Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهادگراستان مرکزی حاضر در مناطق سیل زده سیستان با اشاره به اینکه مهمترین کمک مردم در این شرایط کمک های نقدی است، گفت: قرارگاه خدمت رسانی مردمی به نام شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر جلگه شهرستان دلگان مستقر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ پس از بارش های کم سابقه در استان سیستان و بلوچستان و به راه افتادن سیل در مناطقی از آن استان، گروهی از جهادگران استان مرکزی برای کمک به مردم سیل زده راهی این استان شدند تا با کمک های خود شرایط را برای زندگی دوباره مردم نجیب این استان فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی:

کمک های نقدی ؛ بهترین کمک به مردم سیل زده سیستان

حجت الاسلام رضا تاج آبادی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی که هم اکنون در یکی از مناطق سیل زده حضور دارد در گفتگو با دیار آفتاب، در خصوص وضعیت منطقه و نحوه خدمتگزاری، گفت: یکی از شهرهایی که سیل زندگی مردم را دچار اختلال کرده، شهر جلگه در سیستان و بلوچستان است که نیاز اولیه و ضروری مردم محروم این منطقه در درجه اول بستن سیل بند است.

وی افزود: مردم این منطقه کپر نشین هستند و زندگیشان از طریق دامداری و هندوانه کاری می گذشت که متاسفانه با آمدن سیل، علاوه بر خرابی کپرها، دام و هندوانه هایشان نیز از بین رفت و خسارت های زیادی به آنان وارد شد.

تاج آبادی، ادامه داد: به همین علت از روز گذشته کار بستن سیل بند در روستای میان‌بازار آغاز شده است. همچنین قرار است تا امروز محموله کمک های مردمی به دست مردم این منطقه برسد که این کمک ها مرحم کوچکی بر زخم های مردم سیل زده خواهد بود.

وی با اشاره به بعد مسافت استان های غربی و مرکزی کشور با سیستان و بلوچستان، گفت: به این علت ارسال کالا و کمک های غیرنقدی بسیار گران تمام می شود به طوری که قیمت تمام شده آن با توجه به نرخ حمل و نقل از قیمت خود کالا گران تر می شود. لذا بهترین کمک مردم در این شرایط کمک های نقدی است. همچنین با توجه به اینکه جنس سیل این منطقه با سیل اوایل سال در استان لرستان متفاوت است، لذا نیاز زیادی به حضور نیروهای داوطلب از استان های غربی جهت کمک های جهادگرانه نیست ولی نیاز به کمک های تخصصی از جمله کمک های پزشکی و سایر تخصص ها لازم است.

تاج آبادی، اضافه کرد: به منظور جمع آوری کمک های مردمی ستاد مردمی کمک به سیل زدگان در استان مرکزی تشکیل شده است. همچنین قرارگاه خدمت رسانی مردمی به نام شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر جلگه شهرستان دلگان مستقر شده است.

آب و نان نیاز اصلی سیل زدگان سیستانی

این جهادگر با بیان اینکه شناسایی افراد نیازمند یکی از دغدغه های گروه های جهادگر در این منطقه است، تصریح کرد: ان شا الله با رسیدن کمک های نقدی مردم و سایر ارگان ها در تلاشیم تا مشکل آب آشامیدنی و نان مردم این منطقه را برطرف کنیم. نیازهای دیگری مانند وسایل گرمایشی نیز در اولویت بعدی قرار می گیرد که در روزهای آینده تامین خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، سجادی مدیرکل هلال احمر استان سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب گفت:  نیروهای امدادی از ابتدای شروع بارندگی‌ها در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان، درحال خدمت رسانی هستند.
مدیرکل هلال احمر استان سیستان و بلوچستان افزود: خدمات رسانی بهتر امداد رسانی‌های هوایی هم از سه روز پیش در شهرستان‌های کنارک، دشتیاری، زرآباد، قصرقند، نیکشهر آغاز شده وبه تعداد زیادی از مردم بویژه به مادران باردار از طریق بالگرد خدمات ارائه شده است.
سجادی گفت: در سه روز‌گذشته روزانه در مناطق سیل زده، ۱۲ سورتی پرواز حامل مواد غذایی، انجام شده که از این طریق  تعداد هزارو ۸۰۰ بسته غذایی بین مردم در روستا‌هایی که درگیر سیل بودند توزیع شده است.

دیگر خبرها

  • امداد رسانی هلال احمر در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • یگان‌ امدادی سپاه تا پایان خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده حضور دارد
  • یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت
  • تداوم خدمت‌رسانی سپاه به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت
  • حضور یگان‌های امدادی سپاه در مناطق سیل زده تا پایان خدمت رسانی
  • حضور یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی در مناطق سیل زده
  • یگان‌ امدادی سپاه تا پایان خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده حضو دارد
  • آماده باش ارتش و سپاه در مناطق سیل زده /۳ سیل‌زده نجات یافتند
  • تداوم خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان بلوچستان + فیلم