Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن هاشمی که ریاست شورای اسلامی شهر تهران را بر عهده دارد،  این موضوع را صبح امروز سه شنبه پیش از آغاز یکصد و نود و دومین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران بیان کرد.

وی گفت: «مطمئن هستم که آقای فتاح دوستدار آقای هاشمی بوده و هستند و به صورت ناخواسته‌ای از صحبت ایشان سوء استفاده شده است.»

«پرویز فتاح» رییس بنیاد مستضعفان چند روز پیش در برنامه نگاه یک صداوسیما گفته بود: «حدود ۲۵ سال قبل، پس از ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی، ایشان در کاخ مرمر مستقر می‌شوند که البته همان موقع هم این کار درست نبود زیرا مسئولان نظام نباید کاخ نشین باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به این علت، پس از فوت ایشان با جر و بحث این کاخ را تخلیه کردیم.  این تخلیه از مواردی بود که نمی‌دانستیم شکایتمان را پیش چه کسی ببریم!. در نهایت، بیت رهبری حمایت کردند و کاخ تخلیه شد. حالا، در تلاشیم که این مکان را به کاخ موزه‌ای وزین تبدیل کنیم و احتمالاً دهه فجر امسال بازگشایی این موزه به مردم اعلام خواهد شد.»

رییس شورای شهر تهران امروز هشدار داد: اگر این صحبت ها تصحیح نشود، به عنوان دفاع از هاشمی صحبت خواهم کرد.

محسن هاشمی در این زمینه گفت که نامه خصوصی به فتاح نوشته و در آن، از اظهارات او در باره پدرش گلایه کرده است.

کاخ مرمر از کاخ‌های تاریخی تهران در دوره پهلوی است که در مرکز تهران قرار دارد. این اثر در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۵۷ با شمارهٔ ثبت ۱۶۰۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

کاخ مرمر به دستور رضاشاه  و با معماری لئون تادوسیان در سال 1316 بنا نهاده شد و ابتدا به عنوان دفتر کار و محل اقامت زمستانی او مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت.

تا پیش از تدوین قانون خزانه ملی،  جواهرات ملی ایران از کاخ گلستان نیز به این کاخ آورده شده و در زیر زمین آن نگهداری می‌شد.

پس از به سلطنت رسیدن محمدرضا پهلوی در سال ۱۳۲۰، او از این کاخ به عنوان دفتر رسمی پادشاه و محل برگزاری دیدارها و ملاقات‌ها و شرفیابی‌ها استفاده می کرد.  فوزیه و محمدرضا پهلوی در این کاخ با یکدیگر زندگی می‌کردند و مراسم عقد او با دو همسر بعدی اش، ثریا اسفندیاری و سپس، فرح پهلوی در همین کاخ برگزار شد.

پس از حادثه ترور نافرجام محمدرضا پهلوی در محوطه کاخ مرمر، دفتر ویژه شاه به کاخ صاحبقرانیه انتقال یافت و کاخ مرمر در سال ۱۳۵۵ به موزه خاندان پهلوی تغییر کاربری داد. این موزه تا سال ۱۳۵۷ با عنوان «موزه پهلوی» فعالیت می کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تعطیلی موزه،  از این کاخ مدتی به عنوان مقر کمیته انقلاب اسلامی استفاده می‌شد تا اینکه با ادغام کمیته در نیروی انتظامی و پس از مدتها بلاتکلیفی. در میانه‌ دهه ۱۳۷۰ خورشیدی،  مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوره ریاست آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی به این کاخ نقل مکان کرد و در مکاتبات رسمی به عنوان «ساختمان قدس» معروف شد.

 بنا به گزارشها، بخش‌هایی از کاخ مرمر در سال ۱۳۸۷ مرمت و بازسازی شده است.  

 کاخ مرمر با مساحت ۲۸۷۰ متر مربع  در زمینی به وسعت ۳۵ هزار و ۴۶۲ متر مربع ساخته شده‌است. 

از نظر معماری، گنبد این بنا برگرفته از گنبد مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان است که با دستان «حسین لرزاده» کاشیکاری شده‌ است اما در ساخت آن، استادان معماری و هنرهای تزیینی سنتی مانند استاد محمدکاظم صنیع‌خاتم و حسین طاهرزاده بهزاد نیز همکاری داشتند.

بهروز احمدی، معمار ایرانی نیز طراح یک بنای ۵ طبقه در زیر کاخ مرمر است که اکنون «موزه قرآن» نام دارد و عموم مردم می توانند از آن دیدن کنند.

کاخ مرمر در تقاطع خیابان امام خمینی (ره) و خیابان ولی عصر (عج) قرار دارد.

بنیاد مستضعفان که یک ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام خمینی (ره) به منظور تجمیع اموال و دارایی‌های مصادره شده از مسئولان رژیم پهلوی و تخصیص آن به نیازمندان تاسیس شد، در حال حاضر، مالکیت کاخ مرمر را به عنوان یکی از اموال دوران پهلوی در اختیار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 اصفهان اکبر هاشمی رفسنجانی شورای اسلامی شهر تهران قرآن مجمع تشخیص مصلحت نظام قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۵۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توییت محسن رضایی دباره پیام امام به فرماندهان سپاه

توییت محسن رضایی دباره پیام امام به فرماندهان سپاه

دیگر خبرها

  • اجرای «تو محشری» امید با مجوز صداوسیما
  • واکنش محسن برهانی به حکم اعدام توماج صالحی
  • (عکس) محسن رضایی در جمع اعضای شریان
  • ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • (ویدئو) واکنش جالب شبنم مقدمی به روش عذرخواهی محسن شریفیان: سمت من نیا!
  • «رضاخان را بهتر بشناسیم»
  • توضیحات بهادری جهرمی درباره تعطیلی آخر هفته
  • روایت شهادت محسن حججی از زبان پدر و مادرش + فیلم
  • توییت محسن رضایی دباره پیام امام به فرماندهان سپاه