Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@18:36:36 GMT

نشست دیدار و گفتگو با محمدرضا صفدری برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۸۱۳۸

نشست دیدار و گفتگو با محمدرضا صفدری برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست دیدار و گفتگو با محمدرضا صفدری نویسنده و داستان‌نویس روز پنجشنبه 3 بهمن در کافه کتاب ققنوس برگزار می‌شود. این‌نشست با همکاری نشر ققنوس و مجله بخارا برگزار می‌شود.

محمدرضا صفدری در ۵ مرداد ۱۳۳۲ در خورموج به دنیا آمد. از اول دبستان تا کلاس نهم در همان شهر تحصیل کرد. او دوران دبیرستان را در کرمان، بوشهر و برازجان گذاراند و در سال ۱۳۵۱ دیپلم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفدری از سال ۵۱ تا ۵۳ همزمان با گذراندن دوران سربازی، آموزگار روستا بود؛ سپس در کنار کار در آموزش و پرورش در دانشکده‌ هنرهای دراماتیک و هنرهای زیبا در رشته ادبیات نمایشی تحصیل کرد.

وی از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۷ در جلسه‌های داستان‌خوانی پنج‌شنبه‌ها که در خانه‌ هوشنگ گلشیری، و با حضور چند نویسنده جوان تشکیل می‌شد، شرکت می‌کرد و نخستین داستانش  به نام «شب‌نشینی» در سال ۵۴ چاپ شد. سپس داستان‌های دیگرش با عناوین سیاسنبو، اکو سیاه و علو در کتاب جمعه منتشر شد. از دیگر آثار صفندری می‌توان به «تیله آبی» (مجموعه داستان کوتاه) - ۱۳۷۷ انتشارات زریاب، «من ببر نیستم پیچیده به بالای خود تاکم» (رمان) – ۱۳۸۱، «سنگ و سایه» (رمان) – ۱۳۹، «شام آخر» (نمایشنامه)، «شوراب» (نمایشنامه)، «۸ داستان از نویسندگان جدید ایران» با مقدمه هوشنگ گلشیری - انتشارات اسفار، «با شب یکشنبه» (مجموعه داستان کوتاه) انتشارات نیماژ – ۱۳۹۶ اشاره کرد.

میان آثار صفدری، رمان «من ببر نیستم پیچیده به بالای خود تاکم» در سال ۱۳۸۱ از طرف هیئت داوران چهارمین دوره‌ جایزه ادبی مهرگان تحسین شد و همان‌سال در چهارمین دوره‌ جایزه‌ منتقدان و نویسندگان مطبوعاتی به‌عنوان رمان برگزیده معرفی شد.

برنامه دیدار و گفتگو با این‌نویسنده روز پنجشنبه 3 بهمن از ساعت 17 در موسسه فرهنگی هنری ققنوس راوی دوران (کافه کتاب ققنوس) واقع در خیابان وصال شیرازی، جنب خانه سینما، شماره 42 برگزار می‌شود.

کد خبر 4831476 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات ققنوس مجله بخارا ادبیات داستانی گردشگری ادبیات کتاب و کتابخوانی ترجمه سردار سلیمانی رایزنی فرهنگی میراث فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجدید چاپ نشر مرکز خانه کتاب بازار نشر فرهنگستان هنر ادبیات جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۸۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری و رونمایی از، پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت در سالن مرحومه صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور سعید لشکری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی، احمد نوری رییس این جایزه و رییس حوزه هنری اصفهان و حبیب احمدزاده دبیر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در سالن مرحومه صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی همراه است.

نشست خبری مورد اشاره فردا سه‌شنبه ۴ اردیبهشت از ساعت ۱۳ در سالن مرحومه صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ برگزار می‌شود.

کد خبر 6085335 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی + فیلم
  • بحث و گفتگو درباره کتاب «قرآن، هرمنوتیک و باطن در تشیع»
  • پادشاه داستان‌های ترسناک چگونه اولین گام را برداشت؟
  • کتاب‌های ادبیاتی جذاب
  • کتاب های پرفروش سال ۱۴۰۳
  • جنگ موقعیت‌های دراماتیکی برای نوشتن دارد
  • پادشاه داستان های ترسناک چگونه اولین گام را برداشت؟