Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@12:08:07 GMT

ایران شاگرد اول تولید کاتالیست در اوپک شد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۷۸۰۰

ایران شاگرد اول تولید کاتالیست در اوپک شد

نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان کاتالیست با اشاره به پایان رسیدن انحصار شرکت «یو.او.پی» آمریکا در تامین نیازهای کاتالیستی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران، اعلام کرد: ایران به عنوان اولین کشور عضو اوپک به صادرکننده کاتالیست تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا حمیدی در حاشیه نمایشگاه انرژی کیش در جمع خبرنگاران با بیان این‌که همزمان با اعمال تحریم‌های غیرقانونی آمریکا، ایران به جمع کشورهای تولیدکننده انواع کاتالیست‌های پرمصرف در صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و فولاد پیوسته است، گفت: از مجموع کاتالیست‌های پرمصرف در صنعت نفت کشور تاکنون تولید داخلی با دانش ایرانی ۴۴ کاتالیست انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان کاتالیست ایران با اعلام این‌که طراحی و ساخت کاتالیست‌های پرمصرف صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی جهان صرفا در اختیار ۱۴ شرکت بین المللی و جهانی است، تصریح کرد: ایران اولین کشور عضو اوپک و یکی از معدود کشورهای جهان بوده که به انحصار کاتالیستی شرکت‌های بزرگ کاتالیست ساز جهان پایان داده است.
این مقام مسئول با بیان این‌که شرکت‌هایی همچون «یو.او.پی» آمریکا، «اکسنس» و «سکا» فرانسه، «زئوکوم» سوئیس، «بازل» آلمان و ... سالها انحصار کاتالیست صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی ایران را در اختیار داشته اند، بیان کرد: در شرایط فعلی نیازهای کاتالیستی صنعت نفت به همت شرکت های دانش بنیان ایرانی تامین شده و در شرایط تحریم نیازی به خرید و واردات کاتالیست های پرمصرف نداریم.
وی با اشاره به صادرات کاتالیست‌های ایرانی به کشورهای همجوار همچون عراق، ارمنستان، پاکستان، سوریه، قزاقستان و ...، تاکید کرد: در شرایط فعلی در کنار تامین نیاز داخلی ایران به جمع صادرکنندگان کاتالیست در منطقه خاورمیانه پیوسته است.
حمیدی با انتقاد از برخی از سیاست‌های دولت در حمایت از کاتالیست سازان ایرانی، یادآور شد: تامین مواد اولیه، پائین بودن پیش پرداخت‌ها در قراردادهای خرید، عدم امضای قراردادهای تضمینی و بلندمدت تامین کاتالیست، عدم پایبندی به قراردادهای خرید و نبود نقدینگی کافی از مهمترین مشکلات شرکت های کاتالیست ساز ایرانی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاتالیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درس استاد به شاگرد؛ ثبت مالکیت توپ ۳۲ درصدی برای بارسلونا مقابل پاری سن ژرمن

دیدار برگشت بارسلونا و پاری سن ژرمن در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۳/۲۴ با برتری ۴-۱ پاریسی ها خاتمه یافت. شاگردان لوئیز انریکه در مجموع دو بازی رفت و برگشت با برتری ۶-۴ راهی مرحله نیمه نهایی شدند. تیم ژاوی در این بازی، مالکیت توپ بسیار پایینی را به ثبت رساند.

به نقل از اوپتا؛ مالکیت توپ بارسلونا در این بازی ۳۲.۷٪ بود. این پایین ترین درصد مالکیت توپ به ثبت رسیده برای بارسلونا در همه رقابت ها حداقل از فصل ۲۰۰۳/۰۴ (آغاز جمع آوری داده ها توسط پایگاه های آماری اوپتا) محسوب می شود. مالکیت توپ بارسلونا مقابل تیم لوئیز انریکه در بازی رفت نیز ۴۱.۴٪ بود که این درصد نیز تا قبل از بازی امشب، پایین ترین درصد مالکیت توپ بارسلونا در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به حساب می آمد.

از دست ندهید ????????????????????????

لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 خشم سرمربی چلسی: این مسخره‌بازی تکرار نمی‌شود تقابل ستاره رئال مادرید با بدترین داور جهان بیرانوند جدید از خرم‌آباد ظهور کرد

دیگر خبرها

  • سرمربی رم در فصل آینده مشخص شد؛ سردار آزمون دوباره شاگرد این مربی می‌شود؟
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
  • کسب رتبه چهارم ایران در تولید علم طب سنتی در جهان
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند
  • درس استاد به شاگرد؛ ثبت مالکیت توپ ۳۲ درصدی برای بارسلونا مقابل پاری سن ژرمن
  • برگ برنده ایران در تامین امنیت غذایی/انبارها پُر از کالاست
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند