Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور روابط و همکاری های ایران و ونزوئلا را مثبت و دوستانه دانست و بر ضرورت تلاش مسئولان دو کشور برای توسعه و تقویت مناسبات تهران- کاراکاس تاکید کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌ شنبه در دیدار «خورخه آرر آسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا با اشاره به مناسبات دوستانه دو کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش روابط و همکاری‌های خود با ونزوئلا به عنوان کشوری دوست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور اظهار داشت: ایران و ونزوئلا می‌توانند روابط و همکاری‌های خود را در همه زمینه‌ها از جمله در بخش‌های معادن، انرژی، ساخت نیروگاه و همکاری‌های علمی و فناوری گسترش داده و در این راستا آماده برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در آینده‌ای نزدیک هستیم.

بیشتر بخوانید: یوسف بن علوی به تهران آمد جنتلمن‌های تروریست در لباس دیپلمات‌های آمریکایی

دکتر روحانی با اشاره به تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران و اعمال فشار و توطئه آنها علیه دولت و ملت ونزوئلا این اقدامات را جنایت علیه بشریت برشمرد و تأکید کرد: بی‌تردید ملت‌های مستقل در برابر این فشارها و توطئه‌ها ایستادگی کرده و قطعاً پیروزی در پایان این مسیر متعلق به ملت‌های مقاوم بوده و آمریکا را پشیمان خواهد کرد.

رئیس جمهور افزود: دولت فعلی آمریکا هم علیه دولت‌ها و ملت‌های مستقل و هم به ضرر ملت خود اقدام می‌کند و امروز به مجری سیاست‌های رژیم صهیونیستی در جهان تبدیل شده است.

دکتر روحانی با تقدیر از ابراز همدردی و تسلیت دولت و ملت ونزوئلا با مردم ایران در شهادت سپهبد سلیمانی، گفت: شهادت سپهبد سلیمانی باعث تأسف عمیق و عصبانیت ملت ایران از جنایت آمریکا و موجب ناراحتی دولت‌ها و ملت‌های آزاده و مستقل در جهان شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران و ونزوئلا به هم علاقمند بوده و همکاری و دوستی دو دولت باید بیش از پیش گسترش پیدا کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون بین‌المللی و در مسیر مقاومت در برابر فشارهای آمریکا با همه توان در کنار دولت و ملت ونزوئلا خواهد بود.

«خورخه آرر آسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با ابراز تسلیت، همدردی و همبستگی دولت و ملت ونزوئلا با مردم ایران بخاطر شهادت سپهبد سلیمانی در اقدام تروریستی آمریکا گفت: مطمئناً دولت‌ها و ملت‌های مستقل در برابر فشارها و توطئه دشمنان ایستادگی کرده و از منافع خود دفاع می‌کند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا با تقدیر از مناسبات همه جانبه و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ونزوئلا خواستار گسترش مناسبات و همکاری‌های تهران – کاراکاس و برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در راستای توسعه روابط تجاری، اقتصادی و همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی و داروسازی و امور زیرساختی شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا روحانی رژیم صهیونیستی آمریکا ایران ونزوئلا سردار حاج قاسم سلیمانی کاراکاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد

سخنگوی دولت با بیان اینکه پاکستان ششمین کشور مقصد صادراتی ایران است، گفت: در این دولت سعی می‌شود همسو با افزایش تولید و اشتغال‌زایی، از همه بازارهای داخلی و خارجی استفاده شود.

به گزارش شانا، علی بهادری‌جهرمی امروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌) در نشست خبری با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان و امضای هشت سند همکاری بیان کرد: سعی می‌شود همسو با افزایش تولید و اشتغال‌زایی، از همه بازارهای داخلی و خارجی استفاده شود. امروز روز آخر سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان است و سپس به سریلانکا می‌رود که در آنجا طرف‌ها اسناد همکاری امضا می‌کنند و افتتاح‌ بعضی از طرح‌های اجرا شده از سوی پیمانکاران ایرانی را هم خواهیم داشت.

وی افزود: در سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان، توسعه همکاری‌های امنیتی یکی از محورهای گفت‌وگوست که در زمینه تبادلات تجاری و امنیتی بین دو کشور اثرگذار است. پارسال نیز سهم ارزش ارزی صادرات و تنوع سبد کالاهای صادراتی را افزایش دادیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه پاکستان ششمین کشور مقصد صادراتی ایران است، گفت: در این سفر حجم تجارت بین ایران و پاکستان در گام نخست ۱۰‌ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: در سفر سریلانکا نیز افزون بر امضای تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی و تجاری، ابرپروژه چندمنظوره دو سد و نیروگاه و انتقال آب که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، بهره‌برداری می‌شود.

دیگر خبرها

  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • طلسم صادرات گاز به پاکستان شکسته خواهد شد؟
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • عباس عبدی بررسی کرد؛ تفاوت سه سال اول دولت رئیسی با روحانی
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد
  • عباس عبدی: شاخص‌های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب‌تر از ۳ سال اول دولت روحانی است
  • شاخص های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب تر از ۳ سال اول دولت روحانی است /سندچشم انداز ۲۰ ساله ایران ناکام بود