Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا خالقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها در ۱۹ محله هدف و به صورت اقدام مشترک در قسمت های خدمات روبنایی، زیربنایی، بهسازی محیط و ارتقای توانمندی های فرهنگی اجرا می شود.

وی با اشاره به اختصاص یکهزار و ۸۲۰ تن قیررایگان به شهرداری ها برای بهسازی معابر تصریح کرد:‌ محله های هدف طرح بازآفرینی شهری لرستان ۳۳ مورد هستند که برنامه ریزی برای تخصیص ۴۰ میلیارد ریال دیگر تا سال آینده به منظور تقویت این مناطق صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال برای بازآفرینی محلات شهری لرستان هزینه شده اظهار داشت: پس از تصویب قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت فرسوده تا سال ۹۷ بیش از پنج هزار واحد برای دریافت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن بافت های ناکارآمد استان به بانک های عامل معرفی شدند.

خالقی گفت:‌ پیرو موافقتنامه تبصره ۱۸ قانون بودجه و سهم ۲ هزار و ۳۱۶ واحدی پرداخت تسهیلات و با توجه به تخصیص ۲۰ درصدی موافقتنامه مذکور، سهم استان از ساخت واحد های مسکونی برنامه اقدام ملی اعم از مشارکت در اراضی شرکت بازآفرینی شهری و احداث واحدهای مسکونی اشخاص حقیقی و حقوقی در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری سهم ۵۰۰ واحد استان ابلاغ شد.

وی افزود:‌ تاکنون بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی  و سه قطعه زمین در شهرهای خرم آباد و بروجرد به مساحت حدود ۷۰ هزار متر مربع شناسایی و اقدامات اولیه انتقال سند از سازمان ملی زمین و مسکن به شرکت بازآفرینی ایران انجام شده است.

وی ادامه داد: در سایر شهر های دارای محدوده هدف بازآفرینی نیز کار شناسایی اراضی دولتی در بافت های ناکارآمد به ستادهای بازآفرینی شهرستان واگذار شده و در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان افزود:‌ امسال چهار طرح در محلات هدف بازآفرینی شهرهای استان بهره برداری شده و ۱۰ طرح جدید نیز در خرم آباد، بروجرد، الیگودرز و دورود افتتاح خواهد شد.

خالقی با اشاره به اینکه اجرای پروژه های فرهنگی، آموزشی، خدماتی و بهداشتی در این مناطق، کیفیت زندگی را افزایش می دهد اظهار داشت:‌ تیرماه امسال عملیات اجرایی  احداث مدرسه ۹ کلاسه محله درب  دلاکان در بافت تاریخی شهر خرم آباد نیزآغاز شده است.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پروژه های کانال سنگی جمع آوری آبهای سطحی کرگانه، کانال دفع آبهای سطحی فلک الدین، دیوار حائل گل سفید، بهسازی گذر تاریخی فردوسی و مرمت خانه تاریخی چنگایی در بافت ناکارآمد شهر خرم آباد تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد:‌پروژه بهسازی محله خوشبین در بافت میانی شهر بروجرد نیز در حال اجرا است که انتظار می رود با همکاری مطلوب شهرداری تا تیر ماه سال آینده بهره برداری  شود.

۹۰۱هکتار محدوده بافت ناکارآمد میانی، ۸۰۷ هکتار سکونتگاه غیررسمی و ۳۴۳ هکتار بافت تاریخی در سطح شهرهای استان لرستان شناسایی و مطالعه شده است.

بیش از ۳۵۰ هزار نفر از شهروندان لرستانی نیز در بافت های ناکارآمد و نابسامان(سکونتگاهای غیررسمی و حاشیه نشینی) زندگی می کنند که طرح بازآفرینی شهری به همراه توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این مناطق برنامه ریزی شده است.
در تعریف جدید بافت های فرسوده پنج محدوده تاریخی فرهنگی، ناکارآمد شهری، سکونتگاه های غیررسمی، روستاهای اضافه شده به محدوده شهر و بافت های ناسازگار شهری از جمله کارخانه ها در نظر گرفته شده اند.

برچسب‌ها راه و شهرسازی بازآفرینی شهری لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: راه و شهرسازی بازآفرینی شهری لرستان راه و شهرسازی بازآفرینی شهری لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۶۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد

محمد آئینی روز سه شنبه در بازدید از پروژه های بازآفرینی شهر تبریز افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می شود از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد تا پایان سال به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه کلانشهر تبریز در حوزه بازآفرینی شهری از شهرهای برتر کشور است، گفت: این شهر در این زمینه می تواند الگویی برای سایر کلانشهرها باشد.

آئینی، با بیان اینکه ادامه داد: موفقیت طرح‌های بازآفرینی شهری مانند مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تبریز به کمک همراهی و همدلی مدیران شهری و استانی امکان پذیر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز نیز در این بازدید با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تبریز در راستای طرح بازآفرینی شهری گفت: طول مسیرگشایی در این طرح یک هزار و ۸۰۰ متر است و ۷۵۰ ملک واقع در مسیر این پروژه باید تملک شود.

محمد عزتی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی این پروژه، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این پروژه امسال به اتمام می رسد و به مسیر ایده لو متصل می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تملک اراضی واقع در این پروژه هزینه شده است، اظهار کرد: این پروژه موسوم به طرح نجات تبریز با هدف بازگشایی، تعریض معابر و تسهیل تردد عبوری ساکنان و رفع ترافیک شهری در سه مرحله به طور همزمان اجرا می شود.

عزتی، ادامه داد: اجرای پروژه‌ های مسیرگشایی در بافت‌ های فرسوده و حاشیه‌ نشین از اولویت‌ های شهرداری تبریز است و این پروژه ها با همراهی اعضای شورای اسلامی و نهادهای قضایی این شهر اجرا می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در جریان سفر یک روزه به تبریز از پروژه بازآفرینی شهری در شهرک جوانان، احیای میدان تاریخی صاحب آباد، سکونتگاه غیررسمی حاشیه اتوبان پاسداران و پروژه‌های نوسازی مردمی و بازآفرینی پیرامون مسجد کبود و میدان شهید بهشتی تبریز بازدید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد