Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@06:47:29 GMT

تدوین استانداردهای ملی بو توسط محیط زیست

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۹۲۴۲

تدوین استانداردهای ملی بو توسط محیط زیست

واحد بی بو سازی با سیستم چکالش یخ در شرکت توسعه صنایع بهشهر، همزمان با گرامیداشت هفته هوای پاک با شعار هوای پاک، اقدام و عمل در روزی که با عنوان صنعت و هوای پاک نامگذاری شد، با حضور مسعود زندی معاون مدیرکل و رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مسعود زندی، در این مراسم با اشاره به اینکه مسائل زیست محیطی از اولویت های کشور هستند و مطالبه گری مردم در این خصوص بیشتر شده است، افزود: اندک زمانی است که آلودگی «بو» به عنوان یکی از آلودگی‌های جدید در حوزه محیط زیست مطرح شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندی گفت: محیط زیست درصورت وجود مستندات کافی برای آلایندگی «بو» از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی نسبت به ابلاغ اخطاریه های لازم و همچنین برخوردهای قانونی متناسب اقدام می کند.

وی با تأکید بر اینکه می توان گفت انتشار بوها بیشتر از ترکیب مواد شیمیایی و برخی از گازهاست، اظهار داشت: عوارض برخی آلودگی‌های «بو» به جز تأثیر بر محیط زیست، سلامت شهروندان را هم تحت الشعاع قرار می‌دهد.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه در حوزه بین الملل یکی از سخت ترین استانداردهای محیط زیستی، استاندارد «بو» است، تصریح کرد: : در کشور ما استاندارد ملی در این زمینه تاکنون تدوین و ابلاغ نشده است و محیط زیست در زمینه تدوین این استاندارد موضوع را در دستور کار دارد.

شروین شکوهی مدیرکارخانه صنعتی بهشهر نیز در این مراسم گفت: موضوع محیط زیست رسالت و مسئولیت اجتماعی همه ماست و سرمایه گذاری زیادی روی این پروژه انجام شده است .

وی درخصوص مزایای این سیستم بوگیر اظهار داشت: مصرف انرژی کم ، خلا بسیار قوی ،کاهش انتشار بو و آلودگی کم زیست محیطی از مزایای این سیستم است.

شکوهی میزان سرمایه گذاری زیاد ، تعمیرات و نگهداری پر هزینه و وسعت محل نصب از جمله معایب این سیستم عنوان کرد و بیان داشت: این پروژه در ۳ فاز انجام خواهد شد و این اولین فاز اجرایی است و علیرغم مشکلات مرتبط با تحریم با اعتباری بالغ بر 170 میلیارد ریال احداث شده است.

گفتنی است این سیستم بی بو کننده با ظرفیت 600 تن در روز برای حذف بوی کارخانه و کاهش انرژی بوده و تجهیزات فاز دوم نیز به این مجموعه تحویل داده شده و در حال راه اندازی است.

این گزارش می افزاید : همزمان با گرامیداشت هفته هوای پاک، روز گذشته نیز سه طرح محیط زیستی در زمینه پایش لحظه ای و سیستم های فیلتراسیون هوای واحدهای صنعتی در شهرستان ری با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندارد محیط زیست هوای پاک بوی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۹۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از هوای تهران چه خبر؟

به گزازرش خبرآنلاین،براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هم اکنون روی عدد ۵۱ قرار دارد و کیفیت هوا قابل قبول اعلام شده است.

همچنین شاخص آلودگی در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۵۲ قرار داشته و کیفیت هوا قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال جاری ، ۳ روز پاک و ۵ روز قابل قبول داشته است.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888868

دیگر خبرها

  • از هوای تهران چه خبر؟
  • تدوین برنامه یک‌ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • تدوین برنامه یک ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • تدوین برنامه یکساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • هوای تهران قابل قبول شد
  • وضعیت آلودگی هوای خوزستان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳