Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن ایران در همایش «چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار»گفت: راهکار تأمین سنگ‌آهن، نوع برخورد ذوب آهن اصفهان با بخش سنگ‌آهن نبود، هر راهکاری که به کاهش تولید سنگ‌آهن منجر شود به ضرر فولادسازان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن سنگ آهن ایران بیان کرد: از ۳۴۶ پروانه معدن سنگ‌آهن، ۲۰۶ معدن فعال در تیر ماه داشتیم و ۴۰٪ پروانه‌های این بخش غیرفعال بود. هم‌اکنون بعد از وضع عوارض صادرات ۱۲۳ معدن فعال داریم.

اکبریان افزود: اغلب معادن سنگ‌آهن راکد شده،کوچک و متوسط هستند. در ۹ ماهه امسال حدود ۴.۸ میلیون تن سنگ آهن صادر شد.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: قیمت را اصلاح کنید تا برای معدنکاران کوچک هم به‌صرفه باشد، تا اکتشاف و تولید کنند و سنگ خود را به ذوب آهن بدهند.

بیشتر بخوانید: ایران بر روی کمربند معادن قرار گرفته است/حرکت چرخ اقتصاد کشور با توسعه صنایع معدنی 

در ادامه مراسم جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: ما در قیمت‌گذاری هیچ نقشی نداشتیم. سنگ‌آهنی‌ها و فولادی‌ها خودشان با هم مذاکره و قیمت‌گذاری کردند.

او بیان کرد: تعطیلی معادن برای ما اهمیت دارد، اما تعطیلی تعداد بالای معادن سنگ‌آهن به ما گزارش نشده و حداکثر تعطیلی‌ها به اندازه انگشتان یک دست بوده است.

سرقنی افزود: سال قبل صادرات زنجیره فولاد ۸.۵ میلیون تن بود که در ۹ ماهه امسال این رقم محقق شده است. بازار صادراتی فولاد بازاری نیست که از دست دادن آن باعث تأسف ما شود، چرا که به راحتی می‌توانیم مجددا آن‌ را بدست آوریم.

در این مراسم همچنین محمود نوریان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: اتهام فولادی شدن معدنی‌ها یک اتهام بی‌اساس و نادرست است. فولادی‌ها خصوصی شدند و معدنی‌ها را قبول ندارند و شرکت‌های معدنی خصوصی شده‌اند و ضوابط خود را دارند.

او بیان کرد: اگر قیمت‌ها رقابتی شود، هیچ کمبود سنگی وجود ندارد و ذوب‌آهن به راحتی می‌تواند سنگ خود را تأمین کند. نباید جلوی صادرات مواد معدنی مازاد گرفته شود، چرا اجازه ورود چادرملو و گل گهر را به کنسرسیوم سنگان ندادند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سنگ آهن ذوب آهن معدن سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه جوجه یکروزه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است

محمدرضا صدیق پور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرقطعه جوجه یکروزه ۱۱ تا ۲۷ هزار تومان است و این دامنه قیمت قبل از عید به طور متوسط ۲۰ هزار تومان به انضمام مثبت و منفی ۲۰ درصد بسته به تنوع نژاد و سن مرغ مادر است.

به گفته او، سودجویی عوامل واسطه و دلال ناشی از ازدیاد تقاضا موجب شده تا قیمت جوجه بالای ۳۰ هزار تومان عرضه شود که از بازرسی وزارت جهاد تقاضای معرفی گرانفروشی جوجه با نرخ بالای ۳۰ هزار تومان را داشتیم تا برخورد لازم صورت بگیرد.

صدیق پور ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی فروردین به ۱۳۵ تا ۱۳۸ میلیون قطعه برسد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه افزود: یکی از مشکلات فعلی بحث پایین بودن قیمت مرغ زنده است که اعتراضات مرغداران را به همراه داشته است، لذا در راستای کاهش زیان مرغداران، تامین ذخایر استراتژیک از سوی پشتیبانی امور دام امری ضروری است‌.

او با بیان اینکه ماه گذشته ۵ درصد جوجه یکروزه مربوط به جوجه ریزی های وارداتی بوده است، گفت: براساس فشاری که برای واردات است، ۸ تا ۱۰ درصد جوجه یکروزه وارداتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صدای شنیده شده در شرق اصفهان مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشتیم
  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • عرضه جوجه یکروزه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • کدام دستگاه‌های اداری پنج‌شنبه‌ها تعطیل شدند؟/ توضیح معاون سازمان اداری و استخدامی درباره تغییر تعداد تعطیلات آخر هفته
  • فراخوان انتخاب برترین‌های صنعتی و معدنی ۱۴۰۳ در چهارمحال و بختیاری
  • چالش تعطیلی پنجشنبه‌ها به زنجان رسید!
  • اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آذربایجان شرقی
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد