Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسف رضاپور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان حجم مخزنی سد تهم از ابتدای مهر تا پایان دی ماه سال قبل ۳۱ میلیون مترمکعب بود که امسال این میزان به بیش از ۴۹ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۸ درصد از سد تهم پر است، یادآوری کرد: این سد در مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد آب داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان به حجم آب موجود در سد گلابر اشاره کرد و گفت: این سد نیز در چهار ماه اخیر ۵۹ درصد آب دارد که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد بود که ۲۲ درصدافزایش یافته است.
رضاپور از پر بودن ۹۰ درصدی حجم سد کینه ورس خبرداد و افزود: این رقم در سال گذشته ۹۴ درصد بود که امسال چهار درصد میزان آب آن کاهش دارد.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون سد کینه ورس بیش از ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب آب دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: میزان آب موجود در سد تالوار در چهار ماهه اخیر ۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
رضاپور افزود: حجم این سد سال گذشته ۱۶ درصد و امسال نیز ۲۷ درصد پر شده است.
وی اظهارداشت: منابع آب سد تهم برای تامین آب آشامیدنی شهری زنجان، محیط زیست و بخش کشاورزی منطقه مورد استفاده قرار می گیرد که باید نسبت به ورودی و خروجی این سد توجه جدی صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، ۹۲ درصد آب در بخش کشاورزی ۲ درصد صنعت و ۶ درصد نیز برای آشامیدن مورد استفاده قرار می گیرد.
بر اساس گزارش ها سهم اشتغال در بخش کشاورزی با این حجم مصرف ۱۸ درصد، صنعت ۳۲ درصد و خدمات ۵۰ درصد است.
میانگین مصرف آب در دنیا برای کشاورزی ۷۰ درصد، صنعت ۲۰ تا ۲۵ درصد و مابقی برای آشامیدن است.

برچسب‌ها بارش باران سدسازی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش باران سدسازی زنجان بارش باران سدسازی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۶۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بیش از ۵۲ هزار مترمکعب مخزن آب در شهر کرمانشاه

همایون فرخی مجری پروژه مخازن آب شهر کرمانشاه با بیان اینکه شهر کرمانشاه در مجموع نیازمند ۲۵۰ هزار مترمکعب مخزن آب است، گفت : حجم مخازنی که اکنون در شهر در دست بهره‌برداری داریم حدود ۱۲۵ هزار مترمکعب است.

وی از در دست ساخت بودن سه مخزن در کرمانشاه خبر داد و افزود: مخزن «توکلی» با ظرفیت ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب اکنون حدود ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا اواخر خرداد به بهره‌برداری برسد.

فرخی یکی دیگر از مخازن در دست احداث را مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی «زینبیه» عنوان کرد که این مخزن نیز با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی، به احتمال زیاد اواخر شهریور به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجری پروژه مخازن آب شهر کرمانشاه اظهار کرد: مخزن «معلم» نیز با ظرفیت ۱۵ هزار مترمکعب با پیشرفت ۶۷ درصد در دست احداث بود و پیش‌بینی می‌شود این مخزن نیز تا اواخر شهریور وارد مدار بهره‌برداری شود.

فرخی از سرمایه‌گذاری ۱۷۵ میلیارد تومانی برای احداث این مخازن یاد کرد و گفت: احداث این مخازن به توزیع بهتر آب در شهر کرمانشاه کمک خواهد کرد.

مجری پروژه مخازن آب شهر کرمانشاه همچنین از مطالعه و آماده کردن نقشه سه مخزن دیگر با مجموع ظرفیت ۴۵ هزار مترمکعب خبر داد و افزود: این مخازن شامل مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی همتراز فردوسی، مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی همتراز شهید الفتی‌نیا و مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی همتراز جمهوری است.

وی یادآور شد: در کنار این مخازن، تکمیل خطوط بین مخازن نیز در دست اقدام بوده و برای خط لوله ۶.۶ کیلومتری بین مخازن معلم و زینبیه تاکنون حدود ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرخی گفت: اگرچه احداث مخازن به توزیع بهتر آب در شهر کرمانشاه کمک خواهد کرد، اما احداث این مخازن به تنهایی کافی و موثر نیست و در کنار آن حتما نیازمند اصلاح شبکه‌های فرسوده آب و جولگیری از انشعابات غیرمجاز به منظور کاهش هدررفت آب هستیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • ۷۰۰ میلیون مترکعب آب وارد سیستان و بلوچستان شد
  • افزایش ظرفیت مخازن آب شهری کردستان
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • احداث بیش از ۵۲ هزار مترمکعب مخزن آب در شهر کرمانشاه
  • بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تامین اجتماعی زنجان ثبت شد
  • ثبت بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تأمین اجتماعی در زنجان
  • پرشدگی ۶۲ درصد سدها در کشور
  • بخش کشاورزی با حد مطلوب فاصله زیادی دارد