Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز سه شنبه دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در حاشیه نشست برلین را سازنده و  مصالحه آمیز توصیف کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد دست کم ماهیت این دیدار با روایت خیابان داونینگ (دفتر نخست وزیری انگلیس) از آنچه صورت گرفته، متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از دیدار کوتاه پوتین و جانسون در نشست بین المللی بحران لیبی در پایتخت آلمان، دفتر نخست وزیر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد لندن مواضع خود در قبال روسیه را در ماجرای سالزبری حفظ می‌کند. لندن همچنین در این بیانیه هر گونه عادی سازی روابط میان روسیه و انگلیس را تا زمانی که به ادعای این کشور، مسکو به اقدامات بی‌ثبات کننده خود ادامه دهد، منتفی دانست.

پیشتر شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد نخست‌وزیر انگلیس، خطاب به ولادیمیر پوتین، در حاشیه نشست صلح لیبی در برلین، گفته که هیچ برنامه‌ای برای عادی‌سازی رابطه خود با مسکو را ندارد.

 به دنبال مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه روس در شهر سالزبری انگلیس، روابط میان لندن و مسکو  به تیرگی گرایید. در پی این ماجرا، انگلیس ۲۳ دیپلمات روسی را از خاک خود اخراج کرد. مسکو نیز در اقدامی مشابه دیپلمات‌های انگلیس را اخراج کرد تا رابطه این دو کشور از حالت عادی خارج شود. 

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین بوریس جانسون نشست برلین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس دیپلمات ایران را احضار کرد

وزارت خارجه انگلیس کاردار ایران در لندن را احضار کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه انگلیس در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی، کاردار سفارت ایران در لندن را به دلیل حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران علیه این رژیم احضار کرد.

وزارت خارجه انگلیس شامگاه یکشنبه و با صدور بیانیه‌ای گفته لندن «حمله مستقیم و بی‌سابقه ایران به اسرائیل و همچنین نقص حریم هوایی اردن و عراق را به‌شدت محکوم می‌کند».

لندن بدون اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، مدعی شده در شرایط پرتنش منطقه این اقدامی «بسیار خطرناک و تشدید تنش غیرضروری» توسط ایران بوده است.

«استفان سژورنی» وزیر خارجه فرانسه نیز روز یکشنبه گفت در پی پاسخ ایران به اسرائیل، پاریس سفیر ایران را احضار می‌کند.

سژورنی گفت: «من از وزارت خارجه خواستم تا سفیر ایران را روز دوشنبه احضار و پیام محکمی را ابراز کند».

این مقام فرانسوی بدون توجه به دلیل حمله تلافی‌جویانه ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، مدعی شد «این ایرانی‌ها بودند که به اسرائیل حمله کردند».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • کاردار ایران به وزارت خارجه انگلیس دعوت شد
  • انگلیس دیپلمات ایران را احضار کرد
  • عصبانیت شدید زلنسکی از حمله ایران به اسرائیل
  • تظاهرات در پایتخت انگلیس برای توقف جنگ علیه غزه
  • شولتس برای مذاکره با پوتین شرط گذاشت
  • تشکر از تلاش مسکو برای برگزاری نشست شورای امنیت در پی حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران
  • جانسون: شکست اوکراین برای غرب فاجعه‌ای «وحشتناکتر از ویتنام» خواهد بود
  • ارسال پیام آمریکا به اوکراین با تحریم‌های جدید علیه مسکو
  • ارسال پیام آمریکا به اوکراین با تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو