Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی حجمی نزدیک به ۷۰ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان و خدمات‌رسانی به ۱۴ میلیون نفر سفر در پایانه‌های دریایی طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله‌مراد عفیفی‌پور با تشریح گزارشی از عملکرد مجموعه ۷۱ بندر استان هرمزگان در دوره زمانی ۹ ماهه سال ۹۸، اظهار داشت: از مجموع ۶۹ میلیون و ۴۱۸ هزار تن کالای تخلیه و بارگیری شده، ۴۴ میلیون و ۵۰۵ هزار تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲۴ میلیون و ۹۱۲ هزار تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادرات غیرنفتی از مرز ۲۷ میلیون تن فراتر رفت

وی حجم صادرات غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان را ۲۷ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۹۷ تن اعلام کرد و افزود: از آغاز سال ۹۸ تا ابتدای دی ماه جاری، دومیلیون و ۳۵۶ هزار و ۷۰۵ تن از این کالاها، با رشد مثبت  ۸ درصدی ترانشیپ و دومیلیون و ۳۱۷ هزار و ۶۸۷ تن نیز ترانزیت شد.

عفیفی‌پور از کابوتاژ (کران بری) ۶ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۵۸۳ تن با افزایش ۸,۵ درصدی و همچنین واردات ۵ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۲۷۴ تن کالای غیرنفتی در بنادر این استان خبر داد.

ترانزیت فرآورده نفتی۸۶ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات فرآورده‌های نفتی در بنادر این استان را ۹ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۱۴۷ تن با افزایش ۵,۳ اعلام کرد و گفت: طی مدت یادشده، ۶۶ هزار و ۹۹۷ تن، با افزایش چشمگیر ۸۶ درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ترانزیت و ۱۵ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۵۸۷ تن، کابوتاژ شد که در این بخش رشد ۴,۸ درصدی به ثبت رسید.

تخلیه و بارگیری ۱,۲ میلیون TEU کانتینر

وی اظهار داشت: در دوره زمانی ۹ ماهه سال جاری، یک میلیون و ۲۳۷ هزار TEU کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در مجموعه بنادر بازرگانی این استان تخلیه و بارگیری شد.

تردد ۵۰ هزار فروند شناور به بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پهلوگیری ۵۰هزار و ۴۵۸فروند شناور در بنادر این استان خبر داد و گفت: از این رقم، ۳ هزار و ۶۹۶ فروند شامل کشتی های بالای هزار تن و ۴۶ هزار و ۷۶۲ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

رشد ۵,۵ درصدی مسافرت های دریایی

عفیفی‌پور هرمزگان را پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران توصیف کرد و گفت: از آغاز امسال تا ابتدای دی‌ماه جاری که یک دوره زمانی ۹ ماهه را شامل می‌شود، ترابری ۱۴ میلیون و ۷۰ هزار و ۵۷۵ نفر سفر در بنادر و پایانه‌های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید که رشد مثبت ۵,۵ درصدی را شاهد بودیم.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: هرمزگان خدمات رسانی تخلیه صادرات غیرنفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۷۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی دریایی سه تن از سیل‌زدگان هرمزگان را نجات داد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی نداجا، پس از بارش سیل آسا در استان هرمزگان و در پی ناپدید شدن سه نفر از اهالی یکی از روستاهای شهرستان جاسک و درخواست کمک از منطقه دوم ولایت نیروی دریایی ارتش مستقر در جاسک، یک فروند بالگرد این نیرو برای امداد رسانی به منطقه مورد نظر اعزام شد و افراد گیر افتاده در سیلاب را نجات و به مکان امن انتقال دادند.

امداد رسانی به مردم در سطح شهر و روستاهای اطراف شهرستان جاسک به طور بی وقفه توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است.

براساس هشدار سطح قرمز هواشناسی هرمزگان و شدت بارش‌ها و وزش باد، تمامی نیروهای عملیاتی و دستگاه‌های امدادی و خدمات رسانی استان درحالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

همچنین بر اثر فعالیت این سامانه ناپایدار جوی و دریایی، از صبح دوشنبه تا ظهر جمعه هفته جاری شاهد وزش باد شدید جنوب شرقی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (۲۸ نات) همراه با رگبار باران و رعد و برق و گاه تگرگ، تندباد لحظه ای گاه بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج تا ۲۵۰ سانتیمتر (۸ پا) در جزایر خلیج‌فارس و مناطق دریایی استان پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • نجات سه سیل‌زده استان هرمزگان توسط نیروی دریایی ارتش
  • نیروی دریایی سه تن از سیل‌زدگان هرمزگان را نجات داد
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • تخلیه و بارگیری بیش از ۲۴۷ هزار تن کالا در راه آهن زاگرس
  • پهلودهی یک کشتی با ۴۰ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر
  • افزایش ۱۸۴ درصدی عبور کالا از پایانه مرزی آستارا در سال ۱۴۰۲
  • ارائه خدمت ۱۳۷ قایق به بیش از ۱۵ هزار گردشگر نوروزی بوشهر
  • افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی
  • ۶۷۵ هزار گردشگر نوروزی از خدمات دریایی استان بوشهر استفاده کردند
  • آخرین وضعیت بارش ها در هرمزگان | بنادر مسافری تعطیل و ترددهای دریایی این استان متوقف شد