Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی سلیمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با تشریح گزارش عملیات امدادرسانی در حوادث جوی (برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی) از روز ۱۸ دی تا اول بهمن ماه گفت: هموطنان همه استان‌ها متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بوده اند و در این مدت با فعالیت شبانه روزی سه هزار و ۸۹۲ امدادگر و نجاتگر به ۱۴۸ هزار و ۱۴۶ نفر از هموطنان خدمات امداد و نجات ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مدت یادشده هموطنان در ۹۵۳ شهر، روستا و جاده کوهستانی از خدمات امداد و نجات برخوردار شدند و با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر و  برپایی سه اردوگاه اسکان اضطراری و چادرهای فردی، ۲۵ هزار و ۸۵۸ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در مدت یادشده ۱۱۶ نفر از سوی نیروهای امدادی هلال احمر نجات یافته و به مناطق امن منتقل شدند، ۴۳۵ دستگاه خودرو از برف و کولاک رهاسازی و ۲۴۰ واحد مسکونی از سیلاب تخلیه شده است که متاسفانه پنج نفر از هموطنان در مه ولات استان خراسان رضوی، بشاگرد استان هرمزگان و سرباز و کنارک سیستان و بلوچستان بر اثر وقوع سیل  و ریزش آوار جان باختند.  

سلیمی با بیان اینکه با استفاده و بکارگیری از ۱۱ فروند بالگرد شامل چهار بالگرد هلال احمر و ۷ بالگرد نظامی و انجام ۱۹۴ سورتی پرواز معادل ۱۴۲ ساعت پرواز، ۵۸ تن اقلام امدادی به مناطق متاثر از سیل منتقل شده است، گفت: ۲۶ هزار و ۲۲۷بسته غذایی، سه هزار و ۶۹۱ دستگاه چادر امدادی، ۲۰ هزار و ۷۴۴ تخته پتو، ۱۸ هزار و ۹۹۶ کیلوگرم نایلون پوششی، هشت هزار و ۸۷ تخته موکت، سه هزار و ۹۰۷ کیلوگرم قند و شکر، ۱۱ هزار و ۱۱۷ کیلوگرم برنج، ۲ هزار و ۳۵۰ شعله والوور، سه هزار و ۱۱ قوطی روغن، ۱۳ هزار و ۴۹۶ بطری آب معدنی، ۲ هزار و ۷۴۰ کیلوگرم حبوبات و ۱۸۸ کیلوگرم خرما میان متاثران از حوادث جوی توزیع شده است.

وی اعلام کرد: سلسله عملیات امدادرسانی به منظور ارائه خدمات متنوع امدادی به سیل زدگان اخیر در بخش هایی از استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها امدادرسانی مناطق سیل زده سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امدادرسانی مناطق سیل زده سازمان امداد و نجات هلال احمر امدادرسانی مناطق سیل زده سازمان امداد و نجات هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۶۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: اسکان موقت حادثه‌دیدگان، توزیع اقلام زیستی با حضور ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال انجام است و با تمام امکانات در خدمت مردم عزیز جنوب سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

یعقوب سلیمانی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در بازدید از مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان افزود: در پی سیلاب و آبگرفتگی در ۱۳ شهر و ۲۸۹ روستا در جنوب استان، هلال‌احمر بصورت امداد زمینی و هوایی در حال خدمات رسانی هستند.

وی تاکید کرد: امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان از طریق امداد زمینی و هوایی از ۲۸ فروردین ماه شروع شده و ادامه دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون ۲ بالگرد در سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند و با ۲۰۰ سورتی پرواز برای بیش از ۱۱ هزار خانوار اقلام زیستی توزیع کرده است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مردم جنوب سیستان و بلوچستان به کمک نیاز داشته باشند امداد و نجات انجام خواهد شد.

سلیمانی بیان کرد: امدادرسانی از طریق قایق و خودروهای سنگین هم در حال انجام است و تلاش خواهیم کرد بهترین روند امدادرسانی را ارائه دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم