Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه از بهره‌برداری از بخش عمده ای از قطعه دوم آزادراه تهران شمال تا سال ١۴٠٠ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از آزادراه تهران شمال با اشاره به آماده بودن قطعه نخست آزادراه برای افتتاح در ماه جاری اظهار کرد: خرداد ماه در جریان بازدید از آزادراه اعلام کردیم که می‌توانیم در سال جاری این قطعه از آزادراه را مورد بهره‌برداری قرار دهیم که خوشبختانه توانستیم به این وعده عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قطعه از آزادراه که احداثش سالها به طول انجامیده بود، در ماه جاری با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

 

معاون رئیس جمهوری با تقدیر از تمام دست‌اندرکاران ساخت آزادراه تهران شمال، بنیاد مستضعفان و وزارت راه گفت: برغم اعمال تحریم‌های ظالمانه، سرعت توسعه در کشور قابل قبول است.

 


نوبخت گفت: همچنین بخش عمده‌ای از قطعه دوم نیز انشالله تا اواخر سال آینده یا اوایل سال ١۴٠٠ به بهره‌برداری می‌رسد که تردد در مسیر تهران چالوس را تسهیل خواهد کرد.

 


وی در تشریح بخشی از خصوصیات قطعه نخست آزادراه تهران شمال گفت: این قطعه ٣٢ کیلومتر است ١٧ کیلومتر آن تونل و پل است.

 


رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: بر اساس برآورد صورت گرفته با بهره‌برداری از قطعه نخست آزادراه. یک تا یک و نیم ساعت از زمان تردد از تهران به چالوس را کم می‌کند و مسیر تهران چالوس به ١.۵ تا ٢ ساعت می‌رسد.

 


نوبخت با بیان اینکه در احداث قطعه نخست آزادراه تهران شمال کار بزرگی انجام شده است گفت: عمده عملیات احداث قطعه نخست آزادراه تهران شمال در ۵-۶ ماه گذشته انجام شده است و احداث این قطعه که از سال ٧۵ آغاز شده بود در بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

 


وی گفت: جاده فیروزکوه، هراز، کندوان و قزوین رشت، محورهای مواصلاتی تهران به شمال است ولی آزادراه تهران شمال بدلیل کوتاه کردن مسیر و زمان تردد، دارای اهمیت ویژه ای است.

 


نوبخت در ادامه گفت: قول دوم ما برای قطعه دوم آزادراه تهران شمال است که بخشی از آن اوایل ١۴٠٠ به بهره‌برداری می‌رسد. قطعه دوم آزادراه ٢٢ کیلومتر است و تا سال ١۴٠٠ محور غربی و تونل‌های آن به بهره‌برداری می‌رسد.

 


به گفته نوبخت هزینه احداث قطعه نخست آزادراه تهران شمال به قیمت امروز ١٠ هزار میلیارد تومان یا یک میلیارد دلار بوده است.

 


رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به بهره‌برداری چند ساله از قسمت چهارم آزادراه تهران شمال گفت: همچنین امروز دستور تخصیص ٨۵ میلیارد تومان برای قسمت ٣ به ۴ این آزادراه را نیز صادر کردم.

 


وی پروژه ساخت آزادراه تهران شمال را یک ابرپروژه توصیف کرد و گفت: قطعه نخست آزادراه تهران شمال با توانایی و ظرفیت فنی مهندسان ایرانی احداث شده و بخشی از تاخیر در این پروژه به دلیل شرکت‌های خارجی بودند که در این پروژه حضور داشتند.

 


به گفته نوبخت قطعه نخست آزادراه تهران شمال در یکی از روزهای بهمن ماه و با توجه به برنامه رئیس جمهور افتتاح خواهد شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد رویداد ملی فهما مسجد طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی شهادت سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل آزاد راه تهران شمال آزاد راه تهران شمال محمدباقر نوبخت آزاد راه نوبخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۹۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیراجرایی خط ۷ مترو تهران گفت: ایستگاه ورزشگاه تختی به عنوان آخرین ایستگاه باقی مانده خط ۷ مترو تهران امسال به بهره برداری می‌رسد و با افتتاح این بخش، معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند.

یاشار لطفی افزود: با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی در منتهی‌الیه جنوب شرقی خط ۷، سر فاصله حرکت قطار‌ها در این خط تا ۸ دقیقه کاهش می‌یابد.

مدیر اجرایی خط ۷ مترو تهران درباره آخرین وضع تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی گفت: عملیات حفاری ورودی ایستگاه ورزشگاه تختی به اتمام رسیده و بخشی از تونل تک خط مابین ایستگاه‌های آهنگ و بسیج نیز که باید دو خطه شود، درحال تکمیل است و در مجموع ۱۷۰۰ متر دیگر به طول مسیر در حال بهره‌برداری فعلی اضافه خواهد شد.

یاشار لطفی افزود: ایستگاه ورزشگاه تختی باتوجه به جزیره‌ای بودن به عنوان بزرگترین ایستگاه خط ۷، دارای سکوی پیاده و سوار شدن جزیره‌ای بوده و امکان دسترسی سریع مسافران به این امکان حمل و نقلی را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران
  • تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • پیشرفت۹۰درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس و هراز
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • بهره برداری از عملیات تعریض مرحله نخست پل فلاورجان تا پایان سال
  • کمبود مراکز خدمات رفاهی در آزاد راه پر تردد قزوین - رشت+ فیلم
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر