Web Analytics Made Easy - Statcounter

۷۰ نفر از استادان و نخبگان دانشگاه علم و صنعت با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، ضمن دیدار با آیت‌الله محمدی ری‌شهری، به لباس خدمت افتخاری این بارگاه ملکوتی ملبس شدند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف،۷۰ نفر از استادان و نخبگان دانشگاه علم و صنعت، امروز (سه‌شنبه یکم بهمن‌ماه) با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، ضمن دیدار با آیت‌الله ری شهری، به لباس خدمت افتخاری این بارگاه ملکوتی ملبس شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیت‌الله محمدی‌ ری‌شهری، در این دیدار، با اشاره به اهمیت و جایگاه خدمت به حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: بزرگواری که توفیق خدمتگزاری به آن برای ما حاصل شده، از بزرگان خاندان رسالت(ع) است.

 

آیت‌الله محمدی‌ ری‌شهری با بیان مسئولیت‌های خود به ویژه در دهه اول انقلاب اسلامی اظهار کرد: برکات خدمتگزاری در این مکان مقدس از تمامی مسئولیت‌هایی که اینجانب در نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته‌ام، بیشتر بوده است و امروز این توفیق برای شما اساتید ارجمند حاصل شده، لذا باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

 

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به جایگاه والای حضرت عبدالعظیم(ع) بیان کرد: در میان امامزادگان، تنها امامزاده‌ای که طبق آنچه از امام هادی(ع) نقل شده زیارتش برابر با زیارت سیدالشهداء است، حضرت عبدالعظیم(ع) است. هدف ما در این آستان نورانی، احیای امر اهل بیت(ع) و کمک به زمینه‌سازی فرهنگی حکومت جهانی اسلام و نشر آثار اهل بیت(ع) و رساندن پیام این خاندان به جهانیان است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اهمیت خدمتگزاری به این بارگاه ملکوتی گفت: توفیق خدمت به این سلاله پاک امام حسن مجتبی(ع) موجب برکت زندگی انسان می‌شود که این توفیق امری وجدانی است، ما این احساس را کردیم و ان شاء الله شما نیز احساس خواهید کرد.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) بیان کرد: اساتید دانشگاهی در حوزه تخصصی خودشان با نیت خدمت به حضرت عبدالعظیم(ع) و جد غریب ایشان، حضرت امام حسن مجتبی(ع) بخشی از خدمات خود را به نام خدمتگزار این آستان ارائه کنند، برنامه خدمت افتخاری اساتید دانشگاه علم و صنعت، به عنوان الگوی اولیه بوده و ان شاءالله برای سایر دانشگاه‌های کشور نیز تعمیم داده خواهد شد.

 

آیت‌الله محمدی ری‌شهری در پایان یادآوری کرد: در راستای تحقق بیان مقام معظم رهبری در خصوص بقاع متبرکه که باید قطب فرهنگی شوند، بی شک خدمت به مردم با نام اهل بیت(ع) موجبات تحقق این هدف مهم را فراهم می‌آورد.

 

در ابتدای این دیدار، محمدحسن شجاعی فرد، از خادمان افتخاری این آستان و رابط آستان مقدس با اساتید مفتخر به خدمت در این آستان مقدس، به معرفی اساتید حاضر در جلسه پرداخت.

 

شجاعی‌فرد گفت: در میان ۷۰ استاد توفیق‌یافته به خدمت به آستان حضرت سیدالکریم(ع)، ۱۱ نفر از بانوان، چهره‌های برجسته علمی و اجرایی همچون معاون وزیر علوم و تحقیقات، رئیس دانشگاه علم و صنعت، مدیران ستادی دانشگاه، رؤسای تعدادی از دانشکده‌ها، جمعی از اساتید پژوهشگر برتر دانشگاه و عده‌ای از دانشمندان برتر یک درصد جهان حضور دارند.

 

وی افزود: این اساتید خادم، علاوه بر حضور تشرفی در حرم مطهر، براساس تخصص‌های علمی و فردی، به همکاری و فعالیت در کارگروه‌های تعریف شده به خدمت در آستان مقدس و عامه مردم برای مشاوره‌های تخصصی خواهند پرداخت.

 

در انتهای این مراسم نیز احکام خدمت افتخاری در آستان مقدس توسط آیت‌الله محمدی ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به اساتید و نخبگان دانشگاه علم و صنعت، اعطا شد و در ادامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت‌الله محمدی ری شهری اقامه شد.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد رویداد ملی فهما طرح ملی فهما مسجد خراسان جنوبي رویداد ملی فهما آستان حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام خادم افتخاری آیت الله ری شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۸۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ حال و هوای شب رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) در حرم آن حضرت

مراسم عزاداری شب رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام در حرم مطهر ایشان برگزار شد.

دریافت 7 MB

دیگر خبرها

  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند
  • فیلم/ حال و هوای شب رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) در حرم آن حضرت
  • دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به آیت‌الله رئیسی اعطا شد
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند