Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از تصویب رهاسازی ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب از پشت سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه به سمت دریاچه خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، فرهاد سرخوش افزود: طبق بررسی کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه مصوب شد سال ۹۸_۹۹ ، ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب از سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه به سمت دریاچه رها سازی شود که طی جلسه برگزار شده منابع و مصارف آنها نیز مشخص شده و بزودی این مصوبه ابلاغ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه افزود: در حال حاضر دریاچه ۳ میلیارد و ۴۳۰ میلیون مترمکعب آب دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون مترمکعبی داشته و نسبت به اول مهرماه سال جاری تغییری نداشته است.
سرخوش با اشاره به اینکه تراز فعلی دریاچه ۱۲۷۱.۳۰ متر است گفت: تراز دریاچه در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۷۰.۶۳ متر بوده است.
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه دراستان ادامه داد: وسعت دریاچه ارومیه در حال حاضر ۲۸۲۸ کیلومتر مربع است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۷۷ کیلومتر افزایش داشته است.
وی با اشاره به رهاسازی از سدهای استان به سمت دریاچه ارومیه از اول دی ماه تصریح کرد: رهاسازی از سد شهید کاظمی به میزان ۶۹ میلیون مترمکعب به اتمام رسیده ولی رها سازی از سد شهرچایی با ۴۵ میلیون مترمکعب به سمت دریاچه ارومیه در حال انجام است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دریاچه ارومیه محیط زیست احیا احیا دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۶۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالانه خارج شد

بارندگی‌های آخر هفته گذشته در جنوب شرق کشور سبب شد میانگین پهنه‌ای بارش در حوضه آبریز «مرزی شرق» به محدوده نرمال برسد و این حوضه از کم‌بارشی باقی مانده از ابتدای سال زراعی تاکنون خارج شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، جدیدترین داده‌های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که علاوه بر حوضه آبریز اصلی «مرزی شرق» کشور، حوضه‌های آبریز درجه دو «بلوچستان جنوبی»، «مرزی غرب» و «کرخه» در حوضه آبریز اصلی خلیج فارس و دریای عمان نیز از کم بارشی باقی مانده از ابتدای سال زراعی تاکنون خارج شده‌اند.

به طور کلی بارش‌های سنگین فروردین‌ماه امسال تا حدی کم بارشی‌های باقی مانده از شش ماه نخست سال زراعی را در برخی مناطق کشور جبران کرد اما این بارش‌ها نتوانسته کم بارشی‌های انباشته از سال‌های گذشته را جبران کند.

داده‌های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که به طور میانگین پنج حوضه از شش حوضه آبریز اصلی کشور با کم‌بارشی مواجه است.

میانگین پهنه‌ای بارش کشور از ابتدای سال زراعی تاکنون 167 میلیمتر بوده که حدود 16 درصد کمتر از شرایط نرمال است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • دریاچه ارومیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • دریاچه ارمیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالانه خارج شد
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • افزایش ۶۰ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • لایروبی ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه
  • ۲۸۵ میلیون مترمکعب آب از سد بوکان رهاسازی شد