Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: نیروگاه شازند به اندازه گاز دریافتی برق تولید می کند و مازوت نمی سوزاند.

رضا میرزایی امروز سه شنبه در هفتمین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۸ که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، بیان کرد: طی ۳۰۶ روز سال جاری، ۲۶۶ روز پاک و سالم در اراک به ثبت رسیده و تاکنون ۳۹ روز ناسالم برای گروه های حساس و یک روز ناسالم برای تمامی گروه های سنی گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ۸۵ روز ناسالم در سال ۹۵، ۵۵ روز در سال ۹۶، ۴۴ روز در سال ۹۷ و ۴۰ روز در سال ۹۸ افزود: روزهای ناسالم در سال جاری نسبت به ۹۵، ۵۳ درصد و نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است که این امر حاصل انجام تکالیف محول شده به دستگاه های مربوطه، توزیع سوخت پاک، احداث تقاطع های غیرهمسطح، ایجاد جایگاه سوخت CNG، گازرسانی به واحدهای آلاینده و کوره های آجرپزی و ... است.

میرزایی با تاکید براینکه در سال جاری دو موج آلودگی در اراک داشتیم که از چهارم آذرماه آغاز شد و شاخص کیفیت هوا به ۱۶۲ رسید، گفت: تاکنون در هیچ روزی بدون دلیل مدارس تعطیل نشده اند و کارگروه اضطرار در زمان مناسب تشکیل جلسه داد، همچنین با توجه به دستور دادستان و پیگیری مدیریت ارشد استان مقرر شد که نیروگاه به اندازه گاز دریافتی برق تولید کند و مازوت نمی سوزاند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک طی سه سال اخیر و تهیه سیاهه انتشار که هر دو پایان امسال به اتمام می رسند و پلمب و کاهش فعالیت ۱۸۵ واحد آلاینده غیرمجاز در حاشیه اراک که به کاهش آلودگی کمک کرد، افزود: ۱۳ بهمن ماه روز جهانی تالاب هاست که در سال جاری تاکنون ۱۵ جلسه کارگروه تالاب ها و کمیته های مربوطه برگزار شده است و استان مرکزی سال آینده همزمان با روز تالاب ها در همایشی میزبان استان های کشور خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی به ارائه عملکرد ۵ ماهه خود در این جایگاه پرداخت و گفت: استان مرکزی در حال حاضر ۴۵۳ سمن ثبت شده دارد که البته تعداد نهادهای مردمی فعال کمتر از سمن های ثبت شده است.

احمد سجادی افزود: در سال جاری مجوز ۱۴ سمن شهرستانی، ۹ سمن استانی و ۵ نمایندگی سمن های ملی صادر شده است.

وی بیان کرد: استان مرکزی در حوزه سوانح رانندگی جایگاه دوم کشور را دارد و با ۶۰۰ کشته و ۱۳ هزار مجروح جایگاه خوبی در این حوزه ندارد، هرچند که ۶۵ درصد تصادفات مربوط به پلاک های عبوری و غیربومی است، اما با این حال به پیشنهاد هیات اندیشه ورز استان گفتمان غالب مجامع سلامت در شهرستان ها بحث ترافیک و سوانح رانندگی است.

سجادی ایجاد دهکده خانواده، خانه ریاضی، گذر فرهنگ و هنر، مرکز علوم و فنون، پارک هنرمندان و ... را از جمله برنامه های پیش روی این دفتر بیان کرد.

در این جلسه فلاحتی مطلق مدیرکل زندان های استان مرکزی نیز گزارشی از عملکرد سه ساله این مجموعه ارائه کرد و افزود: ۷ نفر محکوم به اعدام، با حفظ قرآن کریم عفو شدند؛ ۷ هزار و ۵۹۱ نفر گواهی مهارت دریافت کردند و ۸۳۴ نفر نیز در کارگاه های درون و بیرون زندان مشغول به کار هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي اداري آلودگی هوا استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۷۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ عملیات اجرایی مرحله سوم خط انتقال طرح کمربند جنوبی انتقال آب سدکمال صالح به اراک آغاز شد.

معاون هماهنگ کننده امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: طول این خط، ۵ کیلومتر است و با ۸۵ میلیارد تومان اعتبار و در مدت سه ماه بهره‌برداری می‌شود.

اسدی افزود: اجرای طرح بر اساس قرار داد در هفت ماه است اما زودتر تحویل داده خواهد شد. با اجری این مرحله خط انتقال به چاه‌های امان آباد متصل شده و کیفیت آب افزایش می‌یابد.

او با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب گفت: صنایع استان هم باید برای استفاده از آب خلیج فارس و سرمایه گذاری در این زمینه آماده شوند.

اسدی مدیرعامل شرکت آب منطقه استان مرکزی هم با اشاره به اینکه اکنون ۸۰ درصد شهروندان اراک از منابع آب سد کمال صالح استفاده می‌کنند، گفت: افزایش تاب آوری ظرفیت آبی اراک و بالابردن کیفیت آب از اهداف اجرای این عملیات است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک
  • عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • ۷ اقدام بانک مرکزی در حمایت از تولید
  • تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور به روزهای پایانی رسید
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناس برای روزهای آتی در استان مرکزی
  • آلودگی هوا در ۵ شهر استان خوزستان