Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر شیراز و مقابله با پدیده گرد و غبار این کارگروه را به دلیل ارتباط موضوع با حقوق عامه مردم دارای اهمیت توصیف کرد و گفت: انجام اقدامات عملی و کارآمد برای جلوگیری از آلودگی هوا نیازمند برنامه ریزی در زمینه منشاء آلودگی، میزان اثر گذاری آلاینده‌ها، اقدامات و راهکار‌های کنترل آلودگی و عوامل تشدید کننده و کند کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این برنامه ریزی در صورتی به نتایج عملی منجر خواهد شد که اهداف کلان و خرد در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در آن تدوین شود.

استاندار فارس عواملی همچون تولید خودرو، تامین سوخت و دارا بودن معاینه فنی خودرو را در آلودگی ناشی از رفت و آمد اتومبیل‌های موثر دانست و افزود: بعضی از این عوامل نیازمند اصلاح روند و یا کنترل و نظارت اجرای تصمیمات در سطوح کلان ملی و بعضی نیز نیازمند برنامه ریزی‌ها و اجرای صحیح طرح‌های درون استانی است.

او با اشاره به اینکه دارا بودن معاینه فنی بی شک در کاهش آلودگی هوا موثر است، خاطرنشان کرد: این امر باید با اولویت بندی درترد‌های برون شهری و محور‌های مواصلاتی و همچنین خودرو‌های ناوگان حمل و نقل عمومی و خودرو‌های شخصی انجام شود.

رحیمی کاهش تردد خودرو‌های شخصی در سطح شهر را نیازمند توسعه سایر روش‌های حمل و نقل عمومی پاک همچون مترو و تراموا و حمل و نقل با دوچرخه دانست و اظهار کرد: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته و تامین اعتبار مربوط به سهم دولت برای اجرای خطوط مترو نشانگر این موضوع است.

او یادآور شد: خط یک مترو شیراز به اتمام رسیده و امیدواریم تا پایان سال ۹۹ شاهد به بهره برداری رسیدن خط دو و آغاز فعالیت در خط سه باشیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر لزوم اصلاح سیستم حمل و نقل عمومی اظهار کرد: گاز سوز بودن اتوبوس‌ها و کنترل سیستم احتراق خودرو‌های سواری از جمله این اقدامات ساختاری محسوب می‌شود که باید با جدیت در برنامه مدیریت شهری قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه ناوگان تاکسی رانی از نظر ایجاد اشتغال و همچنین تسهیل در رفت و آمد شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: از این رو باید با حساسیت بیشتری به نوسازی این ناوگان از طریق بهره مندی از تسهیلات ملی و منابع داخلی بانک‌ها داشته باشیم.

رحیمی کاهش و کنترل گرد و غبار را نیازمند شناسایی کانون‌های گرد و غبار دانست و افزود: این کانون‌ها ممکن است درون استان، ملی و یا فرا ملی هستند که در هر یک از این موارد به برنامه ریزی‌های خاصی در سطوح مختلف نیاز دارد.

او با اشاره به اینکه خشکی مراتع، خشک شدن تالاب‌ها و زمین‌های کشاورزی خالی از کشت را از جمله کانون‌های درون استانی گرد و غبار برشمرد و ادامه داد: در خصوص کنترل کانون‌های درون استانی گرد و غبار اقداماتی انجام شده، اما امیدواریم با برنامه ریزی سازمان محیط زیست و همراهی سایر دستگاه‌ها شاهد کاهش و کنترل بیش از پیش آن باشیم.

رحیمی با بیان اینکه معادن تولید شن و ماسه از دیگر کانون‌های تولید آلودگی و گرد و غبار است گفت: در این زمینه نیز اقدامات کنترلی مناسبی انجام شده و امیدواریم با جا به جایی این معادن در غرب و حریم ۳۰ کیلومتری شیراز شاهد رفع مشکلات باشیم.

او همچنین کاشت گیاهان متناسب با اقلیم فارس و همچنین گیاهان کم آب بر در زمین‌ها و مراتع خالی از پوشش گیاهی را در تثبیت وصعیت خاک و جلوگیری از انتشار گرد و غبار موثر دانست و از جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و محیط زیست خواست برنامه ریزی لازم برای انجام این طرح را تدوین کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۸۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شریان های رشت، مسدود است/رشت تحمل این حجم مهمان نوروزی را ندارد

ایسنا/گیلان کارشناس برنامه‌ریزی و آمایش شهری گفت: شبکه کالبدی و شریان‌های گیلانشهر رشت تاب آوری و تحمل پذیری این حجم مهمان نوروزی را ندارد.

عماد مطالبی امروز ۸ فروردین ماه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه وقتی به شبکه کالبدی دسترسی شهر رشت نگاه می‌کنیم، فرسودگی شدیدی در زیر ساخت‌های آن مشاهده می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه با ورود و پیک خودرو در مناسبت‌ها و تعطیلات حجم آمد و شد شهری بسیار بالا می‌رود و باید گفت شهر قفل می‌شود و در تمامی ورودی‌ها و خروجی‌ها با ازدحام خودرو به شکل وصف ناپذیری روبرو هستیم.

وی افزود: گاهی با ارائه بعضی از طرح‌ها و تقاطع‌های غیر همسطح متاسفانه می‌بینیم شهر رشت در انفجاری از خودرو هم در مسیرهای اصلی و هم در معابر فرعی دچار گلوگاه‌های شدید ترافیکی شده است و ما نتوانسته‌ایم خیابان‌های متناظر جدیدی با ظرفیت مناسب برای تخلیه خودرو از شریان‌های اصلی ایجاد کنیم. 

این کارشناس برنامه‌ریزی و آمایش شهری گفت: ما باید به زیرساخت‌های شهری بیندیشیم، بویژه در ایجاد شبکه کالبدی و دسترسی و معابر بتوانیم با یک امکان سنجی و ظرفیت سنجی مناسب با تاکید بر زیست بوم گیلانشهر رشت و در نظر گرفتن حوزه نفوذ آن و مواردی مانند ازدحام و شلوغی و میزان تردد خودرو در پیک آمد و شدها بتوانیم مطلوبیت لازم را در تدوین و ارایه خدمات برای شهروندان و شهر رشت برقرار سازیم.

مطالبی تصریح کرد: در این مسیر باید در تحقق پذیری دسترس پذیر بودن شهر رشت برای همگان، با توجه به جلب گردشگر از تمام نقاط کشور اهتمام جدی و برنامه‌ریزی دقیق برای اجرا و عملیاتی شدن آن داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه نگاه و رویکرد ما در ارائه یک شهر زیست پذیر باید در مسیر پیوند عدالت اجتماعی و عدالت فضایی باشد، خاطرنشان کرد: باید بدنبال ساخت خیابان‌های جدید و متناظر و رینگ‌های مکمل به همراه روش‌های نوین حمل و نقل سبز و استفاده از الگوهای آمایشی نوین باشیم تا بتوانیم به معنی واقعی به توسعه پایدار شهری برسیم و رفاه آسایش و آرامش رشتوندانمان را فراهم سازیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای ایران و پاکستان
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور
  • شریان های رشت، مسدود است/رشت تحمل این حجم مهمان نوروزی را ندارد
  • تصمیمات نهادهای حاکمیتی به اطلاع مردم برسد
  • مدیریت بهتری را در ستاد سفر شهر اصفهان شاهد هستیم
  • مدیریت بهتری در ستاد سفر شهر اصفهان شاهد هستیم
  • لزوم برنامه‌ریزی مردمی برای راهپیمایی روز جهانی قدس
  • از کشف موتورسیکلت تا توقیف دام‌های قاچاق در فارس
  • لزوم اعلام برنامه‌ واردات خودرو در سال ١۴٠٣ تا ۹ فروردین ماه