Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا کریمیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آماده‌باش باتوجه به صدور اخطارها و هشدارهای مکرر هواشناسی مبنی بر ورود سامانه پرقدرت بارشی به استان ایلام به فرمانداران، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها و تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه از دستگاه‌های مرتبط خواسته شده است هشدارهای لازم را به عامه مردم به ویژه رانندگان، کشاورزان، عشایر و دامداران بدهند، تاکید کرد: کشاروزان باید ایستگاه‌ها و موتورهای تامین آب را عایق‌بندی کنند و ساکنان مناطق جنوبی نیز کانال‌های هدایت آب به اراضی را بپوشانند تا از طغیان و سرریز شدن احتمالی این کانال‌ها به اراضی زراعی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمیان یادآور شد: عشایر و دامداران نیز باید از اتراق در حاشیه یا حریم رودخانه‌ها و خشکه‌رودها اجتناب کنند و همچنین از تعلیف دام در کنار رودخانه‌ها به علت احتمال طغیان آب و ارتفاعات به دلیل خطر رعد و برق و صاعقه خودداری کنند و رانندگان و مسافران نیز تا حد امکان از سفر غیرضروری بپرهیزند و در صورت مسافرت و رانندگی در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها احتیاط‌های لازم را مد نظر داشته باشند.

وی اضافه کرد: مردم نیز با توجه به سرمای هوا و پیش‌بینی بارش برف و یخبندان کنتورهای آب را عایق‌بندی کنند و در مصرف حامل‌های انرژی بویژه برق و گاز مدیریت داشته باشند تا شبکه توزیع دچار افت نشود و از شرکت‌های توزیع کننده آب، برق و گاز نیز خواسته شده است در مدت بروز ناپایداری جوی با هسته سرد تا حد امکان از افت بار شبکه‌های توزیع حامل‌های انرژی جلوگیری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام تاکید کرد: از شرکت غله و خدمات بازرگانی و سازمان صنعت معدن و تجارت نیز خواسته شده است آب، برق و آرد مورد نیاز نانوایی‌ها در این چند روز تامین و پشتیبانی شود تا این واحدهای خدماتی پرتقاضا با مشکل و کمبود آرد یا حامل‌های انرژی مواجه نشوند و در روند فعالیت آنها اختلال ایجاد نشود.

طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی سامانه بارشی از امروز عصر وارد استان می‌شود که تا اواسط روز پنجشنبه در استان فعال است و سپس از عصر روز جمعه تا پیش از ظهر شنبه هفته یک سامانه بارشی با هسته سرد هوای استان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد که بارش برف، باران، تگرگ، یخبندان، افت دما، صاعقه، مه‌گرفتگی و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها از پیامدهای این سیستم‌های بارشی است.

برچسب‌ها ایلام بارش برف مدیریت بحران بارش باران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام بارش برف مدیریت بحران بارش باران ایلام بارش برف مدیریت بحران بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان گفت: ۱۰۷ تیم امدادی از جمله راهداری، هلال احمر، امداد خودرو، پلیس راه و راهور و دهیاری‌ها در مناطق تحت تأثیر مستقر شدند.


منصور شیشه فروش افزود: در پی صدور هشدار سطح نارنجی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی وارد شده به استان از سمت جنوبی و استقرار سامانه بارشی از اوایل وقت امروز تا فردا، شاهد رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ خواهیم بود که این شرایط بیشتر در مناطق جنوب، جنوب شرق، ارتفاعات سمیرم، شهرضا، نائین، ورزنه و دهاقان انتظار می‌رود.


وی گفت: با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش میدان دید و لغزندگی محور‌ها و معابر شهری و روستایی، استقرار تجهیزات امدادی، آماده به‌کار بودن ماشین‌آلات در معابر شهری و روستایی و جاده‌ها، راهدارخانه‌ها، پایگاه‌های امدادی شهری و روستایی، ضرورت دارد.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه پرهیز از سفر‌های غیرضرور، پاکسازی دهانه پل‌ها از رسوبات و توجه به توصیه‌های ایمنی از جمله موارد دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد افزود: برای پیشگیری از بروز خسارات در پی هشدار صادر شده، اداره راه اکیپ‌های خود را در ۳۲ راهدارخانه، هلال احمر در ۴۳ پایگاه جاده‌ای و اورژانس اصفهان و کاشان نیرو‌های امدادی خود را در بیش از ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار مستقر کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • زارع‌پور: امسال ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب می‌شود
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های سیستان و بلوچستان تا عبور سامانه بارشی
  • طغیان رودخانه ها راه ارتباطی ۳۸ روستا در هرمزگان را مسدود کرد
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان
  • شکرگزاری مردم از بارشهای رحمت الهی در 19 شهرستان کرمان
  • دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان / دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش قرار دارند
  • ۱۷۰ تیم امدادی در اصفهان در حالت آماده باش هستند
  • بارش‌ رگباری درجنوب سیستان وبلوچستان وآماده باش دستگاه‌های خدماتی وامدادی
  • بارش‌ها رگباری درجنوب سیستان وبلوچستان وآماده باش دستگاه‌های خدماتی وامدادی