Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان های حقوقی، گزارش کمیته میانمار مبنی نبود شواهد و دلایل کافی درباره نسل کشی مسلمانان روهینگیا را نپذیرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، سازمان های حقوقی، گزارش کمیته دولت میانمار درباره نقض حقوق مسلمانان روهینگیا در طول حمله نظامی تابستان 2017 میلادی را نپذیرفتند.

این کمیته در گزارش خود که روز گذشته (دوشنبه 30 دی 1398) منتشر شد، آورده است که برخی از نظامیان مرتکب جنایت جنگی ضد اقلیت مسلمان شدند، اما ارتش هیچ کشتار و نسل کشی را مرتکب نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این گزارش آمده است که شواهد کافی برای نتیجه گیری یا حتی استدلال وجود ندارد، به همین دلیل نسل کشی یک گروه نژادی یا قومی یا مذهبی در ایالت راخین( اراکان) انجام نشده است.

کمیته تحقیقات اعتراف کرده است که نیروهای امنیتی ضد افراد روهینگیا از زور استفاده کردند و جنایت جنگی و نقض خطرناک حقوق بشر را مرتکب شدند؛ همچنین به کشتار روستاییان بی گناه و تخریب منازلشان اقدام کردند؛ اما این جنایت ها را نمی توان نسل کشی دانست.

 

قرار است دیوان بین المللی دادگستری به عنوان یک نهاد قضایی وابسته به سازمان ملل متحد حکم خود را درباره میانمار روز پنجشنبه سوم بهمن 1398 (23 ژانویه 2020) صادر کند.

 

«سازمان میانمار برای روهینگیا» در بریتانیا که یک سازمان حقوقی غیر دولتی است، گزارش کمیته تحقیقات میانمار را محکوم و اعلام کرد: این گزارش تلاشی آشکار و روشن برای زیباسازی چهره ارتش میانمار و منحرف کردن افکار عمومی نسبت به حکم دیوان بین المللی دادگستری است.

«تون خین» سخنگوی این سازمان گفت: گزارش کمیته تحقیقات درباره نقض حقوق بشر در ایالت راخین(اراکان) تلاش جدیدی برای بهبود چهره ارتش میانمار است.

 

از سوی دیگر، «فیل رابرتسون» مسئول دیده بان حقوق بشر گفت: این گزارش تلاش دارد تا برخی از نظامیان را قربانی کند، به جای اینکه فرماندهی نظامی مسئولیت نقض حقوق بشر را بپذیرد.

این مسئول دیده بان حقوق بشر افزود: تحقیقات این کمیته به دور از شفافیت بوده است.

 

از آگوست 2017 میلادی، بیش از 740 هزار مسلمان روهینگیایی به دلیل حملات وحشیانه ارتش و شبه نظامیان بودایی از میانمار به بنگلادش گریختند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد فعالیت های مسجدی کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد رویداد ملی فهما مسجد شهادت سردار سلیمانی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما سازمان های حقوقی میانمار مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۸۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، منابع محلی در این باره گفتند که صدها شهرک‌نشین در دومین روز از ایام عید پسح یهودیان و در سایه تدابیر شدید امنیتی پلیس اسرائیل در قدس اشغالی از سمت باب المغاربه به مسجدالاقصی یورش برده و در صحن‌های آن اقدامات تحریک‌آمیزی انجام دادند.

خبرنگار خبرگزاری الغد در این باره گزارش داد که نظامیان اسرائیلی گروه‌های خبری که در حال پوشش یورش شهرک‌نشبینان بودند را از باب السلسلة دور کرده و ضمن متوقف کردن اهالی قدس، کارت‌های شناسایی آنها را به دقت مورد بررسی قرار دادند.

حرم ابراهیمی
در شهر الخلیل در کرانه باختری نیز نظامیان اسرائیلی، حرم ابراهیمی را به روی مسلمانان بسته و از امروز (چهارشنبه) به مدت دو روز به بهانه اعیاد یهودی آن را به شهرک‌نشینان اختصاص دادند.

معتز ابو سنینة، مدیر حرم ابراهیمی ضمن انتقاد از بسته شدن حرم ابراهیمی به روی مسلمانان، این اقدام را تعرض آشکار به حرمت حرم و نقض تحریک‌آمیز حق مسلمانان در رسیدن به مکان‌های عبادی خاص خود توصیف کرد.

نظامیان صهیونیست، اقدمات امنیتی را شدت بخشیده و همه ورودی‌های الکترونیک منتهی به حرم را به منظور تأمین امنیت مراسم شهرک‌نشینان در عید پسح یهودی در حرم ابراهیمی و اطراف آن بستند.

گفتنی است که حرم ابراهیمی هر سال 10 روز کامل به بهانه اعیاد یهودی به روی مسلمانان بسته می‌شود.
 

دیگر خبرها

  • عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد
  • یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد
  • یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • آمار وحشتناک از ۲۰۰ روز وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی
  • نظریه منسجم فقهی درباره آزادی نداریم
  • حمله نژاد پرستان انگلیسی به زنان محجبه