Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا نصیری روز سه‌شنبه در سی و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم درسالن جلسات هیات مدیره شهرک صنعتی شکوهیه اظهار داشت: سال گذشته این نرخ افزایش ۱۵ درصد بود، و همه ساله نیز شاهد افزایش این اعتبارات هستیم ولی طی ۱۰ ساله گذشته اعتبارات گاز استان در بخش صنایع تا این اندازه افزایش پیدا نکرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این اقدام را مرهون تلاش‌ها و پیگیری‌های شدید استانداری و نمایندگان قم دانست و گفت: درحال حاضر بخش عمده‌ای از آن جذب شده و ما برای افزایش ظرفیت گاز شهرک‌های صنعتی‌ استان درحال تامین ملزومات پروژه‌ها از قبیل زمین احداث ایستگاه های فشار قوی و لوله های فشار قوی هستیم، و امیدواریم فرصت خوبی برای رونق تولید و اشتغال فراهم شود.

نصیری گفت: اولویت هزینه این اعتبارات توسط استاندار تعیین می‌شود، ولی بیشتر بر روی فاز سه شهرک صنعتی شکوهیه، فاز ۲ شهرک صنعتی محمود آباد و احداث شهرک صنعتی جدید الغدیر متمرکز می‌باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه درشهرک‌های صنعتی شکوهیه و محمود آباد هیچ واحدی نداریم که مشکل گاز داشته باشد، افزود: مشکل گاز این شهرک‌ها از طریق بازنگری و تجدید ممیزی برطرف شده‌است.

نصیری درعین حال خاطرنشان کرد: در این شهرک ۹۶ واحدصنعتی جزء، بیش از ۲۴ ماه بدهی خود را پرداخت نکردند و ۱۰ واحد عمده نیز مبلغ چهار میلیارد ریال بدهکار هستند، و ما بر اساس مقرراتی که داریم باید این اشتراک را جمع‌آوری کنیم.

وی گفت:‌ اینکه ظرفیت گازی را داشته باشیم و استفاده نکنیم و در بخش دیگر مردم منتظر باشند، عادلانه نیست.

مدیرعامل گاز قم همچنین بیان کرد: هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعب گاز در شهرک‌های صنعتی قم بلوکه شده و در صورت آزاد سازی آن، دیگر نیازی به توسعه شبکه گاز رسانی در شهرک های صنعتی قم وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم نیز در این جلسه با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ مگاوات برق به واحدهای تولیدی شهرک شکوهیه فروخته شده و این دو برابر کل ظرفیت این شهرک است، گفت: بیش از ۸۰ درصد پُست‌های برق ظرفیت دارند، و در فصول گرم سال نیز حداکثر مصرف صورت می گیرد.

مهدی آهنین پنجه با بیان اینکه ما حتی به واحدهایی که زیر۲ مگاوات هستند نیز برق می‌فروشیم، گفت: مطابق بررسی‌های انجام شده مصرف برق ۱۰۰ کارخانه درشهرک شکوهیه صنعتی صِفر است، و باید صنعتگران را به سمت استفاده از این ظرفیت هدایت کنیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 اشتغال برق زمین قم گاز قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۸۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ نفر دیگر در پرونده فساد شهرک صنعتی و شرکت عمران پرند

محمد یوسف‌وند در گفتگو با خبرنگار مهر از دستگیری یکی از مدیران سابق شرکت خدماتی خصوصی فاز یک شهرک صنعتی پرند و دو پیمانکار بانفوذ شرکت عمران پرند به اتهامات مالی خبر داد.

وی اظهار کرد: در ادامه مبارزه با تخلفات مالی و پرونده‌های قبلی، طی روزهای اخیر یکی از مدیران سابق شرکت خدماتی غیر دولتی فاز یک شهرک صنعتی پرند به اتهام تخلفات مالی و سو استفاده از موقعیت خود دستگیر و روانه زندان شد.

دادستان عمومی و انقلاب رباط کریم در ادامه گفت: به دنبال پرونده‌های تخلفات مالی و دستگیری مدیرعامل سابق شرکت عمران دو نفر از مهم‌ترین و بانفوذترین پیمانکاران شرکت عمران پرند به علت اتهامات مالی نیز دستگیر و روانه زندان شدند.

یوسف‌وند در ادامه گفت: پرونده تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد و احتمال دستگیری‌های جدید هم دور از انتظار نیست.

بر اساس این گزارش، در سال گذشته و در پی مبارزه دستگاه قضائی با فساد، بیش از ۲۰ مدیر و کارمند در رباط کریم و پرند دستگیر شدند.

کد خبر 6082400

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم
  • پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران
  • سرمایه‌گذاری عظیم برای انتقال آب به شهرک‌های صنعتی
  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • دستگیری ۳ نفر دیگر در پرونده فساد شهرک صنعتی و شرکت عمران پرند
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌ خالی شهرک‌های صنعتی خوزستان برای رشد کسب و کارها
  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید