Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه فوق العاده روز سه شنبه چند پرونده پلاک ثبتی باغات را بررسی کردند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز در جلسه فوق العاده شورای شهر تهران رسیدگی به پرونده باغات در دستور کار قرار گرفت و محمد سالاری در تشریح یک پلاک ثبتی با بیان این که یک قطعه زمین ۷۰۰ متری با کاربری مسکونی در خیابان شریعتی است که نظریه ماده هفت در سال ۹۷ این بود که این ملک با داشتن ۱۵ اصله درخت باغ است گفت:  اما نظر ما این است که چون در سند قید نشده که این ملک باغ است و  حدنصاب درختان را نیز ندارد، این ملک باغ نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران به نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ نبودن این ملک رأی مثبت دادند.

سالاری در تشریح یک پرونده دیگر با بیان این که این ملک در محله زعفرانیه در منطقه یک قرار دارد و کاربری قدیمی آن مسکونی است و پوشش انبوه گیاهی دارد اظهار کرد: نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن این ملک است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با آرای موافق خود به نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این ملک نیز رأی مثبت دادند.

همچنین سالاری در تشریح یک پرونده دیگر با بیان این که این ملک به مساحت ۶۷۰ متر در محله شهید باهنر در منطقه یک قرار دارد و در سند آن نوشته شده که شش دانگ خانه و باغچه متصل به آن گفت: کمیسیون ماده هفت این ملک را باغ اعلام کرده است و در حال حاضر این ملک ۱۴ اصله درخت دارد اما حدنصاب آن ۳۴ اصله است که به نظر ما این ملک باغ نیست.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران  به نظر کمیسیون مبنی بر باغ نبودن این ملک رأی مثبت دادند و باغ نبودن این ملک به تصویب رسید.

در ادامه سالاری افزود: پرونده دیگر مربوط به یک زمین ۳۰۰۰ متری در محله اقدیسه است که کمیسیون ماده ۱۲ و ۷ آن را باغ تشخیص دادند و در حال حاضر ۱۴۵ اصله درخت در این ملک وجود دارد و نظر ما نیز این است که این ملک باغ است که اعضای شورای اسلامی شهر تهران به باغ بودن این ملک رأی مثبت دادند.

به گزارش ایسنا، در ادامه محمد سالاری در تشریح یک پرونده دیگر با بیان این که این ملک ۳۰۰۰ متری در خیابان ولیعصر قرار دارد که کاربری قدیمی و فعلی آن مسکونی بود گفت: در سال ۷۳، کمیسیون ماده هفت اعلام کرده این ملک با داشتن ۸۷ اصله درخت باغ است و شورای شهر نیز آن را تایید کرده است اما در سال ۸۰ دیوان عدالت اداری این رأی را ابطال می‌کند و در حال حاضر در این ملک یک بنای ۱۱ طبقه با دو زیر زمین ساخته شده است که به نظر ما با توجه به پرونده مذکور این ملک باغ است.

در ادامه زهرا صدراعظم نوری با بیان این که  این ملک براساس مستندات باغ است و نمی‌توانسته در آن برج بسازد اظهار کرد: حالا پلیس امنیت از ما در مورد وضعیت این ملک استعلام گرفته است.

ابراهیم امینی نیز اظهار کرد: چرا این ملکی که ۱۸ سال پیش ساخته شده پرونده‌اش بعد از ۱۸ سال به شورا آمده است و این در حالی است که مالک این زمین ساختمانش را ساخته و حتی چند دست آن را فروخته است و حالا در این ملک حقوق مکتسبه ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا،  در نهایت نظر کمیسیون  مبنی بر باغ بودن به تصویب نرسید و ملک مذکور باغ اعلام نشد.

در ادامه سالاری در تشریح یک پرونده دیگر در منطقه سه گفت: این زمین در خیابان ولیعصر و ۲۵۰۰  متر است که کاربری مسکونی دارد و کمیسیون ماده هفت در سال ۸۷ این ملک را با داشتن ۱۱۱ اصله درخت باغ عنوان کرده و شورای شهر نیز آن را تایید کرده است. اما دیوان عدالت اداری در سال ۹۰ رأی شورا را ابطال می‌کند و حالا حدنصاب نیز ۱۰۸ درخت است اما وضعیت کنونی این ملک به گونه‌ای است که در حال ساخت طبقه ۱۳ هستند چرا که مالک در سال ۹۱ پرونده ساخت اخذ کرده و حتی شش طبقه زیر زمین نیز دارد و رأی ما مبنی بر باغ نبودن است.

زهرا صدراعظم نوری در واکنش به جزئیات این پرونده گفت: چرا این پرونده‌ها به شورا می‌آید می‌ببیند که کمیسیون ماده هفت رأی بر باغ بودن داده اما شهرداری منطقه بی توجه به رأی شورا پروانه صادر کرده و می‌ببیند که سطح اشتغال آن نیز چقدر بالا است و حالا که ساخت و ساز تمام شده و می‌خواهند طبقه ۱۳ را بسازند پرونده را به شورا می‌آورند و جای سوال است تایید یا رد شورا چه اتفاقی را رقم می‌زند و ما باید در مورد این گونه پرونده‌ها که در انتهای کار به شورا می آورند دقت داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، شهربانو امانی نیز افزود: این پرونده یک بار دیگر به شورا آمده بود و قرار شد به کمیسیون برگردد تا اصلاح شود اما حالا بدون هیچ تغییری مجددا به شورا آمده است؟

محمود میرلوحی در واکنش به این پرونده اظهار کرد: شهردارن قبلی تخلف کردند و برای ساخت و ساز در باغ پروانه صادر کردند! خوب چرا ما امضاء کنیم. در حالی که باید این پرونده به هیات تخلفات یا دادگاه ارسال شود.

به گزارش ایسنا، نظر کمیسیون مبنی بر باغ نبودن به تصویب نرسید و اعضای شورا این ملک را باغ اعلام کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۵۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری علیه زمین‌خواری در هیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، محمود قلی‌زاده گفت: به دنبال گشت‌زنی و کنترل مسئول منابع طبیعی شهر هیر و به دنبال مشاهده اقدامات عمرانی در حوزه منابع طبیعی و استعلام مختصات محل اجرا، مشخص شد فردی که مدیریت یکی از شرکت‌های خصوصی در استان را دارد با سوء‌استفاده از موقعیت خود و آشنایی به محل نسبت به فروش سه قطعه زمین از منابع ملی اقدام کرده است.
وی افزود: زمین‌ها به متراژ‌های ۱۸۵، ۲۰۰ و ۱۲۰ متر بوده و مستندات نشان می‌دهد افرادی که این زمین‌ها را خریده‌اند، از کلاهبرداری بودن این موضوع بی‌اطلاع بوده‌اند و بنابراین پرونده‌ای در این ارتباط تشکیل و در اسرع وقت به دادسرای عمومی و انقلاب ارجاع شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل به افرادی که زمین‌های مشکوک و بدون استعلام از منابع طبیعی خریداری کرده‌اند، توصیه کرد جهت اطمینان خاطر از غیرملی بودن اراضی خریداری شده، نسبت به استعلام از این اداره کل اقدام کنند.
قلی‌زاده از دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب در اراضی ملی، مراتب را با شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • بازداشت پیمانکاران مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری بندر امام خمینی
  • دستگیری وکیل دادگستری به اتهام اخذ رشوه در کرج
  • بازداشت ۲پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری بندر امام
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری در خوزستان
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری
  • برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با ساخت و سازهای غیرمجاز 
  • شناسایی یک فقره زمین خواری در استان اردبیل
  • شکایت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری علیه زمین‌خواری در هیر