Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@08:20:43 GMT

تولید روزانه ۱۷۰ تُن شیر خام در تربت‌جام

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۶۳۰۲

تولید روزانه ۱۷۰ تُن شیر خام در تربت‌جام

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: روزانه بیش از ۱۷۰ تُن شیر خام در این شهرستان تولید و روانه بازارهای داخلی استان می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، اصغر خوشخو اظهار کرد: این شهرستان دارای ۳۱۵ هزار و ۶۶۰  راس دام سبک و ۱۴ هزار و ۶۹۷ راس دام سنگین است.

وی ادامه داد: تعداد ۱۱۵ واحد گاوداری صنعتی شیری و ۳۸ واحد گوسفندداری صنعتی در این شهرستان دایر هستند و با وجود یک کشتارگاه صنعتی سالانه سه هزار و ۴۴۰ تُن گوشت قرمز تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشخو با اشاره به اجرای ۱۰ درصد هویت‌گذاری دام در این شهرستان بیان کرد: طرح پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری دام در این منطقه و حومه با دستگاه‌های مرتبط با حوزه خدمات دام و اطلاع رسانی متعدد به دامداران از طریق ارسال پیامک، نصب بنر، مکاتبات با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و اطلاع رسانی از طریق کارشناسان پهنه، شرکت‌های تعاونی دامداران، مراکز جمع‌آوری شیر هنوز به خوبی مورد استقبال قرار نگرفته است.

وی تاکید کرد: با توجه به بازه زمانی اندکی که تا پایان طرح باقی‌ مانده، براساس دستورات سازمان مربوطه ارائه هر گونه خدمات از طرف جهادکشاورزی، دامپزشکی و نظام مهندسی به دامداران در قبال انجام طرح هویت‌گذاری انجام می‌گیرد. همچنین خرید و فروش و حمل و نقل دام بدون پلاک‌کوبی و انجام طرح هویت‌گذاری ممنوع است.

مدیر جهادکشاورزی تربت‌جام گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد از جمعیت ۲۶۰ هزار نفری این شهرستان در حوزه کشاورزی و دامداری فعالیت دارند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تولید شیر خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه ماندگاری هوای سرد در تربت حیدریه تا فردا

        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   رئیس اداره هواشناسی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: در دوره دراز مدت شاهد بارش به میزان بیش از ۲۰۳ میلیمتر در این شهرستان بودیم.   رضا صفایی‌مهنه افزود:میزان بارش در شهرستان تربت حیدریه استان خراسان رضوی از ابتدای سال زراعی تاکنون بیش از  ۱۳۸ میلیمتر بود.   وی گفت: در سال زراعی گذشته این میزان بیش از ۹۲ میلیمتر است.          

دیگر خبرها

  • ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد
  • مشکلی در تأمین آرد و نان در آذربایجان‌غربی وجود ندارد
  • امکان تولید ۸۰ هزار کارت سوخت در روز
  • حجاب معرف هویت اسلامی جامعه است
  • ساختمان‌های تاریخی نوغانداری تربت حیدریه ثبت ملی شد
  • ساختمان‌های تاریخی اداره نوغانداری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد
  • ادامه ماندگاری هوای سرد در تربت حیدریه تا فردا
  • مشکلی در تامین آرد و نان آذربایجان‌غربی وجود ندارد
  • توزیع تخم نوغان تا پایان اردیبهشت در استانهای سه گانه خراسان ادامه دارد
  • شکایات کار در تربت‌حیدریه کاهش یافت