Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل محیط زیست فارس اظهار کرد: ارزیابی‌های انجام شده بیانگر اینست که گاهی اوقات گازوییلی که توزیع می‌شود استانداردهای لازم را ندارد و گاهی حتی بنزین هم چنین مسائل و مشکلاتی داشته است.

حمید ظهرابی سه‌شنبه یکم بهمن ماه در کارگروه کاهش آلودگی هوای شیراز و کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: امروز بسیاری از پهنه‌های سرزمینی ما که خود منشا ارائه خدمات و کارکردهای اکوسیستمی متنوعی برای بهبود شرایط محیط زیست و حتی تامین مواد غذایی و علوفه برای دام و حیات وحش بودند به کانون‌های گرد و غبار تبدیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بسیاری از پهنه‌های تالابی کشور خشک شده‌اند و اکثر دشت‌های سیلابی ایران هم شرایط نامناسبی داشتند که طی دو سال گذشته به دلیل بارندگی‌های نرمال شرایط تا حدودی بهتر شده است اما در موضوع گرد و غبار همچنان دچار مشکل هستیم.

مدیرکل محیط زیست فارس ادامه داد: گرد غبار دو منشا داخلی و خارجی دارد؛ ما امکان دخالت در منشا خارجی آن را نداریم اما در بحث گرد و غبار با منشا داخلی، ستاد مقابله با گرد و غبار کشور فعالیت‌های گستردهای انجام داده است و در بودجه ٩٨ حدود ١٠٠ میلیون دلار برای مبارزه با گرد و غبار در استان خوزستان مصوب کرد و امسال نیز مقرر شده که این موضوع را به سایر استان‌ها هم تسری دهد.

ظهرابی با بیان اینکه فارس دارای پهنه‌های مستعد بیابانی است و بخشی از شمال و شرق استان را مناطق بیابانی و نیمه بیابانی تشکیل می‌دهد، ادامه داد: ۱۰ تالاب در فارس داریم که می‌توانند به عنوان پهنه گرد و غبار عمل کنند.

او اضافه کرد: گرد و غبار و آلودگی هوا ارتباط نزدیکی با هم دارند و غبار محیطی و غبار کمتر از ٢.٥ میکرون عامل اصلی آلودگی هوا در کلانشهرهاست که البته منشا کوچکی از آن طبیعی و مابقی انسان ساخت و شامل خودروها، صنایع و فعالیت‌هایی است که انسان در محیط های شهری انجام می‌دهد.

مدیرکل محیط زیست فارس با بیان اینکه امسال شیراز نسبت به سایر کلانشهرها که با مشکلات عدیده‌ای در موضوع آلودگی هوا مواجه بودند، شرایط خوبی داشت، دلیل این مهم را تلاش‌های این اداره کل، همکاری‌های خوب دستگاه‌های اجرایی و هم بهبود شرایط محیطی ناشی از بارش‌ها عنوان کرد.

ظهرابی با تاکید بر اینکه تلاش حفاظت محیط زیست بر این است که کیفیت هوا را بهبود دهد، گفت: بررسی وضعیت آلاینده‌های جوی در شیراز طی حدود ٩٤ درصد از روزهای امسال شاخص سالم و متوسط را نشان داده است.

او همچنین یکی از مسائل جدی و تاثیرگذار در کیفیت هوا را کیفیت سوخت مصرفی دانست که تاثیر بسزایی در تولید و انتشار آلاینده‌ها در محیط های شهری به ویژه سوختی که در بخش حمل و نقل و صنایع استفاده می‌شود، دارد و  در این خصوص اظهار کرد: معمولا هوا که سرد می‌شود با موضوع تبدیل سوخت صنایع از سوخت‌های سبک مانند گاز و سوخت سنگین مانند گازوئیل و مازوت مواجه هستیم و تلاش کردیم با فشاری که بر صنایع استانی می‌آوریم اجازه ندهیم با رشد مصرف این سوخت‌ها مواجه شویم.

مدیرکل محیط زیست فارس یادآور شد: براساس مصوبات دولت، در کلانشهرها نیز با هماهنگی وزارت نفت تلاش شده تا سوخت یورو ٤ و یورو ٥ توزیع شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کارگروه فارس گازوئيل شيراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید

معاون بارزگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس از گشایش ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در سال ۱۴۰۰ در این استان خبر داد و گفت: پارسال به‌طور میانگین هر ماه یک جایگاه عرضه سوخت مایع در استان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، سیدیوسف موسوی سوخت‌رسانی ایمن به مردم را از اولویت‌های منطقه در سال ۱۴۰۳ بیان کرد و افزود: به‌منظور تسریع در فرایند سوخت‌رسانی و توزیع مناسب مجاری عرضه، پارسال با سرمایه‌گذاری حدود ۳ هزار میلیارد ریال بخش خصوصی، ۱۴ جایگاه عرضه سوخت در کلانشهر شیراز، آزادراه شیراز - اصفهان و برخی شهرستان‌های استان فارس افتتاح و بهره‌برداری شد.

وی در تشریح دیگر اقدام‌های انجام‌شده در زمینه سرعت‌بخشی و تسهیل در فرایند سوخت‌رسانی بیان کرد: انجام تمهیدهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حوزه احداث مجاری عرضه سوخت مایع و سی‌ان‌جی، اتصال شرکت ملی پخش به درگاه ملی مجوزها، بررسی سریع درخواست‌ها و تعیین مکان‌های موردنیاز برای احداث جایگاه، ازجمله خدمات انجام‌شده در زمینه تسهیل فرایند عملیات توزیع سوخت در منطقه فارس بوده است.

دیگر خبرها

  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • افزایش تعداد گونه گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان
  • توقیف ۲۵ هزار لیتر گازوییل قاچاق در بوانات
  • کاسه غبار در دهه ۳۰ میلادی
  • فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور