Web Analytics Made Easy - Statcounter

امسال آمار غرق‌شدگی  در برخی استان‌ها از جمله اصفهان به ۲ برابر پارسال رسید که بسیاری از آنها در استخرهای کشاورزی و آبیاری، کانال‌های آب و رودخانه‌ها اتفاق افتاد.

در نیمه نخست امسال نزدیک به ۶۰ مورد غرق‌شدگی در منابع آبی مختلف استان اصفهان مانند رودخانه، استخرهای کشاورزی و باغ‌ها، کانال‌های انتقال آب و مخزن ذخیره سد رخ داد که نزدیک به ۳۵ نفر جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایلخان نوری روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: همه استخرهای عمومی در کشور زیر نظارت و کنترل هیات‌ها و فدراسیون نجات غریق و غواصی هستند اما در برخی موارد شاهد غرق شدن مردم در دریا، رودخانه‌ها و استخرهای آبیاری به‌دلیل آشنا نبودن با فنون شنا و غریق نجات هستیم.

وی با بیان‌اینکه استخرهای عمومی دارای منجی تحت نظارت است و باید پاسخگو باشد، اظهار داشت: اما در استخرهای باغی و کشاورزی، کسی حضور ندارد و  وظیفه ما این است که برای همگانی کردن ورزش نجات غریق یعنی آشناکردن عموم مردم با آن اقدام کنیم.

نوری با تاکید براینکه طبق قانون وزارت ورزش، همه اماکن آبی که مردم به‌صورت عمومی استفاده می‌کنند باید دارای منجی غریق باشد، اضافه کرد: اگر این اماکن دارای منجی نباشد، اجازه فعالیت و بازگشایی ندارد.

وی با اشاره به‌اینکه گواهینامه نجات غریق برای افراد ۱۸ سال و بالا صادر می‌شود، تصریح کرد: ما برای همگانی کردن این رشته در چند سال گذشته برنامه‌های زیادی برای کودکان و نوجوانان با همکاری آموزش و پرورش اجرا کردیم و با دانشگاه‌ها نیز تعامل خوبی در این زمینه داریم.

نوری به حدود۲۰۰ هزار نجات غریق و نیروی متخصص در این زمینه در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ما از لحاظ نیروی انسانی و متخصص نجات غریق نسبت به تعداد استخرهای عمومی، مشکلی در استان‌ها نداریم و باید روی کیفیت آموزش و توانمندسازی هرچه بیشتر آنها کار کنیم.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی تاکید کرد: لازم است با کسانی که در زمینه استاندارد نجات غریق تخلف می‌کنند، برخورد قاطع صورت گیرد، به‌عنوان مثال باید با مدیریت استخری که به‌جای ۳ یا ۴ منجی از یک نفر استفاده می‌کند یا منجیانش برگه آمادگی ندارند، برخورد شود.

وی گفت: نجات جان انسان‌ها در این زمینه مطرح است و اگر اتفاقی بیفتد ما باید پاسخگو باشیم.

وی در پاسخ به ایرنا، استاندارد حضور منجیان غریق در استخرهای عمومی را حداقل سه منجی به ازای مساحت ۱۲.۵ در ۲۵ متر اعلام کرد.

نوری همچنین با اشاره به عضویت فدراسیون نجات غریق و غواصی ایران در ۲ فدراسیون جهانی غواصی(CMAS) و نجات غریق(I LS) خاطرنشان کرد: هر ۲ فدراسیون در فهرست ورود به المپیک قرار دارند و امیدواریم ایران نیز حضوری قوی در آن داشته باشد.

وی با بیان‌اینکه ایران از سال ۲۰۱۰ در مسابقات جهانی حضور مداوم دارد، افزود: این مسابقات در سطح بالایی برگزار می‌شود و ما ۲ قهرمان بین‌المللی نجات غریق داریم.

حدود ۲۰۰ هزار نجات غریق و نیروی متخصص در این زمینه در کشور وجود دارد که نزدیک به چهار هزار نفر از آنها در استان اصفهان هستند.

برچسب‌ها فدراسیون نجات غریق اصفهان شنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون نجات غریق اصفهان شنا فدراسیون نجات غریق اصفهان شنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ کاظمی در اولین نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان افزود: طبق آمار منابع رسمی روند رشد آسیب‌های اجتماعی در استان قزوین متوقف شده است، در بسیاری از مولفه‌ها در مقیاس آمار‌های کشوری و در مقایسه با جمعیت استان قزوین وضعیت بهتری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد که این روند باید با برنامه ریزی در سال جدید هم دنبال شود.


وی اضافه کرد: در تعطیلات نوروز با کاهش برخی از جرائم در قزوین روبه‌رو بودیم، مثلا در قزوین بیش از ۳۰ درصد جرایم مهم از جمله سرقت کاهش پیدا کرده است که مهمترین علت این توفیق مدیریت معتادان متجاهر بود.
معاون استاندار با اشاره به محل در نظر گرفته شده برای ساخت کمپ ماده ۱۶ جهت نگهداری و درمان معتادان به ویژه معتادان متجاهر گفت: برای ضمانت اجرایی تصمیمات، شهرداری تعهد دارد که ۵ هکتار زمین برای ساخت این کمپ اختصاص دهد.


کاظمی تاکید کرد: این مسئله باید رسیدگی و این کمپ طبق موارد تعیین شده ساخته شود چراکه ایجاد اشتغال برای معتادان متجاهر باعث عدم بازگشت معتادان به انجام جرائمی مانند سرقت می‌شود.

دیگر خبرها

  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • پذیرفته شدگان استخدامی آموزگاری فردا مشخص می شوند
  • اردوی آماده‌سازی تیم ملی نجات غریق در تهران برگزار شد
  • ۴۲هزار نفر در اصفهان زیرپوشش کلاس‌های سوادآموزی قرار گرفتند
  • استانداردترین روش‌های غریق نجات توسط ناجیان استفاده می شود
  • حقوق ناجیان غریق سواحل دریایی کشور چهار برابر افزایش یافت
  • انتصاب ۲ عضو جدید در هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • جزییات دوره‌های آموزش تخصصی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱
  • پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش چه اقداماتی انجام دهند؟
  • نکات مهم گزینش برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار