Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه، بیشترین کشفیات سال جاری مربوط به شهر ارومیه بود، اظهار کرد: در ۱۰ ماه سال‌جاری ۶ تن و ۵۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است که این میزان نسبت به مدت زمات مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، شمس‌علی حق‌وردیان امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه، بیشترین کشفیات مواد مخدر طی سال جاری مربوط به شهر ارومیه است، اظهار کرد: در ۱۰ ماه سال‌جاری ۶ تن و ۵۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کشفیات، شامل سه تن و ۹۵۵ کیلوگرم تریاک، ۲۶۰ کیلو هروئین، یک تن و ۵۰۴ گرم مورفین،۱۲۶ کیلوگرم شیشه، ۱۰۴ کیلو حشیش، ۳۴ کیلوگرم کوکایین و ۴۶۸ هزار و ۵۶۵ قرص روانگردان است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ۹ ماه گذشته، ۴۹۰ دستگاه خودرو، ۶۷ دستگاه موتورسیکلت توقیف، ۹ هزار و ۷۶ فقره پرونده تشکیل شده و ۸ هزار و ۷۳۱ نفر در رابطه با جرایم مواد مخدر دستگیر شده اند و همچنین در این راستا ۶۹ باند قاچاق مواد مخدر منهدم شده است.

وی به برنامه های فرهنگی و اجتماعی با محوریت ارتقای امنیت اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: امسال ۲ هزار ۱۵۰ طرح در قالب پاکسازی مناطق آلوده، کنترل محورهای مواصلاتی و کنترل محوطه مراکز آموزشی، اجرا شده که امسال نسبت به سال گذشته ۱۲۵ درصد افزایش اجرای طرح داشتیم.


حق‌وردیان با اشاره به اینکه امسال ۱۲۷ هزار و ۱۲۶ نفر در بحث پیشگیری از اعتیاد تحت آموزش قرار گرفته اند، بیان کرد: همچنین در این مدت ۴ هزار و ۵۰۱ گروه و کانال‌ فروش مواد مخدر در فضای مجازی رصد شده است که از این تعداد، ۱۴۵ کانال فعال در ارتباط با مواد مخدر شناسایی و به استان‌های مذکور جهت جلوگیری از فعالیتشان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه یکی از شیوه های اصلی مبارزه ایجاد ضربه به باندهای قاچاق است افزود: در این راستا اموال قابل توجهی اعم از وجه نقد،طلاجات، خانه‌های مسکونی کشف و به مبلغ ۲۴ میلیارد تومان به فروش رسیده است که این‌مبلغ که به حساب خزانه دولت واریز شده است.

حقوردیان افزود: در ۴۵ روز اخیر ۸۶۵ کیلوگرم مواد مخدر در سطح استان کشف شده است که ماحصل آن انهدام ۱۸ باند قاچاق مواد مخدر، ۱۰۰ دستگاه خودرو، ۱۱ دستگاه موتورسیکلت توقیف شد که در این خصوص یک هزار ۵۲۹ فقره پرونده در دست رسیدگی است.


انتهای پیام/۶۱۰۳۰
 

منبع: فارس

کلیدواژه: مواد مخدر آذربایجان غربی کشف ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۷۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اسدآباد

به گزارش خبرگزاری، سردار سلمان امیری عصر امروز بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری مأموران پلیس شهرستان اسدآباد با کنترل خودروهای عبوری توانستند خودروی شوتی حامل مواد را شناسایی و پس از انجام اقدامات پلیسی آن را توقیف کنند.

وی افزود: مأموران توانستند در بازرسی از خودرو توقیفی مقدار ۷۷ کیلوگرم تریاک و بیش از ۳۲ کیلوگرم حشیش، جمعاً به مقدار ۱۱۰ کیلوگرم، سه جفت پلاک سرقتی و دو جفت پلاک جعلی را کشف کنند.

امیری ادامه داد: در این عملیات چهار قاچاقچی بازداشت، دو دستگاه خودرو سواری توقیف و یک باند مواد مخدر منهدم شد.

کد خبر 6088095

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • کشف ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اسدآباد
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف و ضبط ۷۷ کیلوگرم مواد مخدر در راه‌های مواصلاتی استان همدان