی برای حمایت احتمالی از مجتمع نظامی-صنعتی روسیه اعلام کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان
  • دست‌یابی دو نشریه علمی دانشگاه یزد به جایگاه بین‌المللی و رتبه علمی
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی
  • ورود پژوهشگران ایرانی به «باستان شناسی جنایی» برای نخستین بار
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر
  • تحصیل در خارج، خدمت به داخل | حمایت از نخبگان و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور