Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@15:46:07 GMT

اسکان اضطراری ۱۲ هزار سیل‌زده سیستان وبلوچستان

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۶۴۰۳

اسکان اضطراری ۱۲ هزار سیل‌زده سیستان وبلوچستان

حامد سجادی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به جزییات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی استان سیستان و بلوچستان در  ۱۲ روز گذشته گفت: هموطنان ساکن در ۱۴ شهرستان ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوارن، فنوج، کنارک، میرجاوه، مهرستان، نیکشهر و هیرمند متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند و در این مدت به ۹۲ هزار نفر در ۹۳۳ شهر و روستا امدادرسانی شد و متاسفانه یک نفر بر اثر وقوع سیل در شهرستان سرباز و یک نفر بر اثر ریزش آوار در شهرستان کنارک جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۱۵۰ تیم عملیاتی متشکل از ۶۶۰ نیروی عملیاتی و ۶۰ تیم متشکل از ۲۹۵ امدادگر و نجاتگر از استان های معین در حال امدادرسانی به هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی در این استان هستند. ۹ فروند بالگرد شامل ۲ فروند بالگرد هلال احمر و ۷ فروند بالگرد نظامی با انجام ۱۴۵ سورتی پرواز ۴۲ هزار کیلوگرم اقلام امدادی را به مناطق سیل زده استان منتقل کردند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: تاکنون ۱۷ هزار و ۲۱۹ بسته غذایی، ۲ هزار و ۵۲۰ دستگاه چادر، ۱۱ هزار و ۱۰۶ تخته پتو، ۵ هزار و ۱۳۴ تخته موکت، ۷ هزار و ۳۹۹ کیلوگرم نایلون، ۳ هزار و ۴۵ کیلوگرم قند و شکر، ۳۳ هزار و ۹۸۶ قرص نان، ۴ هزار و ۶۶۵ بطری آب معدنی، ۲ هزار و ۴۴ کیلوگرم حبوبات، ۷  هزار و ۸۹۷ کیلوگرم برنج، یک هزار و ۶ شعله والوور و ۱۴ هزار و ۷۳۱ قوطی کنسرو  میان متاثران توزیع شده است.

سجادی اعلام کرد: سلسله عملیات امدادرسانی به منظور ارائه خدمات متنوع امدادی به سیل زدگان اخیر در بخش هایی از استان های سیستان و بلوچستان همچنان با قوت و جدیت از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر ادامه دارد.

سیستان و بلوچستان یکی از ۲۶ استانی است که در کشور هم اکنون گرفتار مشکلات زمستانی همچون بارش­های سنگین و سیل هستند. سیلی که از بارش­‌های قوی‌ترین سامانه بارشی سال جدید رخ داد و با وجود پایان یافتن بارش ­ها هنوز تبعات آن ادامه دارد. حجم خسارات آن قدر زیاد است که هم اکنون بیش‌از سه هزار و ۵۰۰ نفر در حال امدادرسانی به سیلزدگان سیستان و بلوچستان هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 استان سیستان و بلوچستان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برنج سیل شکر قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۶۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری ‌سیستان‌وبلوچستان‌

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان‌وبلوچستان از وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیدمحمدمهدی سجادی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: ساعت 29 دقیقه بامداد، ‌زمین‌لرزه‌ 4.8 ریشتر در مرز استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان حوالی محمدآباد ریگان گزارش شد.

وی ادامه داد: طی تماس با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان سیستان و بلوچستان 3 تیم‌ ارز یاب برای بررسی منطقه، اعزام شدند.

زلزله آسیب جانی نداشته است

سجادی گفت: تیم‌های جست‌وجو بررسی اولیه را انجام دادند و طبق گزارش‌ها، زلزله آسیب مالی و جانی در پی نداشته است.

وی ادامه داد: بررسی منطقه همچنان ادامه دارد.

ارزیابی منطقه مسجد ابوالفضل

سجادی گفت: تیم‌های ارزیابی، منطقه مسجد ابوالفضل و روستای ولی‌اباد را که از توابع شهرستان ایرانشهر و کانون زلزله است، بررسی کردند. 

وی ادامه داد: متاسفانه زیرساخت‌های شهری، آب و برق منطقه قطع شده است.

گفتنی است، تیم‌های ارزیاب همچنان در منطقه حضور دارند و اطلاعات تکمیلی، متعاقبا گزارش می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار سیل زده در ۵ روز
  • خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در ۴ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۱۰ هزار حادثه‌دیده در استان‌های سیل‌زده
  • ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد
  • اعزام تیم های امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به سیستان‌ و بلوچستان
  • اعزام ۱۱ تیم امدادی از فارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • سیلاب در سیستان و بلوچستان راه‌های روستایی را بست
  • برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان‌ و بلوچستان و امدادرسانی به بیش از ۱۰۰۰ نفر
  • برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیل
  • تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری ‌سیستان‌وبلوچستان‌