Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@09:35:20 GMT

تایوان از چین به پاپ شکایت کرد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۸۸۱۸

تایوان از چین به پاپ شکایت کرد

رئیس‌جمهوری تایوان در نامه‌ای به پاپ از فشارهای چین بر کشورش شکایت کرد و گفت: چین به دنبال تهدید دموکراسی و آزادی های تایوان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، واتیکان یکی از ۱۵ کشوری است که روابط دیپلماتیک با تایوان دارد و تنها کشور اروپایی است که دارای این روابط است اما تایوان نگران اقدامات واتیکان درباره عادی سازی روابط با چین به ویژه پس از انتصاب اسقف‌ها در ۲۰۱۸ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین فشارها بر تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان را که موفق شد در ماه جاری میلادی با پیروزی بر رقیبش بار دیگر در این سمت انتخاب شود، افزایش داده است.

تسای می گوید، تایوان یک کشور مستقل است.

تایوان امیدوار به یک راه حل صلح آمیز با چین است و در همین راستا، تسای نامه‌ای به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان نوشت که در آن آمده است: در حال حاضر، گفتگو در سراسر تنگه تایوان با اختلافاتی روبروست. مساله اصلی این است که چین تمایلی به دست کشیدن از کنترل تایوان ندارد. چین به تهدید آزادی‌های دموکراتیک و حقوق بشر تایوان با تهدید به استفاده از زور علیه این کشور، انتشار اخبار جعلی، حملات سایبری و ابزار دیپلماتیک ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: با وجود این سرکوب شدید، تایوان به سمت جلو در حرکت است، با کشورهای دیگر همکاری می کند و سایر کشورهای دموکراتیک هم آن را به عنوان بهترین شریک برای حفظ صلح و ثبات به رسمیت می‌شناسند.عملیات اخیر نظامی چین و مانورهای آن در تنگه تایوان و مناطق اطراف باعث ناآرامی در منطقه و افزایش بی اعتمادی بین المللی به آن شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تايوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۸۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد

سیدابراهیم رئیسی در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر پاکستان با بیان اینکه تدوام همکاری بین دو کشور در جهت منافع دو کشور تعریف می‌شود، اظهار کرد: ما مایل به ارتفای این روابط در سطوح بالا میان دو کشور هستیم. سطح روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور قابل قبول نیست و در گام اول ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

رئیس‌جمهوری همچنین با ابلاغ سلام رهبری انقلاب و ملت ایران به مردم پاکستان، اظهار کرد: به مردم پاکستان که همواره از اسلام و ارزش‌های اسلامی دفاع و مردم مظلوم غزه و فلسطین حمایت کردند و در خیابان‌های این کشور، آزادی قدس شریف را فریاد زدند و به مردمی که همیشه از حق و عدالت دفاع کرده‌اند و می‌کنند سلام و درود می‌فرستیم.

وی افزود: برای مردم و دولت پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی و کودک‌کشی و نسل‌کشی‌ای که به دست جنایتکار رژیم صهیونیستی با حمایت غربی‌ها و آمریکا در غزه انجام می‌شود، به ستوه آمدند و عدالت را فریاد می‌زنند، همواره احترام قائلیم و مواضع آنها را ستودنی می‌دانیم. 

رئیس دولت سیزدهم ادامه داد: آنچه که امروز مردم دنیا را غصه‌دار کرده این است که سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های به‌ظاهر مدافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده‌اند. سازمان ملل کارآمدی خود را از دست داده و شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد. مردم مسلمان ایران و پاکستان و مردم آزاده جهان همه به ستوه آمده‌اند، اما یقین داریم موضع امت اسلامی و مردم ایران و پاکستان و ملت مقاوم فلسطینی‌ها پاسخ خواهد داد و حتماً زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد.

رئیسی تاکید کرد: ایران و پاکستان فقط همسایه نیستند، بلکه روابط دو کشور تاریخی، تمدنی و عمیقاً اعتقادی و دینی است. امری که ملت بزرگ ایران را با ملت بزرگ پاکستان پیوند می‌دهد اعتقادات و باورهاست و این پیوند ناگسستنی است.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار بین ایران و پاکستان وجود دارد، اظهار کرد: حتماً تبادل این ظرفیت‌ها می‌تواند در جهت منافع دو کشور به کار گرفته شود. در نشست‌های مشترک با نخست‌وزیر پاکستان تصمیم گرفتیم روابط دو کشور را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگی و در همه سطوح ارتقا ببخشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: به هیچ وجه نمی‌توان بین ملت پاکستان و ایران جدایی انداخت
  • رئیسی: ایران امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟
  • سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان سبب ارتقای روابط دو طرف در حوزه انرژی می‌شود
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان
  • سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • تعاملات اقتصادی با پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • پکن میزبان مقامات ارشد دریایی ۳۰ کشور
  • رئیسی دوشنبه به پاکستان سفر می‌کند
  • بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود