Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی وقف چی با بیان این که تحریم ها نمی تواند تاثیرگذاری زیادی در اقتصاد گردشگری داشته باشد تصریح کرد: باید با تکیه بر داخل بر ترویج فرهنگ جذب توریست تاکید شود و ظرفیت های جذب توریست را در کشور با آموزش مردم بالا برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، چند روزی است که در فضای مجازی سخن از روزهای بحرانی در حوزه گردشگری به میان آمده و در این زمینه نیز برخی دست اندرکاران این حوزه تحریم، ایران هراسی و سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی را از علل بوجود آمدن مشکلات در این حوزه و کاهش حضور گردشگران می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه گفتگویی داشتیم با یکی از اعضای فراکسیون گردشگری و صنایع دستی مجلس که در ادامه به بیان نظرات این نماینده در خصوص اظهار نظرهای اخیر پرداختیم.

علی وقف چی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اتفاقات اخیر در حوزه گردشگری کشور گفت: استکبار جهانی در چند دهه گذشته با تبلیغات منفی مانند محدودیت های حضور بانوان در جامعه، عدم آرامش و امنیت در کشور همواره به دنبال ایران هراسی بوده است.

وی با تاکید بر این که باید نگاه جهانی را نسبت به کشور تغییر دهیم گفت: باید در عمل با اقدامات مختلف مانند تبلیغات برون مرزی و ... تصویر واقعی و امن کشور و همچنین ظرفیت های بی بدیل کشور در حوزه گردشگری را به جهانیان معرفی کنیم.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس عنوان کرد: یکی از دلایل اصلی تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه مباحث گردشگری کشور بود و انتظار این است که وزارت خارجه نیز در زمینه رایزنی های فرهنگی و اقتصادی خود با عزم و اراده قوی تر نسبت به گذشته خود را نشان دهد.

وقف‌چی با اشاره به ظرفیت های مختلف کشور در حوزه گردشگری اذعان داشت: معتقدیم در شرایط فعلی  نیز با توجه به ظرفیت های زیادی که کشور دارد می تواند در حوزه گردشگری موفق شود چرا که ایران از نظر تنوع صنایع دستی جزء سه کشور اول دنیا، از نظر تنوع زیستی و آثار باستانی جزء ده کشور اول دنیا است و کشوری است که یازده اقلیم متفاوت را در خود جای داده است.

وی با بیان این که تحریم ها نمی تواند تاثیرگذاری زیادی در اقتصاد گردشگری داشته باشد تصریح کرد: باید با تکیه بر داخل بر ترویج فرهنگ جذب توریست تاکید شود و ظرفیت های جذب توریست را در کشور با آموزش مردم بالا برد. همچنین باید مردم را با صنعت توریسم دنیا آشنا کرد.

وقف‌چی با اشاره به ضرورت تشکیل وزارت گردشگری گفت: مجلس بر تشکیل وزارت گردشگری و صنایع دستی تاکید داشت و اکنون نیز انتظار می رود هر چه زودتر آئین نامه های اجرایی آن نیز با رویکردی جدید نوشته و به مرحله اجرا برسد و از ظرفیت قانونی که مجلس در اختیار دولت قرار داده است استفاده شود.

وی با بیان این که بیشترین سهم برای داشتن یک اقتصاد پویا مربوط به  گردشگری است افزود: در شرایط فعلی کشور که به یک اقتصاد پویا و ارزآور نیاز است لازم است دولت توجه ویژه ای به بخش گردشگری داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۸۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی نظارت مالی ذی حسابی‌ها، فضای کسب و کار، مولدسازی و تبصره ۱۸ را از اولویت‌های وزارت اقتصاد بیان کرد و گفت: مهم‌ترین سرفصل مولدسازی است که راه خروج از رکود تورمی معرفی می‌شود زیرا بدون ایجاد تورم و افزایش نقدینگی در اقتصاد تحرک ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضا خواجه نائینی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در آئین تکریم علیرضا عرب‌ها و معارفه ناصر یار محمدیان مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان اصفهان اظهار کرد: مراسم تکریم و معارفه در نظام جمهوری اسلامی فرصتی برای ارائه ایده‌های جدید و تکریم از زحمات گذشته است. و امیدوارم مدیر کل جدید با حمایت استاندار اصفهان در حوزه‌های اقتصادی موفق باشد.

وی با اشاره به سابقه فعالیت مدیر کل جدید امور مالیاتی استان در دانشگاه هنر اصفهان، مرکز پژوهش‌های مجلس و صندوق بیمه حوادث طبیعی یادآور شد: این سابقه نشان‌دهنده دانش و تجربه مدیر کل جدید در زمینه اقتصادی است بت این حال پیشنهاد می‌کنم هر دو ماه یک بار سرفصل اولویت‌های مورد نظر وزیر در حکم معارفه را مرور کنید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی، نظارت مالی ذی‌حسابی‌ها، فضای کسب و کار، مولدسازی و تبصره ۱۸ را از اولویت‌های وزارت اقتصاد بیان کرد و گفت: مهم‌ترین سرفصل مولدسازی است که راه خروج از رکود تورمی معرفی می‌شود زیرا بدون ایجاد تورم و افزایش نقدینگی می‌تواند تحرکی در اقتصاد کشور ایجاد کند.

خواجه نائینی همچنین افزایش سرعت و روال کار در حوزه غیرنقدی را از دیگر اولویت‌های در دستور کار اعلام کرد و ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌ها، توجه به نیروی انسانی در اداره کل اقتصاد دارایی است که تعداد آن‌ها در هر اداره کل به حدود ۱۵۰ نفر می‌رسد بنابراین حرکات مدیران کل بیشتر مورد دید و رصد همکاران قرار دارد.

وی تصریح کرد: در هیچ دوره‌ای بخاطر ندارم بیش از ۵ درصد نیروهای وزارت اقتصاد از بیرون آن آمده جذب شده باشند بر این اساس، توجه به نیروها زمینه را برای ارتقا جایگاه اقتصادی استان فراهم می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به عضویت ۴۰ نفر در شورای معاونان وزارت اقتصاد گفت: بسیاری از این اعضا در استان‌ها نماینده ندارند و اگر موضوع استانی مطرح شود، نماینده وزیر و مدیر کل استان باید آنها را نیز پوشش دهد از جمله مولدسازی، شرکت‌های بیمه و بانک و غیره که این باعث می‌شود بهره‌وری نیرو در اداره کل‌ها بسیار بالا باشد و مدیران کل نیز وظیفه دارند تعاملات خوبی با دستگاه‌های استانی و نمایندگان در تهران داشته باشند.

کد خبر 747757

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد