Web Analytics Made Easy - Statcounter

" سعید فرخی" روز سه‌شنبه در نشست دبیرخانه شوراهای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و مدیران کل استانداری‌های استان‌های تهران، اصفهان، قزوین، لرستان، قم، همدان و مرکزی در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی در اراک افزود: استان مرکزی با وجود مشکلات اقتصادی در حوزه کسب و کار از جایگاه خوبی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: حقوق‌های معوق کارگران این استان نسبت به سال قبل از کاهش ۴۰ درصدی برخوردار است و با وجود حدود سه هزار واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ، مشکلات سه واحد صنعتی استان مرکزی در سطح ملی پیگیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۵۸۷ جواز تاسیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۸۵ هزار میلیارد ریال در استان مرکزی صادر شده است.

فرخی تصریح کرد: پیش‌بینی اشتغال این جوازها، ۱۵ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی است.

وی گفت: ۲۵۱ فقره پروانه بهره‌برداری با میزان ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال ۲ هزار و ۴۵۲ شغل نیز در سال جاری در استان مرکزی صادر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: برگزاری این نشست در راستای اشتراک و انتقال تجارب و تعامل بیشتر دبیرخانه‌های شورای گفت‌وگوی هفت استان کشور است و برخی تجارب و پیشنهادات می‌تواند گره‌گشای مشکلات بزرگ باشد.

فرخی تصریح کرد: گفتمان بخش خصوصی و دولتی یکی از راهکارهای مناسب برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است.

وی عنوان کرد: نشست گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی در استان مرکزی با نگاه ویژه دنبال می‌شود و تاکنون ۹ نشست در سال جاری در این خصوص برگزار شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: کارشناسی‌های لازم بر روی موارد مطرح شده در این نشست‌ها انجام و سپس در نشست اصلی تصمیم‌گیری می‌شود.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز در ادامه  این نشست گفت: دبیر شورای گفت‌وگو بر اساس قانون بهبود فضای کسب و کار شکل گرفته و این دبیرخانه نقش موثری در رفع مشکلات بخش خصوصی دارد.

«منوچهر توسطی» افزود: این دبیرخانه از قدرت اجرایی و تصمیم‌گیری بالایی برخوردار است و همه تلاش خود را برای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید به کار گرفته است.
وی بیان کرد: شورای گفت‌وگو بخش خصوصی و دولتی استان مرکزی در ۲ سال گذشته به جایگاه خوبی رسیده و رتبه آن از ۲۳ به ۱۰ رسیده است.
مسوول دبیرخانه شورای گفت‌وگو بخش دولتی و خصوصی استان مرکزی در این نشست گفت: یکی از چالش‌های مهم دبیرخانه‌های گفت‌وگو بخش خصوصی و دولتی پیگیری مصوبات ملی است که برگزاری این نشست نقش موثری پیگیری سریع این مصوبات دارد.

"«بهنام آزادی» افزود: دبیرخانه شورای گفت‌وگو بخش خصوصی و دولتی استان مرکزی با اقدام‌های مختلف عملکرد خوبی را در ۲ سال گذشته رقم زده است.
رییس گروه بازرگانی، صنایع و معادن معاونت امور اقتصادی استانداری مرکزی در این نشست گفت: این استان پایتخت صنعت ایران است و با نرخ ۳۴ درصدی مشارکت اقتصادی، جزو استان‌های برتر است.

«مجتبی اناری» افزود: ۵۰ درصد انرژی برق و ۶۰ درصد آلومینیوم ایران در استان مرکزی تامین و تولید می‌شود.
وی بیان کرد: بر اساس آخرین پایش‌ها استان مرکزی در پاییز امسال رتبه چهارم حوزه کسب و کار را داراست و نرخ بیکاری این استان هشت و چهار دهم درصد است.
رییس گروه بازرگانی، صنایع و معادن معاونت امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: ۹۰ درصد درآمدهای این استان در سال جاری محقق شده است.
در پایان این نشست، تفاهم‌نامه چهارجانبه بین دبیرخانه شورای گفت‌وگو بخش خصوصی و دولتی استان‌های قم، همدان، لرستان و مرکزی به منظور همکاری بیشتر و بهره‌مندی از بخش‌های مختلف آموزش، بین‌الملل منعقد شد.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.
 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان مرکزی بیکاری قانون کسب و کار قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۹۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست

محسن رستمی مدیر کل صمت استان قزوین در هنگام بازدید معاون وزیر از واحد صنعتی آسان پک گفت: استان قزوین با داشتن ۳۷۴۰ واحد صنعتی با ۳۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری زمینه اشتغال ۱۵۳ هزار نفر را مهیا کرده است. 

وی افزود: ۱۱۰ واحد صنعتی استان دانش بنیان هستند و پروانه بهره برداری گرفته اند و ۱۷۰ واحد پروانه طرح توسعه دارند و پویا هستند. 

رستمی بیان کرد: قزوین قطب تولید شوینده‌ها و قطعات خودرو است و در صنایع کانی غیر فلزی هم شاخص هستیم و ۵۰۰ واحد کانی غیر فلزی فعال است که در آنها ۲۹ هزار شغل ایجاد کرده و ارزش افزوده مواد معدنی استان را بالا برده اند. 

مدیرکل صمت استان قزوین عنوان کرد: تولید ۷۲ میلیون مترمربع ظرفیت تولید کاشی و سرامیک و دو میلیون تن مواد شوینده و یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن شیشه جایگاه استان را ارتقا بخشیده است. 

وی یادآورشد: در سال قبل ۵۷۴ میلیون دلار صادرات از استان داشتیم و یک واحد فقط ۱۰۰ میلیون دلار صادرات داشته که در استان ثبت نشده و خارج از قزوین بوده است. 

رستمی اظهارداشت: در استان قزوین ۲ هزار فقره جواز تاسیس صنعتی صادر شده که در آنها بیش از ۱۷۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد که با بهره برداری از آنها برای ۸۳ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد. 

وی افزود: در استان ۸۰ طرح بزرگ صنعتی بالای ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داریم که این واحد‌ها بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهند داشت و ۱۶ هزار شغل ایجاد خواهد شد. 

وی گفت: آسان پک یکی از واحد‌های صنایع بسته بندی شاخص استان است که با اجرای طرح‌های توسعه می‌تواند اشتغال بیشتری در استان ایجاد کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • برنامه های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی قرآن تشریح می شود
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»