Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@11:32:21 GMT

حقوق کارگران واحدهای تولیدی به‌موقع پرداخت شود

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۷۳۴۱

حقوق کارگران واحدهای تولیدی به‌موقع پرداخت شود

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه حقوق کارگران واحدهای تولیدی باید به موقع پرداخت شود، گفت: همان‌طور که از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها انتظار داریم که در کنار بخش تولید باشند، واحدهای تولیدی هم باید حقوق و مزایای کارگران و کارکنان خود را به موقع پرداخت کنند.

محمدرضا پورمحمدی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار کرد: از اولین روز مسئولیت عهد کرده‌ایم که هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشود و همچنان بر همان عهد خود هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این‌که همه دستگاه‌های اجرایی استان پشتیبان بخش تولید هستند، افزود: البته باید قوانین و مقررات نیز رعایت شود و همه کمک کنیم تا واحدهای تولیدی از این مسیر سنگلاخ که در اثر فشارهای دشمنان ایجاد شده است به سلامت عبور کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شرایط خاص امروز نیازمند مقررات و اقدامات خاص است، افزود: دستگاه‌های دولتی و سیستم بانکی استان با بخش تولید تعامل همه‌جانبه و حداکثری دارند و در حد اختیارات استانی برای رفع موانع تولید تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به تشکیل مستمر و هفتگی جلسات کارگروه تسهیل در استان، گفت: در سایه هماهنگی‌ها و پیگیری‌های این کارگروه، تعداد پرونده‌های در دست اقدام از 330 مورد به 30 مورد کاهش یافته و از مجموع 3500 واحد تولیدی فعال در استان تنها 27 واحد مشکل‌دار هستند.

پورمحمدی، محدود بودن اختیارات بانک‌های استان را از جمله چالش‌های موجود در حوزه رفع موانع تولید عنوان کرد و گفت: با مقررات و اختیارات رایج نمی‌توان از این شرایط خاص عبور کرد و لازم است اختیارات ویژه‌ای به سیستم بانکی استان واگذار شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات مالی واحدهای تولیدی در روزهای پایانی سال، تاکید کرد: مدیران واحدهای تولیدی باید پرداخت حقوق کارگران را در اولویت قرار دهند و اگر نمی‌توانند این مسأله را مدیریت کنند لازم است که روش‌های مدیریتی خود را تغییر دهند.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه استان آذربایجان شرقی را از نظر همدلی و تعامل بین دولت و بخش خصوصی یک الگو معرفی کرد و گفت: اگر در همه استان‌های کشور بتوانیم چنین الگویی را پیاده کنیم بسیاری از مشکلات صنعت حل می‌شود.

سعید زرندی از واگذاری 7 مورد از اختیارات وزارت صمت به خانه‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها خبر داد و گفت: مسئولیت دبیرخانه کارگروه تسهیل و صدور جواز تأسیس واحدهای صنعتی از جمله این اختیارات است که از امروز به خانه‌های صنعت، معدن و تجارت واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه کارگروه تسهیل از نظر قانونی جایگاه بالایی دارد، افزود: رویکرد وزارت صمت این است که مشکلات بخش صنعت و تولید در استان‌ها حل شود و از این رو کارگروه تسهیل، اختیارات ویژه‌ای دارد.

زرندی با بیان اینکه آئین‌نامه کارگروه تسهیل با رویکرد جدید در هیات دولت در حال بررسی است، گفت: به تناسب تغییر رویکرد دولت و سیستم بانکی، رویکرد بخش صنعت و تولید نیز بویژه در حوزه تأمین مالی باید تغییر یابد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس دفتر تأمین مالی با هدف شناسایی و معرفی ابزارهای نوین تأمین مالی در وزارت صمت تشکیل شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه گزارشی از عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ارائه و مسائل و مشکلات 5 واحد تولیدی و صنعتی نیز بررسی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی حقوق کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۷۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات دو شرکت تولیدی و صنعتی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی امروز در صد و نهمین یکشنبه های حمایت از تولید، ضمن بازدید ازدو شرکت صنعتی و تولیدی در ارومیه، از نزدیک پیگیر رفع مشکلات این مجموعه های تولیدی شد.

 عمده مشکلات این مجموعه های تولیدی در حوزه هایی چون  اداره کل ارشاد و تامین سرمایه ثابت و در گردش از طریق بانک های عامل بود  که تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

 شرکت صنعتی  در سال 1376 فعالیت خود را در ارومیه آغاز کرده است و انواع ادوات کشاورزی و دامپروری را تولید می کند.

شرکت تولیدی  نیز فعالیت خود را در ارومیه شروع کرده  است و انواع ساک دستی های فانتزی و اختصاصی مقوایی و جعبه کادویی را تولید می کند.

دیگر خبرها

  • اجرایی شدن  بیش از 70 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید
  • اجرایی شدن بیش از ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان بوشهر
  • اجرای مصوبات کارگروه تسهیل را با جدیت پیگیری می‌کنیم
  • پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی منجر به توسعه تولید و اشتغال می شود
  • ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر اجرا شد
  • ضرورت اصلاح روند صدور مجوز‌های ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی
  • بررسی مشکلات دو شرکت تولیدی و صنعتی در ارومیه
  • جلوگیری از تعطیلی ۴۳ واحد تولیدی با ورود دادگستری البرز
  • پایش ظرفیت تولید ۴۷۰ واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی استان یزد/بازگشت ۸۰ واحد صنعتی به چرخه تولید
  • اصلاح روند صدور مجوزهای ایجاد ‌واحدهای‌ تولیدی و صنعتی ضروری است