Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:17:27 GMT

چین بزرگترین بازار تولید خودروهای جدید

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۶۵۹۸

چین بزرگترین بازار تولید خودروهای جدید

به گزارش ایرنا «میائو وی» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در پکن افزود: اگرچه میزان تولید و فروش خودروهای جدید در سال گذشته میلادی در چین به دلیل فشار سنگین اقتصاد کلان و کاهش سیاست های پشتیبانی، کاهش یافته است اما چین همچنان پیشتاز جهان در این عرصه است.

وی گفت با این حال کیفیت خودروهای با انرژی جدید به اندازه چشمگیری افزایش یافته و سهام بازار شرکت های دارای مدل های متوسط و عالی نیز رو به افزایش است همچنین در این میان شرکت های ضعیف حذف شده و شرکت های سود ده و دارای امتیاز نیز گام "جهانی شدن" را تسریع بخشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میائو افزود: در حال حاضر، چین بزرگ ترین بازار برای خودروهای جدید با کامل ترین سازوکار پشتیبانی صنعتی و سیاسی است و گروهی از شرکت های بین المللی نیز در این کشور در حال فعالیت هستند.

خودروهای جدید خودروهایی هستند که به جای سوخت های فسیلی مانند بنزین از انرژی های پاک مانند برق استفاده می کنند تسلا از جمله شرکت های بزرگ خودروسازی پاک است که اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی مجموعه از خودروهای تولید شده خود را در شانگهای تحویل داد.

از ابتدای سال های ۱۹۹۰ میلادی به این طرف فروش خودرو در بازار چین هر سال رو به افزایش بوده است اما از سال ۲۰۱۸ میلادی که دنیا درگیر رکود اقتصادی مضاعف شد و چین نیز وارد مناقشه بزرگ تجاری با آمریکا گردید فروش خودرو در این بازار هم کاهش یافته است.

چین و آمریکا دو هفته پیش فاز نخست توافق تجاری را امضا کردند که می تواند شوک مثبتی به بازار چین وارد کند.

برچسب‌ها انرژی پاک چین خودرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی پاک چین خودرو انرژی پاک چین خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۶۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر

هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴ با شعار «عصر جدید، خودروهای جدید»، در شهر پکن امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا ، این نمایشگاه از امروز تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل جدید نمایشگاه بین المللی چین در حال برگزاری است .

موضوع نمایشگاه اتوکِینای چین ۲۰۲۴ “عصر جدید، خودروهای جدید” است که با حمایت فدراسیون صنایع ماشین سازی چین، شرکت ملی صنایع ماشین سازی چین، شورای چین برای ترویج تجارت بین المللی و انجمن تولیدکنندگان خودرو چین  برگزار شد.

این نمایشگاه به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه های خودرو در آسیا، میزبان طیف گسترده ای از خودروسازان، قطعه سازان، تامین کنندگان و شرکت های مرتبط از سراسر جهان است.

در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن 2024، شاهد رونمایی از جدیدترین مدل های خودرو، پیشرفته ترین فناوری ها و نوآوری های صنعت خودرو خواهیم بود. خودروهای برقی، هیبریدی، خودران و متصل در صدر توجه بازدیدکنندگان و رسانه ها قرار خواهند داشت.  

برندهای مطرحی مانند ب‌ام‌و، بنز، شورولت، هوندا، هیوندای، جگوار، جیپ، کیا، لکسوس، مرسدس بنز، نیسان، پژو، پورشه، رولز رویس، تویوتا، ولوو و فولکس واگن در این نمایشگاه حضور دارند.

گزارش تصویری خبرنگار ایسنا از اولین روز برگزاری نمایشگاه پکن

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • قیمت خودرو‌های ایرانی در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول
  • فعالیت بزرگترین واحدِ تولید شویندهِ جنوبشرق با همت کارآفرینِ کرمانی
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها