Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: بیش از ۲ هزار مسجد در سراسر استان اردبیل با برپایی برنامه های فرهنگی و جشن های انقلاب فعالیت های انقلابی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، «نادر سقاء» امروز (1 بهمن ماه) در جلسه کمیته مساجد ایام الله دهه فجر استان اردبیل گفت: مبدا راه شهدا در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی از مساجد آغاز شده و مساجد به عنوان یک پایگاه سیاسی و اجتماعی در طول پیروزی انقلاب اسلامی شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: امام خمینی (ره) با اتکا به نقش مسجد و نیروی انقلابی پرورش یافته در این مرکز معنوی توانست روحانیت را در این زمینه همراه و منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شود.

 

سقاء یادآور شد: کمیته های گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در قالب 22 کمیته فعالیت های خود را در استان اردبیل آغاز کرده اند و کمیته مساجد نیز یکی از این کمیته های تلاش می کند تا نقش سازنده خود را در این زمینه ایفا کند.

 

وی اذعان داشت: تبیین و نقش تعیین کننده بیانیه گام دوم انقلاب از مهمترین محور برنامه های پیش بینی شده برای ایام الله دهه فجر در سال جاری خواهد بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: فضاسازی و آذین بندی معابر و محلات به همت فعالان مساجد طبق سنوات قبل انجام خواهد شد و بنرهای مناسبتی در این زمینه پیش بینی شده است.

 

سقاء بیان کرد: حضور مسئولان دستگاه های اجرایی به ویژه مسئولان ارشد استان در مساجد از دیگر برنامه های تبلیغی خواهد بود که با این حضور بین عموم مردم سخن خواهند گفت.

 

این مقام مسئول ادامه داد: اجرای طرح «شنبه ها با کتاب» در مساجد به همت کانون های مساجد با هدف معرفی کتب انقلاب اسلامی و شهدا از دیگر برنامه های فرهنگی در مساجد استان همزمان با ایام الله دهه فجر خواهد بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اعلام داشت: بیش از 2 هزار مسجد در سراسر استان اردبیل با برپایی برنامه های فرهنگی و جشن های انقلاب فعالیت های انقلابی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

 

در پایان این جلسه مدیران دستگاه های مختلف عملکرد و برنامه های اجرایی خود در ایام الله دهه فجر در قالب کمیته مساجد را بیان کردند.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد فعالیت های مسجدی کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه های ایام الله دهه فجر برنامه فرهنگی هنری در ایام الله دهه فجر مساجد استان کمیته مساجد ستاد دهه فجر ایام الله دهه فجر اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی اشجری ظهر دوشنبه در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان با اشاره به نامگذاری اول ماه ذیقعده سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا یازدهم ماه ذیقعده ولادت امام رضا (ع) به عنوان «دهه کرامت»، اظهار کرد: این دهه در سال جاری از جمعه ۲۱ اردیبهشت آغاز و در دوشنبه ۳۱ اردیبهشت پایان می‌یابد.

وی به عشق و ارادت قلبی مردم مسلمان و انقلابی ایران به اهل بیت (ع) به ویژه هشتمین ستاره تابناک آسمان ولایت و امامت امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی و برگزاری جشن‌های مردمی و ایجاد فضای شاد و مفرح در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری از تشکیل ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: تبیین و انتقال ارزش‌ها و مفاهیم معنوی، نشر فرهنگ رضوی، افزایش نشاط و شادابی اجتماعی، تشریح اصل ولایت‌مداری و تبیین سلوک نورانی خاندان عصمت و ولایت از رویکردها و اهداف این ستاد است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اهمیت بهره‌گیری حداکثری از همه ظرفیت‌های موجود استان به منظور گسترش مفاهیم اسلامی، تصریح کرد: بهره‌مندی از ظرفیت مساجد، بقاع متبرکه، مراکز فرهنگی و هنری، هیئات مذهبی و حوزه‌های علمیه در دهه کرامت دوچندان شود.

وی با اشاره به اهم برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت، گفت: برگزاری جشن در شهرها، محلات و روستاها، راه‌اندازی کاروان‌های شادی و پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) از بلندگوهای مساجد، ادارات و پارک‌ها از برنامه‌های این ستاد در استان گیلان است.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری به حضور خادمان رضوی در سطح استان اشاره کرد و افزود: تکریم از دختران نمونه، قرائت زیارت امین الله در مساجد، توزیع بسته‌های معیشتی، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، فعال شدن فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین آذین بندی و چراغانی میادین، بلوارها و معابر عمومی از جمله دیگر برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه جشنواره‌های فرهنگی و هنری متعددی به مناسبت این دهه خجسته برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: برگزاری مراسم با بهره‌مندی از ظرفیت نماز جمعه روزهای ۲۱ و ۲۸ اردیبهشت سراسر استان با دعوت از سخنرانان و ستایشگران از دیگر برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت است.

کد خبر 6085366

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است