Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- عیدی کارگران تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی، در صورت یک ماه سابقه کار در محل جاری خدمت، ۲۵۲ هزار و ۸۱۴ تومان و عیدی کارگر دارای ۱۱ ماه سابقه کار، ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۹۵۰ تومان خواهد بود.  تمام کارکنان مشمول قانون کار که طبق تعریف این قانون «کارگر» شناخته می‌شوند، مشمول عیدی و پاداش پایان سال خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عیدی این گروه از کارکنان متفاوت از میزان عیدی کارکنان دستگاه‌های اجرایی و دولتی خواهد بود، به نحوی که به میزان عیدی آنها به نسبت میزان «حقوق پایه» متغیر است.
مبنای پرداخت عیدی کارکنان مشمول قانون کار، در صورتی که یکسال کامل در محل کار فعلی خود سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، معادل دو ماه حقوق پایه آنها محاسبه می‌شود.
بنابراین مبنای پرداخت عیدی پایان سال، «حقوق پایه» است و کارفرمایان مکلف هستند برای کارگرانی که در طول یکسال به طور کامل در کارگاه یا واحد مربوطه مشغول به کار، معادل دو برابر حقوق پایه پرداخت کنند.
در عین حال، عیدی پایان سال فقط منحصر به نیروی کاری که یکسال کامل در واحد محل خدمت، مشغول بوده نمی‌شود بلکه کارگران تحت پوشش قانون کار به تناسب تعداد ماه‌های کارکرد مشمول عیدی پایان سال می‌شوند.
بنابراین باید به تمام کارگرانی که حتی کمتر از یکسال یعنی از یک تا ۱۱ ماه سابقه پرداخت حق بیمه دارند، عیدی پایان سال پرداخت شود. کارگرانی که کمتر از ۱۲ ماه سابقه پرداخت حق بیمه در کارگاه جاری محل خدمت دارند، به میزان «دو برابر حقوق پایه مندرج در فیش حقوقی، تقسیم بر ۱۲، ضربدر تعداد ماه کارکرد» مشمول عیدی خواهند شد.
به عنوان مثال کارگری که در سال ۹۸ حداقل حقوق مصوب وزارت کار یعنی ۱۵ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۸۲۲ ریال دریافت می‌کند و یک ماه سابقه کار دارد، بر اساس فرمول محاسبه عیدی باید ۲۵۲ هزار و ۸۱۴ تومان و کارگری که با همین میزان پایه حقوق، ۱۱ ماه سابقه کار دارد، باید ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۹۵۰ تومان عیدی دریافت کند.
تاکید می‌شود، میزان عیدی محاسبه شده، صرفاً برای کارگرانی است که «حداقل حقوق سال ۹۸» را دریافت می‌کنند و به عبارتی در سال نخست ورود به بازار کار قرار دارند.
عیدی سایر کارکنان دارای بیش از یکسال سابقه که قطعاً حقوق پایه آنها بیش از «حداقل حقوق مصوب» است، نیز طبق فرمول یاد شده خواهد بود، با این تفاوت که حقوق پایه مندرج در فیش حقوقی، مبنای محاسبه عیدی آنها خواهد بود.
در جدول زیر میزان عیدی کارگران حداقلی بگیر سال ۹۸ به تناسب تعداد ماه کارکرد محاسبه شده است.

مهر برچسب ها: کارگران ، عیدی کارگران ، قانون کار

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کارگران عیدی کارگران قانون کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۸۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سالار علی ویسی در جلسه بررسی مشکلات بیمه کارکنان و کارگران شهرداری که با حضور دستگاه‌های مسوول برگزار شد،اظهار کرد: کارگران شهرداری چشم به راه اقدامات مدیران شهرداری در خصوص ارائه راهکاری برای حل مشکلات قطعی بیمه و عقب ماندگی حق اولیه خود هستند.

وی افزود:در این راستا سه سال است که با سو مدیریت صورت گرفته در این حوزه بدهی ۲۳ میلیاردی شهرداری به سازمان تأمین اجتماعی به بیش از ۱۶۰ میلیارد افزایش یافته و تاکنون اقدام مؤثری جهت توقف افزایش و پرداخت بدهی صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر سنندج ادامه داد:اولین مشکل عدم اطلاع شهرداری از میزان دقیق بدهی و اختلاف محاسباتی بوده که با هم‌افزایی و بررسی‌های مجدد می‌توان اختلاف نظرها را با سازمان تأمین اجتماعی حل و فصل کرد.

علی ویسی تصریح کرد:بارها جلساتی با حضور اعضای شورای شهر در ساختمان شورا و دفتر مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی برگزار و راهکارهایی مصوب و ارائه شده که بی‌نتیجه مانده است که از مدیران شهرداری خواستاریم برای آخرین بار کمیته‌ای با حضور کارشناسان شهرداری و سازمان تأمین اجتماعی تشکیل داده و طی یک ماه آینده نتیجه بررسی نهایی را برای اقدامات بعدی اعلام کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898991

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد
  • حق بیمه کارگران برا اساس دستمزد واقعی است
  • اعلام دستمزد غیرواقعی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را ضایع می‌کند
  • نارضایتی از عملکرد وزارت کار و تأمین اجتماعی: کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده‌اند!