Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@12:17:37 GMT

بهره مندی ۱۷۶ سالمند ساوجی از خدمات کمیته امداد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۶۴۲۶

بهره مندی ۱۷۶ سالمند ساوجی از خدمات کمیته امداد

محمدی گفت: در ۹ ماهه ۱۳۹۸ تعداد ۱۷۶ نفر از سالمندان ساوه از خدمات ویژه سالمند کمیته امداد به مبلغ ۲۵ میلیون و ۶۰۰هزار تومان بهره مند شده اند.

خبرگزاری شبستان: اراک/ شهرستان ساوه یکی از شهرستان‌های استان مرکزی و مرکز آن شهر ساوه است این شهرستان از دو بخش به نام‌های مرکزی و نوبران تشکیل شده‌است. شهرستان ساوه دومین شهرستان استان مرکزی از نظرجمعیت است که در این شهرستان افراد زیادی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده و از خدمات این نهاد حمایتی در بخش های مختلف بهره مند می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کمیته امداد امام خمینی(ره) از بدو تاسیس با هدف حمایت از محرومین و نیازمندان و دستگیری از اقشار آسیبپذیر جامعه و به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد و امروز خدمات گسترده ای را در نقاط مختلف شهری و روستایی و به منظور توانمند سازی نیازمندان ارایه می دهد.

 

در این راستا و به منظور آشنایی با بخشی از فعالیت ها و خدمات این نهاد حمایتی گفتگویی با رئیس کمیته امداد این شهرستان داریم.

 

« عباس محمدی» ضمن تقدیر از حضور و مشارکت گسترده مردم مومن و نوعدوست شهرستان در خدمت رسانی به نیازمندان گفت: فلسفه وجودی ما خدمت به مردم، دستگیری از آنان و به ویژه توانمند سازی آنان است.   

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ه) شهرستان ساوه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۴ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد هستند و از خدمات امداد بهرهمند می شوند، افزود: امید است بتوانیم خدمات ارزنده ای را در بخش های مختلف به این عزیزان ارایه کنیم.

 

فعالیت های کمیته امداد ساوه در بخش بیمه افراد چگونه است؟

این مقام مسئول از پرداخت حق بیمه مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: خانواده های تحت پوشش از خدمات تامین اجتماعی بهره مند می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در 9 ماهه سال 1398کمیته امدادامام خمینی (ره) شهرستان ساوه حق بیمه تعداد 381 نفر از مجریان طر های اشتغال و خانواده های محترم در وجه سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کرده است، افزود: حق بیمه این عزیزان مبلغ 578 میلیون و 300 هزار تومان بوده است.

 

محمدی خاطر نشان کرد:این مبلغ با این هدف پرداخت شده که در آینده مددجویان ولی نعمتان  بتوانند از خدمات مستمری و درمانی تامین اجتماعی بهره مند شوند.

 

در خصوص ارارائه خدمات به خانواده های زندانی چه برنامه هایی صورت گرفته است؟ 

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه گفت: کمک به خانواده زندانیان و دستگیری از آنان از اهمیت زیادی برخوردار است و کمیته امداد به منظور حمایت از این خانواده ها و دور کردن فرزندان از خطرات و آسیب های اجتماعی فعالیت های گسترده ای را انجام می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد 80 خانواده از خانواده های زندانی تحت حمایت این نهاد مقدس از کلیه خدمات حمایتی بهره مند می شوند، افزود: این حمایت ها در بخش های مختلف مالی، آموزشی، فرهنگی، اردویی و ... است.

 

در خصوص سالمندان چه برنامه هایی دارید؟

 

این مقام مسئول با اشاره به ارایه کمک و خدمات ویژه به سالمندان گفت: استان مرکزی و شهرستان ساوه بخشی از کشور است که جمعیت سالمندی آن رو به افزایش است و کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان برنامه های ویژه ای را برای این عزیزان که کوله باری از تجربه و اندیشه هستند دارد.

 

محمدی با اشاره به اینکه در 9 ماهه 1398  کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه خدمات زیادی را به ولی نعمتان ومددجویان ارائه نمود است ، افزود:کمک به پرداخت فرانشيز و خدمات ويژه درمان در مناطق محروم شهري و روستايي  به تعداد 403 نفر  به مبلغ 101 میلیون 500هزار تومان از جمله این برنامه ها بوده است.                                                                                                                                                                        

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ساوه کمک به ارتقاء شاخص هاي بهداشتي نيازمندان  به تعداد 330 نفر به مبلغ 19میلیون 800 هزار تومان را از دیگر خدمات این نهاد دانست و بیان کرد: حضور در کنار سالمندان و دیدار با این عزیزان به منظور رفع مشکلات پیش روی آنان از برنامه های است که در طول سال دنبال می شود.                                          

 

 

وی خاطر نشان کرد: در 9 ماهه 1398 تعداد 176 نفر از سالمندان محترم از خدمات ویژه سالمند این نهاد مقدس  به مبلغ 25 میلیون و 600هزار تومان بهره مند شده اند.

 

در راستای تغذیه به کودک نیازمند چه فعالیت های انجام می شود؟

 

این مقام مسئول کمک به رفع سوء تغذیه مددجویان را یکی از اولویت های کاری امداد دانست و بیان کرد: کودکان امروز آینده سازان ایران اسلامی هستند و حق زندگی و بهره مندی از همه امکانات را دارند که در این راستا کمیته امداد با شناسایی این عزیزان کمک های شایانی را به آنها ارایه می دهد.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه با بیان اینکه  تعداد 302 نفر از  نفر از خانواده های تحت حمایت از خدمات رفع سوء تغذیه این نهاد مقدس بهره مند می شوند، افزود: فعاليت کمک به رفع سوء تغذيه مددجويان  به تعداد  300مورد   به مبلغ  66 میلیون و300 هزار تومان و کمک به رفع سوء تغذيه مادران باردار و شيرده   به تعداد 2 مورد  به مبلغ   800 هزار تومان از جمله خدمات این نهاد در سال جاری بوده است.

 

در بخش صدقات و جمع آوری آن چه فعالیت هایی انجام شده است؟

 

محمدی یکی از نیکوترین راه‌های مورد تأیید اسلام برای صرف مال را صدقه دادن در راه رضای خدا دانست و بیان کرد: پرداخت صدقه از تاکیدات دین مبین اسلام به منظور کمک به نیازمندان و محرومین است که مردم این شهرستان همواره در این راستا پیشگام هستند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در 9ماهه سال 1398 مردم خیرو نیکوکار و ولایت مدار ساوجی مبلغ  1 میلیارد و 183 میلیون و 500 هزارتومان جهت کمک به نیازمندان و ولی نمعمتان در قالب کمک های مردمی صدقات این نهاد مقدس را یاری نمودند، افزود: صدقات جمع آوری شد بلافاصله برای نیازمندان همان منطقه هزینه می شود.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ساوه اضافه کرد: پرداخت صدقه راهکاری موثر در رفع بسیاری از گرفتاری های نیازمندان جامعه است که در قرآن کریم به آن اشاره شده و علاوه بر کمک به نیازمندان خیرات و برکات فراوانی برای پرداخت کنندگان نیز دارد.

 

در خصوص ارایه تسهیلات قرض الحسنه چه فعالیت های انجام شده است؟

 

محمدی با اشاره به اینکه پرداخت وام ضروری به مددجویان از اقدامات کمیته امداد به منظور حل مشکلات این عزیزان و گره گشایی از کارها است، افزود: طی 9 ماهه  سال جاری 214 فقره وام ضروری  با اعتبار یک  میلیارد و 408 میلیون تومان به نیازمندان تحت حمایت پرداخت شد.

 

این مقام مسئول پرداخت 383  کمک موردي با اعتبار  121 میلیون و 600 هزار تومان را از دیگر اقدامات کمیته امداد در راستای کمک به مددجویان تحت حمایت دانست و اضافه کرد: این وام ها به منظور توانمند سازی مددجویان و رفع مشکلات ضروری آنان اعطا می شود.

 

حمایت از دانش آموزان و دانشجویان به چه صورت است؟

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ساوه به ارائه گزارشی از عملکرد این شهرستان در حمایت از دانش آموزان و دانشجویان پرداخت و گفت: پرداخت کمک هزینه جهت  تأمين شهريه دانشجويان  تحت حمایت  به تعداد 44 نفر با اعتبار 37میلیون و 600هزار تومان از جمله برنامه های ما بوده است.

 

وی، پرداخت کمک هزينه تحصيلي دانشجويان دولتي و طلاب علوم ديني تحت حمایت به تعداد 9نفر  با اعتبار 9 میلیون و 200 هزار تومان و پرداخت کمک هزينه تحصيلي دانش آموزان تحت حمایت  به تعداد622 نفر  با اعتبار   65  میلیون 300 هزار تومان را از دیگر اقدامات انجام شده این نهاد در سال جاری دانست.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار سلیمانی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد نماز جمعه مسجد کمیته امداد ساوه عباس محمدی رئیس کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای حمایت از اشتغالزایی و بهبود معیشت خانوارها، تسهیل شرایط ازدواج، تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت، حمایت از کشاورزان خسارت دیده و ... شعب این بانک در سراسر کشور طی سال 1402 بیش از 126 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه جمعا به مبلغ 145 هزار و 610 میلیارد ریال به متقاضیان و واجدان شرایط پرداخت کرده اند.

شایان ذکر است، از مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداختی توسط بانک کشاورزی در مقطع یاد شده، بالغ بر 83 هزار میلیارد ریال در قالب بیش از 40 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و 28 هزار میلیارد ریال در قالب 42 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده و الباقی در قالب تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، ودیعه مسکن مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی، تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی، کمک به کشاورزان خسارت دیده و ...  بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲