Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@15:58:59 GMT

مه‌ولات با 50 هزار نفر جمعیت پایانه مسافربری ندارد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۷۶۳۴

مه‌ولات با 50 هزار نفر جمعیت پایانه مسافربری ندارد

ایسنا/خراسان رضوی شهردار فیض‌آباد مرکز شهرستان مه‌ولات گفت: این شهرستان با جمعیتی حدود 50 هزار نفر فاقد پایانه مسافربری است.

جواد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: هر شهری که از ظرفیت ترابری برخوردار است باید پایانه‎ مسافربری داشته باشد تا حمل و نقل عمومی درون و برون شهری را بتواند پشتیبانی کند.

وی ادامه داد: اگرچه برای شهر کم جمعیت فیض‎آباد وجود اتوبوس و مینی‎بوس در داخل شهر توجیه اقتصادی مطلوبی ندارد، اما فضایی در اختیار یکی از شرکت‎های حمل و نقل عمومی برای حمل و نقل برون شهری گذاشته شده تا به شهروندان سرویس‌دهی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری همچنین افزود: تغییر سبک زندگی مردم موجب شده اکثر آنان دارای وسیله نقلیه شخصی باشند در نتیجه این سبک زندگی میزان تقاضای استفاده از نقلیه عمومی همانند اتوبوس کاهش پیدا می‌کند و از سویی این موضوع باعث می‌شود پایانه مسافربری برای متولیان حمل و نقل عمومی صرفه اقتصادی نداشته باشد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تربت‌حیدریه و کاشمر دو شهر نزدیک فیض‎آباد هستند به همین علت مسافران برای حضور در این شهرها از ماشین‎های سواری استفاده می‎کنند و برای راه‌های دورتر نیز که باید اتوبوس باشد، ظرفیت و تعداد مسافران به گونه‎ای نیست که هر ساعت یک اتوبوس داشته باشیم و حرکت کند.

شهردار فیض‌آباد گفت: اتوبوس‎هایی از کاشمر می‎آیند تا مسافران این شهرستان را نیز سوار کنند اما با این وجود از سرمایه‌گذارانی که تمایل به ایجاد پایانه مسافربری دارند، خواسته شده مبدأ و مقصد اتوبوس‎ها شهرستان مه‌ولات باشد.

وی عنوان کرد: حتی در شهرهای بزرگ‌تر نیز اتوبوس‎ها دیگر رونق سال‌های گذشته را ندارند، هرچند فیض‎آباد با شهرهای همجوار زیر 100 کیلومتر فاصله دارد و وجود اتوبوس توجیه اقتصادی ندارد ولی به فکر ایجاد پایانه‌سوار برای ماشین‎های خطی هستیم.

جعفری با بیان اینکه در صورت تمایل به ایجاد پایانه مسافربری برای سرمایه‌گذاران بسته‎های تشویقی ارائه می‎شود، اظهار کرد: اگر چه برای حمل و نقل عمومی با اتوبوس مکانی اختصاص یافته اما سرویس دهی مطلوب ما نیست و باید بهتر شود و تلاش می‎کنیم مه‌ولات شهرستانی در مسیر اتوبوس‎ها نباشد و به عنوان شهرستان مبدأ مطرح باشد.

وی گفت: هرچند برای پایانه مسافربری زمینی با کاربری حمل و نقل عمومی در نظر داریم ولی به دلیل پراکندگی شهرها پایانه توجیه اقتصادی بسیار پایینی دارد و بیشتر به دنیال پایانه‎سوار هستیم.

جعفری مطرح کرد: وجود پایانه در شهری مانند فیض‎آباد با کمتر از 20 هزار نفر توجیه ندارد، اگر چه شهرستان مه‌ولات 50 هزار نفر جمعیت دارد اما برای کسی که ساکن شادمهر است توجیه ندارد که 40 کیلومتر راه خود را دورتر کند و برای سوار شدن اتوبوس به فیض‎آباد بیاید به همین دلیل ترجیح می‎دهند در مسیر بایستند و سوار اتوبوس شوند.

وی در ادامه گفت: شهرستان مه‌ولات فاصله زیادی با حمل و نقل ریلی ندارد، اگر مسئولان تلاش کنند و ایستگاه راه‌آهن مه‎ولات زودتر احداث شود به توسعه حمل و نقل و گردشگر کمک بسیاری می‏‌کند.

جعفری بیان کرد: امروزه حمل و نقل یک صنعت اصلی و مهم برای هر شهرستان محسوب می‏‌شود و می‎تواند در حوزه گردشگری تاثیر بسیاری داشته باشد، حتی اگر تعداد مسافر نیز کم باشد ولی باز هم وجود ترمینال مسافربری مطالبه مردم و مسئولان شهرستان مه‌ولات است و باید زیرساخت‎ها فراهم شود تا همه افراد بتوانند از امکانات برابر استفاده کنند.

شهردار فیض‌آباد افزود: شهرداری‌های کوچکی مانند فیض‌آباد توان مالی کمتری دارند و نمی‌توانند خودشان اقدام به احداث ترمینال کنند.

مه ولات یکی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی به مرکزیت شهر فیض‎آباد است، این شهرستان از دو بخش مرکزی و شادمهر تشکیل شده‌ است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پایانه مسافربری مه ولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۷۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات از توزیع بیش از ۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی از مرکز حد واسط مه‌ولات بین آبزی پروران و منابع آبی خراسان رضوی خبر داد.

هادی ساربان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بیش از ۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از نوع کپور، آمور و فیتوفاگ از مرکز حدواسط بین آبزی پروران و منابع آبی استان توزیع شده است.

وی بیان کرد: از این میزان بیش از ۶۳ هزار قطعه بچه ماهی در ۵۰ باب استخر دومنظوره واقع در این شهرستان رهاسازی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات تصریح کرد: دوره پرورش ماهیان گرمابی از زمان رهاسازی حدود ۸ ماه طول می‌کشد و میزان تولید ماهیان گرمابی این شهرستان در حدود ۵۵ تن پیش‌بینی می‌شود.

ساربان ادامه داد: برای توسعه پرورش ماهی و کاهش تلفات در استخرهای دومنظوره با عمق بالا، استفاده از استخرهای پیش ساخته در کنار استخرهای دو منظوره توصیه می‌شود.

وی بهبود بهره‌وری تولیدات زراعی و باغی از طریق غنی شدن آب کشاورزی، کاهش استفاده از کودهای شیمیایی و تولید محصولات سالم، ترویج فرهنگ مصرف ماهی و سلامتی افراد جامعه و ایجاد اشتغال را از فواید پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره آب کشاورزی برشمرد و ادامه داد: استخر حد واسط گرمابی شهرستان مه‌ولات با ظرفیت ۱۴۰ هزار قطعه بچه ماهی در سال در روستای عبدل‌آباد این شهرستان قرار دارد که توزیع بچه ماهی به سایر استخرها در مه‌ولات و شهرستان‌های جنوب خراسان رضوی از این استخر انجام می‌شود.

شهرستان مه‌ولات در فاصله ۲۱۳ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در خراسان رضوی
  • جابجایی بیش از ۱۹۰ هزار مسافر از پایانه‌های مسافربری خوزستان
  • فیلم| حادثه مرگبار برای یک اتوبوس مسافربری در آلمان
  • جابه جایی بیش از ۱۷۵ هزار مسافر در پایانه‌های مسافربری خوزستان
  • جابه‌جایی ۱۲۰هزار مسافر نوروزی از پایانه‌های اصفهان/آغاز پیک دوم سفرها همزمان با لیالی قدر
  • جابجایی بیش از ۳۵ هزار مسافر از پایانه مسافربری قزوین
  • (ویدئو) حادثه مرگبار برای یک اتوبوس مسافربری در آلمان
  • تحقق یک آرزوی دیرینه؛ مترو به حرم رضوی متصل می‌شود
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد اتوبوس‌ها نسبت به سال گذشته در فارس
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد اتوبوس ها در نوروز ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته