Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا پورمحمدی روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: همان طور که واحدهای تولیدی و صنعتی به منابع نیاز دارند کارگران نیز برای خدمت کردن و امرار معاش نیاز به دستمزد خود دارند.  

وی همچنین با اشاره به حمایت از بخش تولید، گفت: از نخستین روز مسوولیت عهد کرده‌ایم که هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشود و همچنان بر همان عهد خود هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پورمحمدی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی استان پشتیبان بخش تولید هستند، افزود: البته باید قوانین و مقررات نیز رعایت شود و همه کمک کنیم تا واحدهای تولیدی از این مسیر سنگلاخ که در اثر فشارهای دشمنان ایجاد شده است به سلامت عبور کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شرایط خاص امروز نیازمند مقررات و اقدامات خاص است، افزود: دستگاه‌های دولتی و سیستم بانکی استان با بخش تولید تعامل همه‌جانبه و حداکثری دارند و در حد اختیارات استانی برای رفع موانع تولید تلاش می‌کنند.

پورمحمدی با اشاره به تشکیل مستمر و هفتگی جلسات کارگروه تسهیل در استان، گفت: در سایه هماهنگی‌ها و پیگیری‌های این کارگروه، تعداد پرونده‌های در دست اقدام از ۳۳۰ مورد به ۳۰ مورد کاهش یافته و از مجموع ۳۵۰۰ واحد تولیدی فعال در استان تنها ۲۷ واحد مشکل‌دار هستند.

وی محدود بودن اختیارات بانک‌های استان را از جمله چالش‌های موجود در حوزه رفع موانع تولید عنوان کرد و گفت: با مقررات و اختیارات رایج نمی‌توان از این شرایط خاص عبور کرد و لازم است اختیارات ویژه‌ای به سیستم بانکی استان واگذار شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات مالی واحدهای تولیدی در روزهای پایانی سال، تاکید کرد: مدیران واحدهای تولیدی باید پرداخت حقوق کارگران را در اولویت قرار دهند و اگر نمی‌توانند این مساله را مدیریت کنند لازم است که روش‌های مدیریتی خود را تغییر دهند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: امسال ۵۲۰ پرونده تسهیلات بانکی برای پرداخت به بخش تولید و صنعت در این استان تشکیل شده است.  

عادل غلامی افزود: از این تعداد ۵۸ درصد مصوب شده و از تعداد پرونده های مصوب ۵۴ درصد پرداخت شده است.  
به گزارش ایرنا،  در این جلسه همچنین گزارشی از عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی ارایه و مسائل و مشکلات پنج واحد تولیدی و صنعتی نیز بررسی شد.

برچسب‌ها صنعت و معدن استانداری آذربایجان شرقی محمدرضا پورمحمدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن استانداری آذربایجان شرقی محمدرضا پورمحمدی صنعت و معدن استانداری آذربایجان شرقی محمدرضا پورمحمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۷۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: گلایه برخی از واحد‌های تولیدی این است که وضع یک سری قوانین مانع از فعالیت و سرمایه گذاری آنان می‌گردد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو حجت الاسلام ابراهیم حمیدی به همراه دادستان مرکز استان کرمان در بازدید از کارخانه تولید روغن نباتی گلناز در جمع هیات مدیره و کارکنان کارخانه روغن نباتی گلناز در جریان مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت و اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است دستگاه قضایی در سطح کشور و استان برنامه‌هایی را برای حمایت و تحقق شعار سال دارد و از سرمایه گذاری‌های مردم در بخش تولید حمایت خواهد کرد.

 وی گفت: سیستم قضایی استان کرمان گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات واحد‌های تولیدی دارد و تا حد امکان به رفع موانع تولید کمک خواهد کرد.

او افزود: با توجه به شعار سال لازم است تا مسئولین و مردم در کنار یکدیگر به افزایش و جهش تولید کمک کنند و این موضوع یکی از اولویت‌های دادگستری استان کرمان در سال پیش رو خواهد بود.

وی تصریح کرد: در سال‌های پیش ظرفیت تولید این کارخانه بسیار بیشتر از اکنون بوده است و طبق گزارشات در دهه ۹۰ سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن تولیدی داشته است، اما بنا به مشکلاتی که برای این واحد تولیدی به وجود آمد، هم اکنون سالانه ۷۰ هزار تن تولید روغن دارد و امیدواریم که این کارخانه با کمک مسئولین بتواند در سال جاری بر مشکلات موجود فائق آید.

*لزوم ارائه تسهیلات مناسب 

حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: از آنجایی که واحد‌های تولیدی قدیمی‌تر دارای ابزارآلات و ماشین آلات قدیمی‌تر هستند نیاز به حمایت‌های مالی دولت دارند تا با دریافت تسهیلات بتوانند ماشین آلات کارخانه خود را به روز کنند و توان رقابت با رقبای جدید خود در بازار را داشته باشند.

 وی افزود: این کارخانه در سه شیفت کاری کار می‌کند و ۴۳۰ نفر مشغول به کار هستند و لازم است دولت تسهیلات مناسب در اختیار این کارخانه قرار دهد.

*صنایع بزرگ لوازم مصرفی خود را از داخل استان تهیه کنند

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که لازم است صنایع داخل استان از همدیگر حمایت کنند افزود: بایستی برای رونق وضعیت اقتصادی استان صنایع بزرگ در کرمان لوازم مصرفی خود را از داخل استان تهیه کنند.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به این موضوع که مسئله اشتغال و تولید اهمیت بسیاری دارد گفت: امروز مسئله مهم کشور ما، مسئله اقتصادی است و برای رفع مشکلات اقتصادی باید توجه ویژه‌ای به واحد‌های تولیدی در کشور انجام شود.

او ادامه داد: استان کرمان ظرفیت‌های تولیدی زیادی در بخش‌های صنعت، معادن و کشاورزی دارد و اگر از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و حتی کشور رفع خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه با وجود نیروی انسانی، امکانات و منابع بسیار در استان از تمام ظرفیت‌های موجود بهره گیری مناسب نشده است.

حمیدی از حل مشکلات واحد‌های تولیدی زیادی در سال گذشته در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی استان خبر داد و گفت: هر واحد تولیدی در استان که در راستای تولید خود با موانعی مواجهه باشد دادگستری استان این امادگی را دارد تا از آن واحد صنعتی حمایت‌های حقوقی و قضایی کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که کارخانه روغن گلناز با مشکل حمل و نقل و ارسال کالا‌های تولیدی خود به سایر استان‌ها مواجهه است، گفت: در جلسه آتی ستاد اقتصاد مقاومتی مشکلات و موانع پیش روی کارخانه گلناز مطرح می‌شود و برای حل مشکلات موجود با کمک دیگر نهاد‌های مسئول چاره اندیشی خواهد شد.

وی افزود: هر مشکلی که واحد‌های تولیدی در استان دارند دستگاه قضایی این امادگی را دارد که با تمام تلاش مسائل را حل و فصل کند.

گفتنی است در این بازدید و نشست مدیر عامل و اعضای هیات مدیره کارخانه و جمعی از کارگران نیز به بیان خواسته ها، مشکلات و چالش‌های واحد تولیدی خود پرداختند.

دیگر خبرها

  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • رئیس‌جمهور: تولید، شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • اجازه نمی‌دهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود
  • بازدید استاندار قزوین از ۲ واحد تولیدی
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  •  آغاز فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد