Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@20:30:52 GMT

عامل نشست شبکه فاضلاب اهواز فرسودگی است

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۹۱۳۳

عامل نشست شبکه فاضلاب اهواز فرسودگی است

مدیرعامل شرکت آبفای اهواز گفت: یکی از معضلات ما در شهر اهواز همین میزان شبکه فرسوده فاضلاب است که با بارندگی و ورود روان آب‌ها وارد شبکه می‌شود و درنتیجه شبکه نشست می‌کند. ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، بهنام مریدی در جلسه بررسی آخرین وضعیت اقدامات انجام‌شده در خصوص بازسازی و جبران خسارت ناشی از بارندگی شدید و آب‌گرفتگی دراستان خوزستان اظهار داشت: دو هزار و 300 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر اهواز وجود دارد که از این میزان یک هزار و 100 کیلومتر آن عمرش را ازدست‌داده و بیش از 60 سال عمر آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از معضلات ما در شهر اهواز همین میزان شبکه فرسوده فاضلاب است که با بارندگی و ورود روان آب‌ها وارد شبکه می‌شود و در نتیجه شبکه نشست می‌کند.

مدیرعامل شرکت آبفای اهواز تصریح کرد: در سیل گذشته ما 75 کیلومتر نشست داشتیم که از این میزان 70 کیلومتر تمام‌شده است و پنج کیلومتر دیگر باقی‌مانده است.

مریدی بابیان اینکه این مشکلات تمام‌شدنی نیست، عنوان کرد: در بارندگی آذرماه سال جاری نیز دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌ایم و اکنون در چند نقطه شهر اهواز با نشست خط شبکه فاضلاب روبه‌رو هستیم که در حال تلاش برای رفع این مشکلات به وجود آمده هستیم.تمام تلاش شرکت آب و فاضلاب اهواز این است که این نقاط ریزشی و یک هزار و 100 کیلومتر شبکه فرسوده را مرتفع کنیم.

وی بیان کرد: با مذاکرات صورت گرفته مقررشده است که این‌یک هزار و 100 کیلومتر را به‌صورت ویدئو متری چک و قبل از ریز و رخ دادن حادثه نقاط شناسایی شوند.

مدیرعامل شرکت آبفای اهواز کرد: اکنون 186 ایستگاه پمپاژ و 360 پمپ در شهر اهواز داریم که فاضلاب را در شهر اهواز دفع می‌کنند.

مریدی بابیان این‌که در بارندگی اخیر حدود 40 پمپ ما سوخت گفت:با توجه به این‌که حجم آب زیاد بود وجود قادر به خاموشی پمپ‌ها نبودیم، درنتیجه پمپ‌ها می‌سوزند.

وی بیان کرد: اکنون نفت پذیرفته است 10 میلیارد تومان برای کارون هزینه کند؛ البته در مدت پنج سال پرداخت می‌شود، پول نقد هم به ما نمی‌دهد و گفته‌شده شما بروید پیمانکار بگیرید، پیمانکار با هزینه خود شروع کند و ما به مدت پنج سال کم‌کم این پول را پرداخت خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آبفای اهواز بیان کرد: برای خیابان امام رضا(ع) شهرستان کارون پروژه فاضلاب در دو بخش اصلی و فرعی طراحی‌شده که خطوط اصلی چهار میلیارد برآورد هزینه شده و فرعی نیز هفت میلیارد که جمعاً یازده میلیارد برای خیابان امام رضا موردنیاز است.

تشکیل پرونده قضایی برای شهردار و مدیر آبفای اهواز به خاطر سرریز فاضلابمعاون آبفا کشور: طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس طبق برنامه پیش نرفته استافزایش 2.5برابری خدمات‌رسانی شرکت‌های آبفا با مصوبه یکپارچه‌سازی

مریدی گفت: تاکنون 90 کیلومتر لایروبی در شهر اهواز برای خطوط انجام‌شده است و جا دارد از شهرداری اهواز نیز در این راستا تشکر کرد.

وی افزود: ما پس از آبگیری به‌شدت با افزایش گرفتگی لوله روبه‌رو هستیم و در بارندگی اخیر حدود 2 هزار نقطه گرفتگی به ما اعلام کردند که همچنان در این راستا درگیر هستیم؛ اکنون فاضلاب شهر اهواز را به دو بخش شرق به غرب تقسیم کردیم که برای هر بخش یک مدیر به دلیل حجم کار مشخص‌شده است.

انتهای پیام/331/ز

R41468/P1549/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۹۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست بخشی از یک ملک مسکونی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ متصل نبودن یک خانه مسکونی به فاضلاب شهری سبب فرو نشست بخشی از یک ملک مسکونی شد.

صاحب خانه می‌گوید شاهد تخریب قسمتی از خانه تخریب بودیم و برای پیگیری موضوع نزد عسگری شهردار منطقه دو و سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اراک رفتیم.

عسگری گفت: علت نشست حیاط ملکی در خیابان رودکی، نشست و فروریختن چاه فاضلاب ملک مذکور است. البته قنات این محل ریزش نداشته است.

بیگی مدیر شرکت آب و فاضلاب شهر اراک با اشاره به قدمت بالای این ملک گفت: متاسفانه این ملک به فاضلاب شهری متصل نبوده و دچار فرونشست شده است.

دیگر خبرها

  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • بازداشت ۳ عامل تیراندازی در اهواز
  • آسیب دیدن منزل، نتیجه متصل نبودن به شبکه فاضلاب
  • فرونشست بخشی از یک ملک مسکونی
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان
  • اوقات شرعی اهواز، ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نشست زمین در خیابان میر/ ثبت ۱۲ حادثه در سال ۱۴۰۳