Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاج قاسم، خود واقعی هر ایرانی و هر مسلمان انقلابی در فراتر از مرزها، بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس، تعیین سازوکار اخذ مالیات خروج از کشور، مردم باید دارای ارزانترین مسیر خدمات الکترونیکی باشند در برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۳۰ دی ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج قاسم، خود واقعی هر ایرانی و هر مسلمان انقلابی در فراتر از مرزها بود

« محمد حسین صفار هرندی» شب گذشته (دوشنبه 30 دی) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به تحلیل شخصیت و ویژگی های سردار شهید قاسم سلیمانی پرداخت و با اشاره به اینکه با این شهید سابقه آشنایی طولانی دارد که از اواخر دهه 50 در کرمان شروع می شود، گفت: در تحلیل شخصیت این شهید از نگاه دیگران به وی استفاده می کنم. در مراسم تشییع شهید سپهبد قاسم سلیمانی؛ ذهنیات، علایق و تفکرات مختلف رنگ باخته بود و حاج قاسم، خود واقعی هر ایرانی و هر مسلمان انقلابی در فراتر از مرزها بود.

 

تحلیگر مسائل سیاسی با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم تشیع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: جمعیتی که او را بدرقه کردند یا برایش یادبود و مراسم تشییع نمادین گرفتند؛ یکپارچگی و انسجام حول این شخصیت ایجاد کردند. همه مردم با شرکت در این مراسم خودشان را در اوج فرزانگی، ابهت، شکوه و جوانمردی می دیدند.

 

وی با اشاره به اینکه مردم سردار سلیمانی را ضریب بالایی از خود می دانستند، گفت: مردم با این شهید همذات پنداری می کردند و این نوع تفکر برای کسی که دور از دسترسشان است این حس را به آنها القا می کرد که در مراسم خودشان شرکت کرده اند.

 

ادامه بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس

جلسه علنی صبح امروز سه شنبه اول بهمن به ریاست علی لاریجانی آغاز شد. امیرحسین قاضی زاده هاشمی دستور جلسه امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح یک ‌فوریتی الحاق موادی به قانون نحوه اجرای اصل چهل ‌و نهم (۴۹) قانون ‌اساسی ‌جمهوری‌ اسلامی ‌ایران

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری‌- صنعتی و  12 منطقه‌ ویژه اقتصادی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح ایجاد مناطق ویژه اقتصادی

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه حمایت از محیط ‌بانان و جنگل ‌بانان

گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی در مورد طرح‌ مستثنی ‌شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام بانک های تجاری ‌غیردولتی

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد

گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح الزام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حمایت از ساخت فیلم‌ های ضد آمریکایی.

 

سازوکار اخذ مالیات خروج از کشور تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه  جلسه علنی صبح امروز(سه شنبه یک بهمن) مجلس شورای اسلامی و در ماده ۳۲ لایحه مالیات بر ارزش افزوده مصوب کردند، نقل و انتقال انواع خودرو و موتورسیکلت به استثنای ماشین‌های راه‌سازی، کارگاهی، معدنی، کشاورزی و شناورها مشمول مالیات نقل و انتقال به شرح زیر می‌باشد:

تولید داخل به میزان یک درصد و وارداتی دو درصد به ماخذ مذکور در تبصره یک ماده ۳۰ این قانون برای سال تولید ماخذ محاسبه مالیات موضوع این ماده تا ۶ سال پس از سال تولید سالانه ۱۰ درصد همان ماخذ کاهش می‌یابد و برای سال‌های ششم به بعد ۴۰ درصد ماخذ یاد شده است.

براساس تبصره ۱ این ماده ثبت سند، انتقال وسائط نقلیه توسط دفاتر اسناد رسمی و یا تعویض پلاک توسط نیروی انتظامی منوط به پرداخت مالیات نقل و انتقال موضوع این ماده و به ترتیبی است که سازمان مقرر می‌کند. مراجع مذکور در صورت تخلف از این حکم ملزم به پرداخت دو برابر مالیات پرداخت نشده هستند.

طبق  تبصره ۲ این ماده اولین انتقال خودرو از کارخانجات سازنده و یا مونتاژکننده داخلی و یا واردکنندگان (نمایندگی‌های رسمی شرکت‌های خارجی) به خریداران و همچنین هرگونه انتقال به صورت صلح و هیه به نفع دولت مشمول پرداخت مالیات نقل و انتقال موضوع این ماده می‌شود.

براساس تبصره ۳ این لایحه نقل و انتقال انواع خودروها و موتورسیکلت با پلاک انتظامی مناطق آزاد تجاری – صنعتی مشمول مالیات موضوع این ماده نمی‌شود.

وکلای ملت در ماده ۳۳ این  لایحه مالیات مقرر کردند،سازمان مالیاتی مکلف است بابت خروج هر مسافر ایرانی به جز موارد تبصره ۳ این ماده از مرزهای هوایی، دریایی و زمینی وجوهی را به عنوان مالیات از مسافران دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نمایند.

میزان مالیات مذکور در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌گردد.

براساس تبصره ۱ این ماده دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت، خدمه وسائل نقلیه عمومی زمینی و دریایی و خطوط پروازی، دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور، بیمارانی که با مجوز شورای پزشکی جهت درمان به خارج از کشور اعزام می‌گردند و دارنده پروانه گذر مرزی و مرزنشینان، جانبازان انقلاب اسلامی که برای معالجه به کشورهای دیگری اعزام می‌شوند، زائران ایرانی که در ایام اربعین حسینی به مقصد عراق از کشور خارج می‌شوند و ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کارنامه شغلی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند از پرداخت مالیات موضوع این ماده مستثنی هستند.

 

تمامی اخبار شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان توسط مراجع رسمی منتشر می‌شود

دبیرخانه شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، در پیامی اعلام کرد، تمام اخبار این شورا از طریق کانال تلگرامی به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

متن پیام به شرح زیر است:

از آنجا که برخی افراد و گروه‌ها و یا رسانه‌ها اقدام به انتشار لیست‌های جعلی به نام ائتلاف اصلاح طلبان نموده اند، دبیرخانه شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان مجددا ضمن تاکید بر مواضعی که در آخرین بیانیه این شورا صراحتاً به آن پرداخته شد، به اطلاع می‌رساند طبق راهبرد مصوب و بر اساس ارزیابی‌ها و اطلاعاتی که تاکنون به دست ما رسیده است، امکان ارائه لیست ائتلافی از جانب این جبهه سلب شده و همچنان در حال بررسی و پیگیری نتیجه اعتراض‌ها به رد صلاحیت‌ها هستیم. بنابر این لیست‌هایی که با این عنوان منتشر می‌شود، فاقد اعتبار و صرفاً گمانه زنی‌های افراد و گروه‌های خاص است.

بدیهی است کماکان منبع انتشار اخبار رسمی شورای عالی جبهه اصلاح طلبان کانال تلگرامی به آدرس https://t.me/shorali است و هر نوع خبر، اطلاعیه و یا موضعی از جانب این جبهه ابتدا در این کانال تلگرامی درج می‌شود.

دبیرخانه شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان

اول بهمن ماه ۱۳۹۸

 

مردم باید از ارزانترین و کوتاه ترین مسیر، خدمات الکترونیکی دریافت کنند

حجت الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه (اول بهمن) در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: کارهای زیادی در این مدت  انجام شده است. کارت ملی را هوشمند کردیم و 2 الی 3 ساعت وقت مردم را گرفتند تا کارتی را صادر کنند اما متاسفانه شاهدیم همچنان مردم برای مراجعه به برخی ادارات، ناچارند چندین برگ کپی مدارک همراه خود ببرند.

رئیس جمهوری اظهارداشت: این کارت ملی هوشمند درست شده که دیگر کپی مدارک از مردم نخواهند و با یک شماره کارت ملی همه اطلاعات مورد نیاز، قابل دسترس باشد.

دکتر روحانی دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات را موظف به ارائه گزارش هفتگی از روند تسریع در اجرای دولت الکترونیک و هماهنگی میان وزارتخانه ها و رفع مشکلات احتمالی کرد و اظهارداشت: باید مشکلات این دولت الکترونیک را ظرف 6 الی 7 ماه آینده حل کنیم یعنی سال آینده به نقطه ای برسیم که اعلام کنیم به دولت الکترونیک رسیده و این مشکلات را رفع کرده ایم.

رئیس جمهور گفت: دولت الکترونیک گامی با اهمیت در مسیر خدمت به مردم و مبارزه با فساد و نشانه ای از مدرن شدن دولت اسلامی ما است.

رئیس جمهور اظهارداشت: "می‌خواهیم کار مردم، وقتی در اداره‌ای وارد می‌شوند. پیشخوان و میز خدمت فقط با یک کارت انجام گیرد. هیچ چیز دیگری نیاز نباشد. فقط یک کارت همراهش است. همه کار با آن کارت باید انجام بدهد، اگر مجوز روزنامه هم می‌خواهد بگیرد، با آن کارت باید انجام بگیرد. بیمه، مالیات بشود و یا اعتراض کند با همان کارت. هیچ چیز دیگری نیاز نباشد".

دکتر روحانی اهمیت دولت الکترونیک در حوزه بهداشت و درمان را مورد اشاره قرار داد و گفت:مثلاً در حوزه بهداشت و درمان که در این حوزه روی بحث دولت الکترونیک خیلی هم کار شده، بنا بود که سیستم پرونده الکترونیکی سلامت فعال شود تا همه امور درمانی در چارچوب همان کارت هوشمند سلامت انجام گیرد.

 

سخنان مقام معظم رهبری نویدبخش و امیدآفرین بود

بهروز نعمتی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: صحبت های مقام معظم رهبری با توجه به اتفاقات نظیر شهادت سردار سلیمانی و حادثه سقوط هواپیما لازم و ضروری بود و اتفاقا این صحبت ها بسیار نویدبخش و امیدآفرین بود.

 

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق فرموده معظم له ما باید با اقتدار برای کشور برنامه ریزی کنیم، مشکلات را حل کنیم و در مورد مسایل معیشتی و اقتصادی مردم برنامه ریزی و راهکار مناسب داشته باشیم. نظرات ایشان در این رابطه بسیار دقیق بود، مسئولان نظام از قوای سه گانه و سایر ارکان باید با هم فعال شوند تا مشکلات معیشتی مردم حل شود.

 

وی تصریح کرد: معظم له صحبت در رابطه با انتخابات را به آینده ای نزدیک موکول کردند اما با توجه به اینکه حضور مردم می تواند در انتخابات نوعی کمک کننده به شرایط کشور باشد لذا ایشان فرمودند که یکی از مواردی که همواره دشمن به دنبال آن بوده است، حضور کمرنگ مردم در صحنه بوده است که ما امیدواریم مردم با حضور و مشارکت جدی در انتخابات این بار نیز نشان دهند که پشت سر انقلاب و نظام ایستاده اند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما معتقدیم این حضور باید تعریف شده باشد و از هر جناح و طیفی افراد بتوانند خود را در معرض آرای مردم قرار دهند چرا که این موضوع تحکیم بخش وحدت ملی ما خواهد بود.

 

کمک رسانی به ۵۰۰ تا ۶۰۰ روستای مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان به سختی انجام می شود

علیم یارمحمدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به کمک رسانی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان گفت: کمک رسانی ها از سوی نهادهای مسئول طبق روال ادامه دارد و امیدواریم در مورد مناطقی از استان که کمک رسانی به آنها به دلیل انسداد جاده ها و راه ها مشکل است، نیز هرچه سریع تر آغاز شود.

 

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر راه دسترسی به 500 الی 600 روستا در مناطق سیل زده به سختی انجام می شود و حتی امکان اینکه هوانیروز و بقیه قسمت ها بتوانند از طریق هوایی خدماتی برسانند نیز مقدور نیست.

 

وی ادامه داد: البته مسئولان باید در رابطه با چاره اندیشی جدی انجام شود و کار مداوم در این زمینه صورت گیرد. این مناطق عمدتا مناطقی بوده اند که در رابطه با بحث آلودگی آب نیز در گذشته با مشکل مواجه بوده اند، باید برای آنها چاره اندیشی ویژه شود.

 

وی تاکید کرد: از دستگاه های دولتی انتظار داریم که کمک رسانی به این مناطق را به صورت ادامه دار انجام دهند و از دستگاه های حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی نیز می خواهیم که مردم سیستان و بلوچستان را که طبق آمار بالغ بر 70 درصد آنها زیر فقر امنیت غذایی قرار دارند در بحث کمک های معیشتی و اقتصادی مورد توجه قرار دهند.

 

اروپایی ها در مقام مدعی نیستند/ مکانیسم ماشه فرصت مناسبی برای بیان استدلال های ایران است

علی نجفی خوشرودی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به تهدید اروپایی ها مبنی بر اجرای مکانیسم ماشه گفت: مکانیسم ماشه مکانیسم حل و فصل اختلافات بین طرف های برجام است که در ماده 36 و 37 برجام در مورد آن تصریح شده است و اتفاقا مطلب جدیدی نیست.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایران زمان طولانی ای است که این مکانیسم را در دستور کار خود گذاشته است، به درخواست ایران کمیسیون مشترک برجام میان ایران و 5+1 تشکیل شد و اتفاقا با توجه به خروج آمریکا از برجام جلسات وزرای امور خارجه نیز در همین زمینه برگزار شد و همین ترتیبات حل و فصل اختلافات در عمل ابتدا از سوی ایران دنبال شد.

 

وی بیان کرد: اخیرا اروپایی ها به دنبال سر و صدا و تبلیغات به این مسئله دامن می زنند در حالی که آنها خودشان باید پاسخگو باشند. آنها در مقام مدعی نیستند، در مقام پاسخگویی هستند به ویژه آمریکایی که با خروج از برجام سعی کردند این توافق نامه را بی اعتبار کنند حتی انتفاع اقتصادی ایران از برجام را در دنیا با رایزنی، تحریم و فشارهایی که کشورهای اروپایی آوردند، از بین بردند./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما رویداد ملی فهما مسجد فعالیت های مسجدی کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل شهادت سردار سلیمانی کانون های مساجد اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۸۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگشت ۶ هزار و ۷۰۰ ریال مالیات به مودیان تولیدکننده زنجانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: پارسال ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از مالیات اخذ شده با بررسی‌های صورت گرفته به مودیان تولیدکننده در استان برگشت داده شد.

شکوری افزود: یکی از گلایه‌های فعالان اقتصادی، دیرکرد در استرداد مالیات بر ارزش افزوده بود که با رویکرد جدید نظام مالیاتی و پس از اصلاحاتی که در قانون مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفت، استرداد مالیات بر ارزش افزوده به‌شدت سرعت گرفت.

وی با بیان اینکه تسریع در امور مربوط به استرداد مالیات یکی از شاخص‌های نشان دهنده تکریم ارباب رجوع است، تصریح کرد: موضوع برخی از این استرداد‌ها چندین سال طول کشیده بود ولی این موضوع به روز شده است و تاخیر در این خصوص وجود ندارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه رویکرد سازمان امور مالیاتی حمایت از تولید است، خاطرنشان کرد: همه تلاش ما تسهیلگری در خصوص مالیات برای بخش تولید است، چرا که اگر چنین حمایت‌هایی انجام نشود اشتغال و تولید در کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

شکوری با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از درآمد‌های استان زنجان از طریق مالیات تامین می‌شود، گفت سهم درآمد‌های مالیاتی در تامین منابع بودجه ۷۴۸ همت (هزار میلیارد تومان) و سهم استان در سال گذشته در تامین درآمد‌های مالیاتی ۹۲ هزار میلیارد ریال بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری استان واریز شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام مالیاتی که از سوی صنوف، واحد‌های تولیدی و خدماتی و همه مودیان پرداخت می‌شود به جامعه باز می‌گردد و صرف عمران و آبادانی شهر‌ها و روستا‌ها می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگشت ۶ هزار و ۷۰۰ ریال مالیات به مودیان تولیدکننده زنجانی
  • ادامه بررسی موارد اختلافی لایحه برنامه هفتم در مجمع تشخیص
  • (ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • بهادری‌جهرمی: کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • بهادری جهرمی: مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد کاهش یافت
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت
  • شرط بخشودگی مالیاتی اعلام شد