Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@09:25:58 GMT

ثروت آفرینی از موسیر

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۶۸۷۲

ثروت آفرینی از موسیر

ایسنا/اصفهان دبیر اجرایی رویداد شتاب موسیر گفت: نخستین رویداد علمی شتاب «ثروت آفرینی از گیاه موسیر»، چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه در شهرستان تیران و کرون برگزار خواهد شد.

رضا طاهری در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در سال های اخیر به سبب مواجهه با خشکسالی، کشاورزان به سمت گیاهان کم مصرف آبی روی آورده اند که گیاهان پیازدار مانند زعفران از آن جمله هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گیاه موسیر نیز از این نوع گیاهان است که تاکنون کشت زراعی نشده است. یعنی در گذشته این گیاه به شکل خودروی در دامنه کوه ها رشد می کرد، اما نکته مهم کشت زراعی آن است که در این رویداد بررسی خواهد شد.

دبیر اجرایی رویداد شتاب موسیر با تاکید بر نقش کشت زراعی موسیر در ثروت آفرینی، خاطر نشان کرد: این محصول در سال‌های اخیر موجب درآمدزایی و خلق ثروت شده است.

طاهری با تاکید بر اینکه هر هکتار کشت موسیر به طور میانگین ۵۰۰ میلیون سودآوری دارد، ادامه داد: همین امر مهم ما را به سمت برپایی این رویداد شتاب سوق داد، اما منظور از رویداد شتاب، رویدادی علمی نیست.

وی توضیح داد: در این رویداد تعدادی از دانشمندان، صاحبان صنایع، سرمایه داران و صاحبان ایده برای تکمیل خوشه شغلی موسیر و مشاغلی که پیرامون آن می تواند ایجاد شود، در کنار هم قرار خواهند گرفت تا نتیجه این رویداد به خلق ثروت از این گیاه منجر شود.

دبیر اجرایی رویداد شتاب موسیر محورهای رویداد موسیر را برندسازی و توسعه صادرات، تولید بذر و غده گیاهی، به نژادی و فعالیت‌های علمی و ارائه ایده های ثروت آفرینی معرفی و تصریح کرد: در این رویداد کشاورزان از نیازها و ایده های خود گفته تا صنعتگران و نخبگان نیز راه حل ارائه دهند. سرمایه گذاران نیز از ایده های عملی حمایت کرده و دانشگاه تسهیلگر این مسیر خواهد بود.

طاهری در خصوص اهداف این رویداد، افزود: هدف رویداد موسیر این است که حداقل یکی از ایده های دریافتی را به دست سرمایه گذار برساند. دیگر هدف مهم این رویداد تبدیل دانش به ثروت است که برای رسیدن به این هدف ممکن است این رویداد در سال های آینده نیز ادامه یابد.

دبیر اجرایی رویداد شتاب موسیر با تاکید براینکه این رویداد "طرح محور" است، تصریح کرد: طرح به آن معناست که با داشتن قیمت تمام شده محصول، برنامه کاری و مدلسازی تجاری بتواند پاسخگوی سوالات و ارزیابی داوران باشد. تاکنون  ۶طرح واجد شرایط به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است.

نخستین رویداد علمی شتاب ثروت آفرینی از گیاه موسیر به همت دانشگاه علمی کاربردی مرکز تیران و کرون و با حمایت سازمان های جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و... ۱۶ بهمن در تیران و کرون برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی موسیر رویداد شتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۶۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتاب روند توسعه و آبادانی در آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان‌غربی  امروز در جلسه شورای اداری استان گفت: با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی، قضایی، نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، سال گذشته شاهد شتاب روند توسعه و آبادانی مناطق مختلف آذربایجان‌غربی بودیم و این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت.

محمدصادق معتمدیان با قدردانی از تعامل و همراهی تمامی ارکان نظام در استان در پیگیری روند پیشرفت و آبادانی مناطق مختلف، افزود: با همکاری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین اجرایی آذربایجان‌غربی، در دولت سیزدهم شاهد پیگیری مطالبات، تامین اعتبارات و اخذ مجوز‌های لازم در سطح ملی در راستای شتاب بخشیدن به توسعه بودیم که اتفاقات بسیار خوبی را برای استان رقم زد.

اتمام بیش از ۵ هزار پروژه عمرانی نیمه تمام

وی همچنین از اتمام بیش از ۵ هزار پروژه عمرانی نیمه تمام از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در استان خبر داده و خاطرنشان کرد: توسعه و آبادانی امروز آذربایجان‌غربی نتیجه تعامل و تلاش مسئولان اجرایی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و امنیت پایدار در منطقه با پشتیبانی دستگاه قضایی و نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی است.

استاندار آذربایجان‌غربی به تاکید مستمر مقام معظم رهبری به مباحث اقتصادی در نام‌گذاری شعار سال در چند سال اخیر و نامگذاری سال جدید به نام "جهش تولید با مشارکت مردم" نیز اشاره کرده و افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، جهش تولید برای دومین بار از سوی رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گرفته و این بار اهمیت مشارکت مردم و حضور فعالانه آنان در عرصه تولید مورد تاکید قرار گرفته است.

معتمدیان بر هم‌اندیشی و همکاری برای استفاده از ظرفیت‌های استان و مشارکت بیشتر مردم تاکید کرد و  گفت: رویکرد دولت سیزدهم، مردمی سازی اقدامات بوده در عرصه‌های مختلف بوده و با توجه به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف، زمینه حضور و مشارکت مردم در عرصه‌های گوناگون و به ویژه در حوزه اقتصادی در سال جاری بیش از گذشته فراهم می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذار و مشارکت بیشتر مردم برای توسعه استان، افزود: با کاهش فرایند‌های اداری، تامین امکانات لازم از جمله زمین مناسب، تسهیلات بانکی و همکاری شرکت‌های خدمات‌رسان، زمینه حضور سرمایه‌گذاران در آذربایجان‌غربی در سال جدید تسهیل خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی به جذب سرمایه‌های مردمی برای بهره‌مندی و رونق بخش تولید نیز اشاره کرده و یادآور شد: خنثی سازی تحریم‌ها با افزایش تولید ممکن بوده و روان‌سازی و رفع موانع حضور مردم در حوزه‌های اقتصادی در دستورکار استان در سال جاری خواهد بود.

معتمدیان همچنین با اشاره به فرارسیدن سال جدید و تعطیلات این ایام، و اجرای طرح‌های نوروزی در جهت کاهش تصادفات در استان افزود: با تلاش‌های انجام شده، از ابتدای اجرای این طرح تا کنون شاهد کاهش ۲۰ درصدی تصادف منجر به فوت در مناطق شهری و برون شهری هستیم و امیدواریم با ادامه این روند و آگاه سازی بیشتر مردم و اطلاع رسانی‌های مناسب و فرهنگ سازی، شاهد کاهش تصادفات در استان تا پایان تعطیلات نوروز باشیم. 

استاندار آذربایجان‌غربی از توزیع متوازن اعتبارات در سطح استان خبر داده و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی سریعاً برای اتمام پروژه‌ها اقدام کرده و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت بالا و همچنین اجرای مصوبات سفر‌های شهرستانی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

وی در پایان با اشاره به سفر‌های شهرستانی و تصویب مصوبات مختلف در مناطق مختلف استان، گفت: در سفر‌های شهرستانی هر قولی که به مردم دادیم باید عملیاتی شود و در این زمینه مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران فعالتر عمل کنند.

در پایان این جلسه احکام اعضای شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در استان صادر شده توسط دبیر هیات پیگیری اجرای قانون اساسی، توسط استاندار آذربایجان غربی اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • امید آفرینی برای محرومین جامعه به همت گروه‌های جهادی بسیج
  • مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است
  • ایده‌های جالب برای خلق وسایل کاربردی + فیلم
  • ایده‌های جالب برای برش و تزئین میوه‌ها و سبزیجات + فیلم
  • شتاب گیری طرح ملی تعریض مسیر طویر- دزدبُن محور کندوان
  • نقش‌آفرینی علی پروین در نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس!
  • شتاب ساخت مسکن ملی در استان همدان
  • ثروت‌آفرینی با پرورش الاغ
  • شتاب روند توسعه و آبادانی در آذربایجان‌غربی