Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: نشست‌های تخصصی، کارگاه‌ها و پنل‌های آموزشی، برنامه‌ها و چالش‌های تخصصی پیش‌بینی شده در نهمین نمایشگاه شهرهوشمند، این نمایشگاه را به نمایشگاهی تخصصی، علمی و آموزشی تبدیل کرده است.

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد رجائیان با بیان اینکه «تمام فضای نمایشگاهی تاکنون به غرفه‌داران و شرکت‌های علاقمند، تخصیص داده شده است»، گفت: جامعه فاوای کشور سال گذشته استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه شهر هوشمند داشت، زیرا در آن نمایشگاه سعی کردیم هم شرکت‌های استارتاپی را درگیر کنیم و هم شرکت‌های بزرگ ICT را و از سوی دیگر تلاش کردیم نیازهای مخاطبین نمایشگاه را نیز تامین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال نیز بر اساس تجربه خوب سال قبل، سعی کردیم نمایشگاه را غنی‌تر برگزار کنیم و خوشبختانه استقبال هم خوب بوده و تمامی فضاهای نمایشگاهی به درخواست‌کنندگان تعلق گرفته است.  

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با بیان اینکه «در سال‌های گذشته تمرکز بر روی کلان‌شهرها، اعضای شورای شهر، شهرداران و مدیران سازمان‌های فناوری اطلاعات آن‌ها بود ولی امسال این حوزه گسترش یافته و مدیران کل مراکز استان‌ها در نمایشگاه حضور خواهند داشت»، گفت: با توجه به حضور گسترده مدیران شهری و شهرداری‌های استان‌های کشور، سه نشست تخصصی را تدارک دیده‌ایم. اولین نشست با حضور مدیران عامل فاوا کلان شهرهای کشور برگزار می‌شود و نشست دیگر به مدیران فاوا کل مراکز استان‌ها تعلق دارد. این نشست‌ها در حاشیه برگزاری نمایشگاه منجر به تبادل نظر بین شهرداری‌های کشور می‌شود. همچنین نشست معاونین برنامه‌ریزی کلان‌شهرهای کشور نیز در حاشیه همین نمایشگاه برگزار خواهد شد.

رجائیان هدف از برگزاری این نشست‌های تخصصی را پاسخ به نیازهای مشترک بین شهرداری‌ها دانست و گفت: یکی از نیازهای عمده‌ای که همه شهرداری‌ها در حوزه هوشمند سازی دارند این است که بستر نیازهای آن‌ها در حوزه هوشمند سازی، یک بستر واحد است و این جلسات باعث می‌شود تبادل نظر صورت بگیرد و مدیران شهری بتوانند از داشته‌های سایر همکاران در شهرهای دیگر استفاده کنند و از موازی کاری و تکرار راه‌های رفته جلوگیری ‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر چون در نمایشگاه شاهد حضور شرکت‌های مختلف هستیم و اکثر پروژه‌ها توسط این شرکت‌ها انجام می‌شود لذا وقتی که صحبت از یک موضوع عملیاتی و فنی خاص می‌کنیم، چون همان شرکت نیز در نمایشگاه حضور دارد ارتباط مستقیمی بین شرکت و مدیران مربوطه که نیازمند این توانایی هستند برقرار می شود و موجب تسریع انجام پروژه‌ها می‌شود.  

رجائیان از امضای تفاهم نامه بین آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد برای توسعه دیتابیس‌های اطلاعاتی مشهد خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و آستان قدس برای اطلاعات املاک شهری منعقد خواهد شد. زیرا بخش قابل توجهی از اراضی مشهد متعلق به آستان قدس است و مردم با این دو ارگان تعاملات زیادی دارند،  در حال حاضر تبادل اطلاعات به صورت دستی انجام می‌شود که باعث توقف در روند کار شهروندان می‌شود. الحاق این اطلاعات باعث میشود سرعت پاسخگویی به نیازهای مردمی افزایش یابد.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد به سرنوشت استارتاپهای شرکت کننده در نمایشگاه سال قبل نیز اشاره کرد و گفت: حضور پر رنگ شرکت‌های استارتاپی در نمایشگاه سال قبل نه تنها باعث رونق نمایشگاه بود بلکه باعث آشنایی آنها با این اکو سیستم شد و بسیاری از آنها با بازار هدف و رقبای خود آشنا شدند و برخی نیز با شرکت هایی که خدمات موازی ارائه می کردند، تشکل‌های بزرگتری را تشکیل دادند.  

وی ادامه داد: سازمان فاوا شهرداری نیز در طول سال گذشته و از طریق مرکز نوآوری، تلاش کرد استارتاپ‌هایی را که خدماتشان متناسب با خدمات شهری بود را انسجام دهد و با کمک شتاب دهنده‌های مستقر در آن مرکز از آنها حمایت‌های معنوی بکند.

رجائیان افزود: نوع حمایت شهرداری بیشتر دراین جهت است که مسایل و نیازهای شهرداری را با آنها مطرح کند و از محصولات و خدمات آنها در جهت حل مسائل شهری استفاده کند.
مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد به برنامه‌های جانبی نهمین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد اشاره کرد و گفت: «همایش ملی شهر هوشمند» با همکاری وزارت کشور در قالب ۴ کارگاه تخصصی و با حضور اساتید برجسته حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سوم بهمن ماه و در سالن فردوسی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می‌شود که به شرکت کنندگان گواهی حضور رسمی ارائه می‌شود. همچنین بیش از ۳۰ کارگاه و پنل جنبی نیز همزمان با نمایشگاه شهر هوشمند برگزار خواهدشد.  

وی افزود: رویداد بزرگ «هکاتون» نیز دیگر برنامه جنبی این نمایشگاه است که فرصتی را برای برنامه نویسان سراسر کشور به وجود می‌آورد تا در یک چالش بزرگف توانایی و خلاقیت‌های خود را محک بزنند.  

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم این نمایشگاه بتواند L موجب نشاط فضای عمومی حاکم بر صنعت ICT کشور شود و به تبع آن هم شرکت کنندگان و هم مخاطبین حاضر در نمایشگاه احساس رضایت داشته باشند از این که در یک محیط تخصصی قرار می‌گیرند وبتوانند هم دستاوردهایشان راعرضه کنند و هم نیازهایشان را مرتفع سازند.  

گفتنی است نهمین نمایشگاه شهر هوشمند همزمان با بیست و دومین نمایشگاه الکامپ، یکم تا چهارم بهمن ماه با حضور شرکت‌های استارتاپی و نوآور در حوزه هوشمند سازی خدمات و واحدهای پیش‌رو در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نمایشگاه شهر هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۶۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات گفت: این ستاد، شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه برق و مخابرات را در دستور کار خود قرار داده است تا با توجه به اولویت‌ها و ضرورت‌های کشور که کدام فناوری ، نیاز به بازاریابی و تسهیل‌گری دارد، از این شرکت‌ها حمایت مادی و معنوی شود . سید محمد کرباسی در بازدید از یک شرکت دانش بنیان افزود : موضوع اصلی در معاونت علمی، توسعه فناوری‌ها در سطح علمی و اقتصادی در شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ از این رو، تسهیل همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر‌های پیش‌رو از اولویت‌های ستاد محسوب می‌شود. وی گفت : در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حال رایزنی هستیم و یکی از پتانسیل‌های ستاد معرفی شرکت‌ها به نهاد‌های دولتی برای رفع موانع تولید و رفع چالش‌ها است. این شرکت دانش‌بنیان از سال ۱۳۹۵ با هدف توسعه محصولات استراتژیک در حوزه مخابرات آغاز به فعالیت کرد و هشت محصول دانش‌بنیان باسطح فناوری یک در کارنامه خود دارد و در دسته شرکت‌های فناور دانش‌بنیان قرار می گیرد. مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان نیز در این بازدید،  با بیان اینکه این مجموعه با حمایت جمعی از نخبگان توانسته است گام‌های مثبتی در راستای رفع نیاز‌های کلیدی کشور در برخی صنایع استراتژیک بردارد، گفت : تخصص این شرکت به طور خاص طراحی و تولید محصولات حوزه مخابراتی است. فاصله سنج‌های رادیویی، لینک‌های ارتباط داده و تقویت کننده‌ها نیز از دیگر تخصص‌های این شرکت محسوب می‌شود. حمیدرضا پوریعقوبی افزود : شناسایی درست مسائل استراتژیک صنایع، سرمایه‌گذاری و چندین سال تمرکز روی حل این مسائل باعث شده است علاوه بر محصولات تولید شده، انباشت کم‌نظیری از دانش فنی در این حوزه حاصل شود. در نتیجه فعالیت‌های ما در این شرکت، این ظرفیت‌های ایجاد شده به درستی به صنایع مربوطه متصل و زمینه همکاری‌های عمیق و سازنده‌ای را برای کشور فراهم آورده است. وی گفت : اهتمام جدی به مسئله ارتقاء، کیفیت تولید در تراز جهانی، رعایت استاندارد‌ها در بخش تولید، تأمین قطعات از منابع معتبر، صحت سنجی از قطعات در آزمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی و تعریف فرآیند‌های دقیق و کارآمد در کنترل کیفیت از مهمترین اقداماتی است که موجب ارتقاء محسوس کیفیت در تولیدات شرکت شده است. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، همچنین از یک شرکت دانش‌بنیان دیگر که در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه فناوری اطلاعات، تولید نرم افزار، سخت افزار و شبکه رایانه‌ای، واردات و صادرات در حوزه فناوری اطلاعات اعم از سخت افزاری، نرم افزاری و شبکه، انجام تمام فعالیت‌های مرتبط در حوزه شبکه‌های رایانه‌ای، امنیت داده و شبکه، پایگاه‌های داده و سیستم‌های ویژه، خرید و فروش در حوزه فناوری اطلاعات، انجام دیگر فعالیت‌های مرتبط با کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند ، نیز بازدید کرد و طی این دیدار بر اتصال این شرکت به نهاد‌های مرتبط از جمله معاونت علمی برای تسهیل‌گری زمینه‌های همکاری و حمایت‌های مادی و معنوی تاکید کرد.  

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • برگزاری دوره آموزشی زیست عفیفانه در مشهد
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • راه‌اندازی ۶ مرکز نوآوری تخصصی در مشهد
  • عملکرد حوزه‌های تخصصی شهرداری‌های استان تهران ارزیابی می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه دستاوردهای نوآوری و خلاقیت در مشهد
  • (ویدیو) مسن‌ترین مشمول سربازی به پادگان رفت
  • استقبال چشمگیر از محصولات دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا
  • حمایت شهرداری مشهد از نوآوری و خلاقیت شرکت‌های دانش‌ بنیان