Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: ثبت‌نام از پانزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم نیمه دوم بهمن در کرمانشاه آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، اظهار کرد: ثبت‌نام اولین مرحله پانزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم در کرمانشاه از نیمه دوم بهمن ماه سال 98 آغاز می‌شود و مهلت ثبت‌نام در این آزمون تا ابتدای اسفند ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:حافظان قرآن کریم می‌توانند در تاریخ اعلام شده به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دارالقرآن الکریم به آدرس www.telaval.com مراجعه و برای دریافت مدارگ تخصصی درجه یک تا پنج حفظ قرآن در آزمون‌های رشته‌های حفظ 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن ثبت‌نام کنند.
حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: مقرر شده تا مرحله اول پانزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ طی اردیبهشت‌ماه سال 99 برگزار شود که زمان آن به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان تغییر کرد.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: مرحله اول پانزدهمین آزمون تخصصی اعطای مدرک به حفاظ قرآن 22 فروردین 99 رأس ساعت 15 به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: 80 درصد از سؤالات آزمون مرحله اول مربوط به ترجمه آیات و 20 درصد آن مربوط به حسن حفظ است.
حجت‌الاسلام محمدی افزود: زمان ویرایش اطلاعات ثبت‌نام در بازه زمانی 10 تا 17 اسفند در نظر گرفته شده و نتایج این مرحله از آزمون 24 خردادماه سال آتی از طریق سایت تلاوت منتشر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمانشاه فعالیت های قرآنی حجت الاسلام محمدی ثبت نام آزمون مدرک تخصصی به حفاظ سال 99 اداره امور قرآنی استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی ظهر سه شنبه در نشست خبری نوزدهمین آزمون سراسری اعطا مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کرد: بزرگترین رویداد قرآنی در استان روز جمعه ۱۴ اردیبهشت با حضور ۱۶۱۸ حافظ قرآن در ۷ حوزه در استان برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی در خراسان رضوی با بیان اینکه این تعداد حافظ یک عقبه‌ای دارد، ادامه داد: سالهای قبل فراخوانی برای حفظ و مأنوس بودن با قرآن توسط رهبری به کل جامعه داده شده و همین امر باعث بروز این تعداد حافظان قرآن شد.

وی گفت: مؤسسات و جلسات قرآنی شکل گرفت و این حافظان را پرورش داد و باید این افراد مورد حمایت قرار بگیرند.

صاحبقرانی گفت: مدرک معتبر توسط سازمان سنجش و آموزش و پرورش به حافظان قرآن اعطا می‌شود که این آزمون قبلاً توسط آموزش عالی انجام می‌شد و پس از راستی آزمایی این امر به سازمان تبلیغات محول شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: حافظانی که در آزمون قبول شوند با این مدرک در مقاطع دانشگاهی ادامه تحصیل می‌دهند.

وی در خصوص نحوه برگزاری آزمون گفت: بعد از کسب امتیاز کتبی، حافظان به مرحله شفاهی راه پیدا می‌کنند که در مرحله شفاهی تجوید، صوت و لحن، وقف و ابتدا و حسن حفظ امتیازدهی می‌شود.

صاحبقرانی با بیان اینکه اگر جایگاهی برای اساتید قرآن دیده شود، در سالهای آینده شاهد رونق بیشتر قرآن آموزان خواهیم بود، ادامه داد: اگر دغدغه‌ای برای ظهور قرآن در فضای جامعه داشته باشیم که در قرآن ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم و برنامه محفل یک نمونه کوچکی از آن است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص تعداد مؤسسات قرآنی گفت: ۳۰۰ خانه قرآن، ۲۵۰۰ جلسه قرآن و ۲۰۰ مرکز قرآنی در استان داریم.

وی گفت: حافظان قرآن در حال حاضر فقط از نظر شاخصه‌های کمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و شرایط به دست آوردن شاخصه‌های کیفی و بعد از آن ارزیابی حافظان کار سخت و ایده آلی است، این آزمون‌ها و مأنوس با قرآن بودن مقدمه آن شرایط ایده آل است.

صاحبقرانی ادامه داد: مطالبه مقام معظم رهبری در تربیت ۱۰ میلیون حافظان قرآن کریم به یک مطالبه عمومی و گفتمان باید تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی
  • نوزدهمین دوره آزمون ملی حفظ قرآن برگزار می‌شود
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • برگزاری نوزدهمین آزمون تخصصی حافظان قرآن در خراسان رضوی
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود