Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین از شرکت بهمن دیزل در شهر صنعتی البرز بازدید کرد.

هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین به همراه عیسی قبادی معاون اقتصادی استانداری از شرکت بهمن دیزل در شهر صنعتی البرز بازدید کرد. این شرکت تولید کننده خودروهای تجاری کامیون، مینی‌بوس و کشنده‌های سبک است که برای حدود۶۰۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی پور پیرامون بازدید از این کارخانه صنعتی ابراز خرسندی کرد و گفت: شرکت بهمن دیزل جزء افتخارات صنعتی کشور هستند که باید حمایت ویژه از آن شود.

استاندار قزوین با اشاره به ایجاد شهرک قطعه سازی در استان قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه قطعه سازی و خودرو سازی از صنایع مادر و مهم کشور است که در اشتغال و تولید نقش مهمی دارند و همچنین واحدهای متعددی در این زمینه در استان قزوین فعالیت دارند، به سرعت به دنبال ایجاد شهرک قطعه سازی کشور در استان قزوین هستیم تا واحدهای تولید خودرو در این شهرک گرد هم آیند.

وی ادامه داد: ایجاد این شهرک سبب ارتباط بیشتر واحدهای تولید خودرو و قطعه‌سازان در استان می شود و این امر کمک می کند که ظرفیت این واحدها افزایش یابد.

جمالی‌پور تولید خودرو و قطعه‌سازی را از شاخصه‌های مهم تولیدی استان قزوین در حوزۀ صنعت دانست و اظهار کرد: اگر حمایت‌های لازم وجود داشته باشد، این منطقه از کشور می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور به یک قطب مهم قطعه‌سازی در کشور تبدیل شود.

وی با تأکید بر حمایت از واحدهایی که منابع مالی آن‌ها در استان تراکنش می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد مالیات و منابع مالی شرکت بهمن دیزل در استان به انجام می‌رسد لازم است تا این واحد تولیدی مورد حمایت‌های ویژه قرار گیرد.

جمالی پور در خصوص افزایش تولید در استان قزوین گفت: امروز دغدغه ی همه ی مسئولین در این استان تولید است و به همین دلیل همه حمایت می کنند تا تولید در سطح استان رونق بیشتری گیرد و بتوانیم سطح اشتغال استان را به درجه ای مطلوب برسانیم و در این زمینه استان قزوین را به عنوان استان نمونه در کشور معرفی کنیم.

استاندار قزوین در خصوص حمایت دولت از واحدهای خصوصی بیان کرد: سیاست دولت حمایت از بخش خصوصی هست و تجربه به ما نشان داده است که هر چقدر مردم در اقتصاد مشارکت بیشتر و جدی تری داشته باشند، موفقیت های ما هم بیشتر است.

وی ادامه داد: تجربه اقتصاد دولتی برای کشور ما بسیار تلخ است و ما می بینیم همه ی واحد هایی که در اختیار دولت هستند یا به نوعی شبه دولت بوده اند، دچار ضرر و خسارت بار شده اند، ما باید اعتماد و تلاش کنیم که بخش خصوصی در کشور ما با سرعت بیشتری رونق گیرد و امور تولید برای رونق آن به دست خصوصی سپرده شود.

به گفته استاندار قزوین، سیاست نظام و دولت همواره تأکید بر تولید بوده و همۀ مدیران و مسؤولان باید تلاش کنند تا ظرفیت‌های دولتی بیش از گذشته در خدمت تولید و واحدهای صنعتی قرار گیرد.

پیرامون بازدید از کارخانه های صنعتی در خصوص مشکلات و مسائل موجود در صنایع وگفت: امروز بنده به همراه مدیران حوزه صنعت از واحدهای صنعتی مختلفی در شهرستان البرز بازدید کردم سه واحد انتخاب شدهه بود باک ... قهری شرکت بهمن دیزل . هر دو واحد جزء افتخارات صنعتی کشور هستند و بنده خوشحال شدم این دو واحد را از نزدیک دیدم.

قهری با ظرفیت بیش از 80% به فعالیت مشغول است و در کیفیت بسیار مطلوب . بنده فکر می کنم دولت و همه ی ما باید کمک کنیم این واحد صنعتی مهم را  .... تا بتواند در عرصه داخلی و هم در عرصه صادرات بتواند نقش آفرین باشد. ظرفیت برای فعالیت خوب این شرکت فراهم است و فقط باید ما حمایت کنیم. بحث قاچاق در حوزه ی پارچه از دغدغه ها و نگرانی های این عزیزان بود که حتما پیگیری خواهد شد و هماهنگی لازم با وزارت صمت انجام خواهد شد و نکات دیگری بود که مطرح شد و حتما پیگیری خواهد شد و این واحد را با جد حمایت خواهیم کرد و در کنار این واحد همه ی مدیران قرار خواهد گرفت و بتوانیم این واحد موفق هم در طراحی های جدید و هم در خط تولید جدید بتواند .......

به نظر می‌رسد این استان ظرفیت تأسیس یک شهرک تخصصی خودرو را دارد.

یکی از مزیت ها و ظرفیت های استان قزوین در زمینه خودروسازی و قطعه سازی است که به سرعت به دنبال ایجاد شهرک قطعه سازی کشور در استان قزوین هستیم و واحدهای تولید خودرو هم در این شهرک داشته باشیم . در هر حال امروز دغدغه ی همه ی مسئولین در استان تولید است و همه حمایت می کنند و کمک خواهند کرد تولید در سطح استان رونق بیشتری بگیرد و ما بتوانیم سطح اشتغال استان را به درجه ای مطلوب برسانیم و این را بتوانیم به عنوان استان نمونه در کشور معرفی کنیم

برنامه دولت در حمایت از اقتصادی که به نوعی خصوصی هست گفت: سیاست دولت روحانی حمایت از بخش خصوصی هست و تجربه به ما نشان داده است هرچقدر مردم در اقتصاد مشارکت بیشتر و جدی تری داشته باشند موفقیت های ما هم بیشتر است. تجربه اقتصاد دولتی برای کشور ما بسیار تلخ است و ما می بینیم همه ی واحد هایی که در اختیار دولت هستند یا به نوعی شبه دولت بوده ضررده شده و خسارت بار شده و ما باید اعتماد کنیم و تلاش کنیم بخش خصوصی در کشور ما با سرعت بیشتری رونق گیرد و امور تولید به دست خصوصی سپرده شود

وی در خصوص بحث تحقیق و توسعه بهمن دیزل گفت: ما یک سری از مجموعه هایی که در اطراف

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین اعتماد بخش خصوصی تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۶۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم در نظر گرفته شده و این نشان از اهمیت همراهی مردم در رسیدن به اهداف اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حامد ویس کرمی در نشست ظرفیت‌های بخش تعاون در جهش تولید اظهار کرد: ما از آن دسته کشورهایی هستیم که تعاون را به‌عنوان یکی از ارکان مهم اقتصاد پذیرفته‌ایم و این بحث در قانون اساسی نیز اشاره شده و در نظریه‌های اقتصادی نیز پذیرفته شده است.

وی افزود: از اوایل انقلاب تا به امروز نیز موضوع تعاون مورد توجه دولت‌ها قرار گرفته است و در دولت سیزدهم نیز بحث تعاون به عنوان یکی از مباحث مهم اقتصاد مورد توجه قرار دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم در نظر گرفته شده و این نشان از اهمیت همراهی مردم در رسیدن به اهداف اقتصادی است. وقتی به موضوع تعاونی‌ها توجه کنیم می‌بینیم که مشارکت مردم در اقتصاد موضوع اصلی بحث تعاون است که در همه جای دنیا به آن توجه می‌شود.

ویس کرمی بیان کرد: در کشور ما نیز مسئله تعاون علاوه بر حوزه اقتصاد در سایر حوزه‌ها شامل حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز موردتوجه قرار دارد؛ در واقع هرچه بیشتر به تعاونی‌ها توجه شود زمینه مشارکت مردم نیز بیشتر خواهد شد.

وی گفت: معتقدم که استقبال مردم از بخش تعاون خیلی بیشتر از مدیران و مسئولان دولتی است و اگر درست این مسیر را هدایت کنیم این زمینه بهتر و بیشتر برای مردم فراهم خواهد شد، اما باید توجه داشت که مشارکت مردم یک سری الزاماتی دارد و اگر مشارکت مردم در اقتصاد را بررسی کنیم می‌بینیم که یک مدل همه این الزامات شامل مالکیت، مدیریت، عاملیت و نظارت مردم را در خود جای می‌دهد و این مدل همان مدل تعاونی است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به اعتقاد بنده در شرایط کنونی امکان استفاده از تعاونی را در کشور داریم، اما اینکه چقدر و چگونه بخواهیم از ظرفیت تعاونی‌ها در کشور استفاده کنیم به هنرمندی بازیگران تعاونی و سیاست‌گذاران تعاونی در کشور بستگی دارد. برای اینکه بتوانیم از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده کنیم نیازمندیم تغییراتی در سیاست‌های تعاونی‌ها هستیم.

ویس کرمی خاطرنشان کرد: توسعه تعاون در کشور ما تا به امروز یک توسعه خطی بوده و ما به توسعه کمی تعاونی‌ها بیش از هر چیزی توجه کرده‌ایم. ما تا به امروز در کشور بالغ بر ۱۰۳ هزار تعاونی داریم که در عرصه‌های مختلف در حال فعالیت هستند. این سیاست توسعه‌ای را باید به یک سیاست سه وجهی تغییر دهیم که توسعه کمی نیز یکی از این سه وجه از سیاست‌های توسعه‌ای است و در کنار آن گسترش اجتماعی و عمق اقتصادی تعاونی‌ها یک مسئله جدی و اساسی خواهد بود که باید در نظر گرفته شود.

وی برای بهبود عملکرد تعاونی‌ها به ارائه پیشنهاداتی از جمله، افزایش بهره‌وری در تعاونی‌ها، کاهش ریسک‌پذیری در کسب‌وکار تعاونی‌ها و تقویت نگاه کارآفرینانه در بخش تعاون پرداخت و گفت: این پیشنهادات به الزاماتی احتیاج دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این الزامات شامل نگاه اکوسیستمی به بخش تعاون، ایجاد فناوری هوشمند در حکمرانی داده در بخش تعاون، شفافیت و اصلاح فرآیندها، افزایش صادرات و توجه به رویکرد صادرات در تعاونی‌ها، حرکت به سمت مدل‌های کسب‌وکار جدید و نوین در بخش تعاون و تدوین مدل‌های نوین تأمین مالی تعاونی‌ها است.

منبع: ایرنا

کد خبر 745428

دیگر خبرها

  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل
  • احیای ۸ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد کشور
  • فرآیند ساخت ۲.۵ میلیون واحد مسکن در سطح کشور اجرایی شد
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد صنعتی در استان سمنان
  • سمنان مهد ظرفیت‌ها است/ تلاش برای رونق تولید
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها