Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@17:16:25 GMT

قاسم سلیمانی جلوی کودتا را در ترکیه گرفت

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۸۸۲۷

قاسم سلیمانی جلوی کودتا را در ترکیه گرفت

او همچنین تاکید کرد پروژه ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی یک پروژه صهیونیستی بود که به دست دولت امپریالیستی آمریکا که کاملا تحت نفوذ صهیونیست‌هاست به اجرا درآمد.

به گزارش مشرق، مدیر شبکه تلویزیونی قدس ترکیه در اظهاراتی در یک برنامه تلویزیونی گفته است نقش سردار شهید "قاسم سلیمانی" فرمانده ترور شده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جلوگیری از موفقیت کودتاچیان در ماجرای کودتای نافرجام تابستان سال ۲۰۱۶ ترکیه، بسیار کلیدی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 "نورالدین شیرین" مدیر شبکه تلویزیونی"قدس" ترکیه، در اظهارات ۱۳ روز پیش خود در یک برنامه زنده تلویزیونی این مطلب را بیان کرده است.

او در مصاحبه با برنامه زنده " بولوشما نوکتاسی" در شبکه "۵ " ترکیه، با اعلام این مطلب گفته است: سردار سلیمانی در ماجرای کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ یک‌ تنه جلوی طرح آمریکایی- صهیونیستی- سعودی برای براندازی حکومت ترکیه ایستاد.

او گفت اگر ۸۰ و چند میلیون شهروند ترکیه را جستجو کنید از ژنرال‌هایش گرفته تا سیاستمداران کراواتی‌اش، کاری موثر شبیه این سردار کرمانی – ایرانی (سردار شهید سلیمانی) برای دفاع از ترکیه در برابر طرح کودتای امپریالیستی- صهیونیستی نمی‌توانید پیدا کنید.

"نورالدین شیرین" در برنامه "بولوشما نوکتاسی" شبکه تلویزیونی ۵ ترکیه

او بدون اشاره به جزییات بیشتر گفت: رجب طیب اردوغان خود به خوبی می‌داند نقش سردار سلیمانی در به شکست کشاندن کودتاچیان در ترکیه چه بوده است و به همین خاطر در اظهار نظر خود درباره ترور او گفته است: او به طور مستقیم به رهبری ایران وصل بود و به طور طبیعی ترور او از سوی آمریکا بی‌پاسخ نخواهد ماند.

نورالدین شیرین با تاکید بر اینکه سردار شهید قاسم سلیمانی تنها متعلق به ایران نبود گفت او فرمانده‌ لایق امت اسلام و جبهه مقاومت ضد صهیونیستی بود و به همین خاطر سال‌ها بود که در لیست ترور رژیم اسراییل قرار داشت.

او همچنین تاکید کرد پروژه ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی یک پروژه صهیونیستی بود که به دست دولت امپریالیستی آمریکا که کاملا تحت نفوذ صهیونیست‌هاست به اجرا درآمد.

او گفت: فقط کافی است اظهارات "آویگدور لیبرمن" (رهبر حزب افراطی اسراییل خانه ما و وزیر دفاع سابق اسراییل) را به یادآورید که گفته است: اسراییل ۳ مشکل اصلی دارد: ایران، ایران و ایران.

این شخصیت رسانه‌ای ترکیه تاکید کرد به گفته لیبرمن، رژیم اسراییل در هر نقطه‌ای از منطقه از غزه گرفته تا لبنان و از سوریه گرفته تا یمن نقش شهید سلیمانی را به عنوان فرمانده‌ سازمان دهنده جبهه مقاومت ضداسراییلی مشاهده می‌کرد.

منبع: عصر ایران

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا سردار حاج قاسم سلیمانی لیبرمن آویگدور لیبرمن ترکیه کودتا رجب طیب اردوغان سردار شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۸۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «نبرد ما با دشمن و حضور ما در میادین جنگ تا زمانی که ظلم و تجاوزگری وجود داشته باشد، ادامه خواهد داشت.» این جمله مربوط به فرمانده جبهه مقاومت سردار شهید «سیدمحمد حجازی» است. فرمانده‌ای که رفیق حاج قاسم بود. او بعد از ظهور داعش، برای مقابله با این جریان تکفیری از سال ۱۳۹۳ پا به پای حاج قاسم در جبهه مقاومت حضور داشت.

بنابر گزارش فارس، عملکرد سردار حجازی در سالهای مبارزه با داعش سبب شد تا نام او را در لیست تحریم‌ها و لیست ترور رژیم صهیونیستی قرار دهند. حتی یک سریال آمریکایی و ضدایرانی ساخته شد که نام یکی از شخصیت‌ها سردار حجازی بود.

در سریال ضدایرانی هوملند، یکی از شخصیت‌ها به اسم مجید جوادی با نام مستعار «سردار حجازی» به عنوان یکی از فرماندهان ارشد سپاه معرفی و بسیاری از اقدامات تروریستی خارج از ایران به وی نسبت داده می‌شد. در حالی که سردار حجازی شخصیتی بود که رفت تا با گروهک تروریستی داعش مبارزه کند و ریشه ظلم و تجاوزگری را برچیند.

او مرد مجاهد و خستگی‌ناپذیری بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و غائله شمالغرب کشور، به آنجا رفت، وقتی هم که جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران شروع شد، راهی جبهه جنوب شد. او در هشت سال دفاع مقدس مسئولیت‌های متعددی داشت و در برهه‌ای هم مسئول اعزام نیرو به جبهه بود؛ سردار حجازی در طول اعزام به جبهه چندین بار مجروح شد و تا زمان شهادتش از عوارض بمب‌های شیمیایی در جنگ، رنج می‌برد.

پس از جنگ تحمیلی تا زمان شهادتش مسئولیت‌های دیگری بر عهده گرفت که می‌توان به فرماندهی بسیج، جانشین ستادکل نیروهای مسلح، جانشین سپاه نیروی قدس اشاره کرد. یکی از کارهای مهم او بسیج که در راستای اهداف انقلاب اسلامی انجام داد، ایجاد بسیج سازندگی و تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی بود.

سردار حجازی از اعضای هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) بود که مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دولتی را در دانشگاه تهران و دکترای مدیریت استراتژیک را در دانشگاه عالی دفاع ملی تحصیل کرد.

همسر سردار شهید حجازی درباره اعزام به لبنان، می‌گوید: «زمانی که قرار بود، به سردار حجازی مسئولیت نیروی قدس در لبنان را بدهند، با من مشورت کرد و گفت: نظر حضرت آقا هست که من بروم. من هم گفتم وقتی نظر حضرت آقا هست، برویم، من هم تابع و همراهت هستم. من و سردار حجازی به لبنان رفتیم و چند سال در آنجا بودیم. طوری که وقتی به همراه شهید حجازی به لبنان رفتیم، یک نوه داشتیم، زمانی که برگشتیم، ۶ تا نوه شده بودند.»

این فرمانده جبهه مقاومت ۲۹ فروردین سال ۱۴۰۰ بر اثر عارضه قلبی و عوارض ناشی از جنگ با مسئولیت جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۶۵ سالگی به شهادت رسید.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896412

دیگر خبرها

  • در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک هایی استفاده شد؟
  • سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت
  • سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • چرا نام سردار شهید حجازی در لیست ترور اسرائیل بود؟! + فیلم
  • عکس العمل فرمانده ارتشی وقتی حس کرد کسی شده است!
  • «خدا رو شکر بین لشکر عشق هنوز قاسم سلیمانی زیاده»
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت